Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHva mener dere om drømmer? + Diverse

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

EBE1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 08 Mai 2006 11:58
18

Hva mener dere om drømmer? + Diverse

Innlegg av EBE1 »

Jeg er ny her, og jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal begynne.. jeg har lest litt rundt her før jeg registrerte meg og må si jeg har opplevd mye av det som er blitt beskrevet.
la meg først si at jeg er en gjennomsnittlig gutt på 20 år, som lever et relativt normalt liv.

Men når det er sagt..

Jeg drømmer veldig ofte utifra en tredjepersons-vinkel. Altså ser jeg meg selv i drømmene mine. Ofte er det en eldre mann tilstede, og han vil meg ikke godt. Jeg har drømt at han har stått lent over meg når jeg ser meg selv sove (på mitt eget soverom, noe som gjør det ekstra skremmende), og prøvd å presse ETT ELLER ANNET som minner om en stein (på størrelse med en håndball kanskje?) ned i halsen på meg. Mannen ser ut til å være fra en annen tid, hvertfall hundre år tilbake, hvis ikke mer. og han lukter sterkt av eddik. når jeg ser meg selv i drømmen ligger jeg helt rolig i senga, sover fortsatt selv om jeg har en svær stein halvveis nedi halsen, mens mannen kikker bort på "meg", altså øynene jeg ser gjennom i drømmen og ser sørgmodig på meg og legger pekefingeren foran munnen sin, som om han hysjer på meg.

Min mor har opplevd at den samme gamle mannen har kommet inn på hennes soverom og tatt tak i hennes ankler og forsøkt og dratt henne ut av senga.

Men nå kommer det som er så rart....

Min mor var naturligvis oppskaket etter hennes drøm, dette er nå rundt en syv, åtte år siden.. Når hun våknet dagen etter hadde hun voldsomme blåmerker rundt anklene, omtrent som man ser på drapsofre som er blitt kvalt.

Etter mine drømmer hvor denne gamle mannen presser denne steinlignende saken ned i halsen min har jeg flere ganger våknet med størknet blod rundt munnen og nesen.

Altså, spørsmålet mitt er som følger:

Tror dere drømmer bare er vilt hjernespinn? At kroppen reagerer fysisk som om det skulle ha skjedd i virkeligheten, men at alt bare er mentalt?

Eller er drømmer noe som VIRKELIG SKJER, bare i en annen dimensjon (i mangel av bedre ord)...?

La meg utdype litt...
Tidslinjen er rett, ikke sant?
Fem minutter er fem minutter, du kan ikke oppleve fem minutter på kortere tid.
Men man kan det i drømmer... Jeg har hatt drømmer som har gått over maaaange timer, men som i virkeligheten har vart i fire minutter.. hvordan er det mulig?
Det har gått fire minutter, det er fysisk umulig å kunne gå gjennom en hel dag i løpet av så kort tid. Altså er min teori om tidslinjen at man kan "gå utenom", eller hva skal jeg kalle det... på en måte som en forbikjøring, altså at man kan bevege seg sidelengs på utsiden av tidslinjen og dermed oppleve tid som skjer samtidig med tiden "hjemme" bare i andre dimensjoner.... det er litt vanskelig for meg å forklare, ettersom jeg verken er belest på området eller noe som helst. Men altså at disse dimensjonene representerer forskjellige liv, gjerne i forskjellige tider også.
Jeg har kommet tilbake fra drømmer med arr. Blant annet ett arr som dukket opp over natten som ingen lege jeg har vært hos vil ta kredit for, ettersom de mener jeg må ha sydd det selv etter hvor dårlig arbeid det er gjort. Ingen har sett et slikt arr tidligere, og de mener et fremmed stoff er brukt som "tråd", ettersom arret aldri har blitt bedre og stadig blir betent. Jeg får ofte også rykninger i høyre-hånden og da spesielt i tommelen hvor jeg har arret. (Jeg husker dog ikke hvordan jeg fikk arret, utenom at det dukket opp i løpet av natten. et leget arr.)

Jeg har også sett en idianer blitt brennmerket i håndflaten og våknet med ett arrlignende hvitt "felt" inne i håndflaten like over mitt venstre håndledd.


Dette høres sikkert ut som et dårlig forsøk på å spre dumme løgner, og det må dere gjerne tro. Jeg har snakket med så mange såkalte eksperter som har kommet med den ene dumme påstanden etter den andre om hvordan jeg har fått disse arrene, etc..
Selvfølgelig ville jeg ha husket om jeg skulle ha sydd et sår på min egen hånd.
Antall ord: 772

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EBE1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 08 Mai 2006 11:58
18

Innlegg av EBE1 »

morsomt med pc'er som ikke fungerer som de skal ja.. :mozilla_yell:

poenget mitt var ikke nødvendigvis at jeg har beviser for noe som helst, men heller at det er mer mellom himmel og jord enn eksos.

Men hvis noen har enten opplevd noe av det samme eller hørt noe lignende så kom gjerne med historien her, da dette er noe som interesserer meg.
Jeg kan dog ikke si at alt jeg opplever skremmer meg. I denne drømmen jeg stadig ser med indianeren som blir brennmerket, føler jeg en stor ro (paradoksalt nok).
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Jeg er enig i at slike opplevelser kan høres merkelig ut for dem som ikke har opplevd slikt selv. Jeg har vert der en gang selv.
Ja helt til nær familie hadde slike skremmende opplevelser. Her er det snakk om en person som blir bitt eller kløpet og fått store merker. Ja det hendte at hun ble rosa oppover armen.
Heldigvis fikke de hjelp av ei dyktig dame og plagene er iallefall borte enda :mozilla_smile:
Antall ord: 80
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mayzi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 11 Mar 2006 18:26
18

Innlegg av mayzi »

hei!

jeg har lest at vitenskapelige forskere har funnet ut via mange tester at vi drømmer bare 2minutter før vi våkner..dette har jeg selv liten tro på, men ettersom du skrev dette med minuttene osv tenkte jeg at jeg kunne dele dette med deg....:)
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EBE1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 08 Mai 2006 11:58
18

Innlegg av EBE1 »

mayzi skrev:hei!

jeg har lest at vitenskapelige forskere har funnet ut via mange tester at vi drømmer bare 2minutter før vi våkner..dette har jeg selv liten tro på, men ettersom du skrev dette med minuttene osv tenkte jeg at jeg kunne dele dette med deg....:)
Takk for svar, både du og Lone!

Var litt usikker på hvor lang tid man regner med en drøm varer, husket at det bare var få minutter. Takk for rettelsen, to minutter gjør bare mitt poeng enda sterkere.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 465
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Jeg har hørt at hjelpere ofte viser seg i indianer skikkelse..
Så det kann ha vert en av hjelperene dine du så,og derfor føler du slik ro...
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links