Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhar noen spørsmål

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

CrystaL
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Apr 2006 16:39
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

har noen spørsmål

Innlegg av CrystaL »

Har alle en hjelper/beskytter? Hvordan vet man det? Kan han oppsøke meg? Hva gjør den og hvorfor har man det? hva beskytter han mot?

Mange spørsmål på en gang, men hadde vært fint med litt svar:)
Antall ord: 42
=)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Lurifax

Innlegg av Lurifax »

Hei Crystal...

For å tro det finnes åndligeveiledere og hjelpere må man også tro på et liv etter døden (åndeverden) og på reinkarnasjon (gjenfødelse).... En åndligveileder, guide, engel eller kall det hva du vil er en ånd/ engel som alle får utdelt fra de er født. Du har selv vært med å velge denne guiden før du ble født, da du var i åndeverden. Alle mennesker har en guide/ åndligveileder, men hjelpere er ånder som du har levd med i tidligere liv eller avdøde venner og familiemedlemmer. Disse kommer og går etter behov... Og antallet varierer der etter... Normalt så vil du ikke merke noe spesielt til dem.. De er der for å vokte over deg, slik at du følger den røde tråden( oppgaven) som du selv har vært med på å bestemme for dette livet da du enda var i åndeverden. Livet er åndeverdens skole. Her er du for å utvikle deg/ ånden. Din guide eller hjelpere kan prøve å nå deg gjennom din magefølelse eller intuisjon( også i drømmer og i skjeldnere tilfeller vise seg for deg)..Så da er det opp til deg om du vil høre på den. Du har din egen frie vilje, så Guiden eller hjelperene kan ikke bestemme over deg, men bare prøve å påvirke deg i riktig retning.... Får å finne ut litt om Guiden din og dine eventuelle hjelpere kan du oppsøke et medium eller prøve å nå dem selv gjennom meditasjon, det er fullt mulig, men kan ta tid for noen..... Håper du har fått noe ut av svaret mitt, men du skal vite at det finnes mange forskjellige syn og meninger om dette temaet, så det er lov å tenke selv og ikke svelge alt man leser eller hører. Jeg sitter ikke på noen fasit, men dette er det jeg tror på......Lykke til i din søken etter kunnskap..

MVH

Lurifax :mozilla_foot:
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Re: har noen spørsmål

Innlegg av BMFLEX »

CrystaL skrev:Har alle en hjelper/beskytter? Hvordan vet man det? Kan han oppsøke meg? Hva gjør den og hvorfor har man det? hva beskytter han mot?

Dette er ett spørsmål om tro. Ingen kan svare deg sikkert på noe av dette. Jeg er uenig i alt Lurifax skriver over her. Men det betyr ikke at hun\han har feil, for det er det ingen som vet.

Jeg tror ikke på hjelpere. Det forbinder jeg litt med å tro på gud (selvom det ikke har noe med hverandre å gjøre). Det er sikkert greit å ha "noen" å støtte seg på, og som er der for hjelpe deg. Som hjelper deg igjennom hele livet. Derfor tror jeg så mange ønsker at hjelpere skal finnes (samme med religion).

Men dersom du lurer på om hjelpere finnes, så vil jeg anbefalle deg å lese litt rundt det og gjøre deg opp en egen mening.
Antall ord: 169
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lurifax

Re: har noen spørsmål

Innlegg av Lurifax »

BMFLEX skrev:
CrystaL skrev:Har alle en hjelper/beskytter? Hvordan vet man det? Kan han oppsøke meg? Hva gjør den og hvorfor har man det? hva beskytter han mot?

Dette er ett spørsmål om tro. Ingen kan svare deg sikkert på noe av dette. Jeg er uenig i alt Lurifax skriver over her. Men det betyr ikke at hun\han har feil, for det er det ingen som vet.

Jeg tror ikke på hjelpere. Det forbinder jeg litt med å tro på gud (selvom det ikke har noe med hverandre å gjøre). Det er sikkert greit å ha "noen" å støtte seg på, og som er der for hjelpe deg. Som hjelper deg igjennom hele livet. Derfor tror jeg så mange ønsker at hjelpere skal finnes (samme med religion).

[-o<

Heei igjen!!!

He he he... Du er ikke helt uenig med det jeg skrev, vel?? Synes du skriver mange av de samme poengene som meg, hvis du ser bort fra at du ikke tror på hjelpere... Det gjorde ikke jeg heller før for omtrent et halvt år siden. Trodde ikke på reinkarnasjon heller, men jeg har blitt overbevist....Ja, det handler om tro, og tro er en mektig kraft......

Mvh

Lurifax :mozilla_foot: [/u][/url]
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Det å være lettlurt er noko alle oppleve, nokre lærer av det, andre skjønner ikkje bæret.

Det å tro har alle eit forhold til, nokon er kritiske, andre lar seg fasinere og indoktrinere.

Eg har aldri følt, merka, sett, helst på, kjent, snakka med, overhørt eller fått kontakt med verken hjelpere eller guider. Difor tviler eg på at hjelpere eller guider eksisterer.

Men det er fullt mulig at hjelpere og guider eksisterer for nokre.
Antall ord: 79
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Neida Lurifax, er ikke uenig i alt:) Men sa det sånn for å få frem at det er delte meninger om dette med hjelpere.
Antall ord: 24
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links