Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEnglevakt

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Gjest

Englevakt

Innlegg av Gjest »

(Først må jeg bare si sorry om det allerede er et emne om dette. Men i følge søken så er det ikke det..- såvidt jeg så)

Har du noen gang opplevd at du har blitt "reddet" på en eller annen måte?
Stoppet akkurat DA..?

Mamma forteller om en gang da jeg såvidt hadde lært å gå.
De holdt på å pusse opp blokka, så trapen fra verandaen var fjernet.
( Mamma sier det var fra ytterdøra, men jeg husker klart det var verandaen - men det kan godt være et annet tilfelle)
Uansett så skulle selvfølgelig jeg ut, og det første jeg gjør er å stupe på nesa!
Men saken er nemlig den, at rett under der jeg hadde landa lå en rosa liten tøykanin.
Mamma spurte alle,men det var ingen sin . Den bare plutselig lå der - og forsvant igjen noen dager / uker senere.
Vi er nesten overbevist om at jeg fikk hjelp.

En annen gang (Dette blir litt vanskelig å forklare, ettersom det jo var pappa sin opplevelse)
Det var under en eller annen krig.
Pappas "lag" ante fred og ingen fare - festet og koste seg.
Vel, plutselig kom det bakhold!
Jeg tror det var noe med at pappa ble sendt avgårde med penger til en annen leir like før bakholdet..
Uansett havnet han midt i striden.
Han satte seg inntill en liten stein med pengene gjemt mot steinen.
Gjett hva - Han overlevde.
Hvordan er det egentlig mulig??

Jau..
Din tur.. hva har du opplevd?
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Blitt reddet av ambulansepersonell ved ett par anledninger, men ikke engler:)
Antall ord: 11
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Ja noen ganger skulle man tro at noen tar over en situasjon og handler.

Jeg hadde en spesiell opplevelse for noen år siden. Ungene og jeg hadde vert i Sverige. Været var ekkelt og det var mange på veien denne kvelden. Jeg husker atjeg så en trailer i kjørefeltet mitt. Jeg lå først i en kø, og møtende bilder. Denne traileren hadde altså en forbykjøring..

Jeg så den.. stoppet og tenkte.. å plutselig var faren over. Det hele var merkelig.
Jeg var så oppspilt at jeg måtte ringe hjem. Å før jeg fikke begynt å fortelle så ble jeg avbrutt av mannen min som fortalte en merkelig opplevelse der han fikk for seg at vi var i fare. Han så bilder av situasjonen..

Glad jeg kan nyte kaffekopppen kan du si :mozilla_wink:
Antall ord: 137
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chaniqua
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Mar 2006 21:32
18

Innlegg av chaniqua »

Dette opplevde læreren min, og jeg er overbevist over at det var en hjelper eller engel.

De holdt på å bygge veranda, og deres 1 eller 2 år gamle datter kom seg ut på verandaen. Det var 3 meter rett ned, og ikke noe gjerde. Datteren datt utfor, og landet merkelignok i en pappeske med klær! Den skulle ikke stå der, for det var en veldig unaturlig plass å sette ting. I tilleg skulle den eska vært inne, og ikke ute.
Antall ord: 82
det er mer enn fugler og fly mellom himmel og jord

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Da jeg var knapt ett år gammel lå jeg og mine foreldre i telt på en campingplass.
Om morgenen da mine foreldre hadde gått ut av teltet kom en campingvogn rullende rett mot teltet.
Få meter fra teltet dreide den 45 grader og stoppet. Det kan nok kalles for englevakt.
Antall ord: 51
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BMFLEX skrev:Blitt reddet av ambulansepersonell ved ett par anledninger, men ikke engler:)
Health Angels :mozilla_cool:
Antall ord: 17
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Jeg har opplevd å bli kastet inn på fortauet, da en stor lastebil var ti meter unna meg og jeg midt utti veien. Det var dårlig sikt, og det blåste masse, var tåkete, så jeg hadde verken hørt eller sett den før den plutselig var der. Jeg ble helt lammet, også plutselig smalt jeg hardt i bakken på andre siden. Husker jeg har skrevet om denne episoden før, samme dagen som det skjedde tror jeg... Så livet mitt i revy, var sikker på at det var det, men så lå jeg plutselig der da.... :mozilla_oops: Grøsser litt av tanken, var en skrekk opplevelse... men jeg overlevde jo heldigvis!
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sansus77
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Aug 2005 20:09
19

Re: Englevakt

Innlegg av sansus77 »

LilleFm skrev:(Først må jeg bare si sorry om det allerede er et emne om dette. Men i følge søken så er det ikke det..- såvidt jeg så)

Har du noen gang opplevd at du har blitt "reddet" på en eller annen måte?
Stoppet akkurat DA..?

Mamma forteller om en gang da jeg såvidt hadde lært å gå.
De holdt på å pusse opp blokka, så trapen fra verandaen var fjernet.
( Mamma sier det var fra ytterdøra, men jeg husker klart det var verandaen - men det kan godt være et annet tilfelle)
Uansett så skulle selvfølgelig jeg ut, og det første jeg gjør er å stupe på nesa!
Men saken er nemlig den, at rett under der jeg hadde landa lå en rosa liten tøykanin.
Mamma spurte alle,men det var ingen sin . Den bare plutselig lå der - og forsvant igjen noen dager / uker senere.
Vi er nesten overbevist om at jeg fikk hjelp.

En annen gang (Dette blir litt vanskelig å forklare, ettersom det jo var pappa sin opplevelse)
Det var under en eller annen krig.
Pappas "lag" ante fred og ingen fare - festet og koste seg.
Vel, plutselig kom det bakhold!
Jeg tror det var noe med at pappa ble sendt avgårde med penger til en annen leir like før bakholdet..
Uansett havnet han midt i striden.
Han satte seg inntill en liten stein med pengene gjemt mot steinen.
Gjett hva - Han overlevde.
Hvordan er det egentlig mulig??

Jau..
Din tur.. hva har du opplevd?
hei hei ;) englevakt ja, det kan man si :) for et par år siden var jeg og samboeren min i en bilulykke, vi kræsjet front i front i 90 km i timen, den andre hadde samme fart... når det skjedde skjønnte jeg ingenting, alt ble svart å så våknet jeg til meg selv. Ambulanse og politi var allerede på stedet, de sa at dette var et mirakel at vi hadde hatt englevakt. Bilen var helt ødelagt men vi hadde ingen skader, bare forslått!! når jeg lå på sykehuset den natten takket jeg oldefar for at han var hos meg når vi kræsja, hadde han ikke vært det hadde jeg ikke levd i dag :)
Antall ord: 378
susi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

jeg er en skikkelig kløne, og føler at jeg har "englevakt" nesten hele tiden. når jeg snubler i trappa, når krakken jeg står på velter, når jeg sklir bortover et vått gulv... you name it. heldigvis har det gått bra alle gangene. utrolig nok gjenvinner jeg alltid balansen.

har selv fått kontakt med en av hjelperene mine, som sier han har reddet meg flere ganger. er så godt å vite at de er der hele tiden. :) (selv om jeg selvfølgelig må prøve å være litt mer forsiktig)
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Da jeg var fire år og hadde lært meg gå med hendene i lomma, falt jeg rett frem i trappa og slo hull i haka... Vel, det var kanskje ikke et bra eksempel...

Vi har en trapp ned til kjellerstua, ganske bratt og i slutten er det en murvegg med masse små spisser, på en måte, og man må gå til høyre for og komme til kjellerstua... Har ved flere anledninger gått på tryne ned trappa men har klart å stoppe før jeg traff muren, og har en gang faktisk klart å få tak i den siste delen av rekkverket og slengt med rundt og ned på gulvet...
Antall ord: 111
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Da jeg tryna ned en veldig bratt og lang trapp for.. Hmmm, tre år siden? Sa ambulansefolkene at jeg hadde vært heldig som ikke hadde brukket ryggen; Tre ribb-ben, samt et som hadde forskyvet seg og fremdeles er vondt, brukket haleben, foten ut av ledd og stygg hjernrystelse. Måtte på sykehuset og bli der.Men de mente altså at jeg hadde vært dritheldig da de så trappen og stillingen min på gulvet. Er en vegg rett ved trappen de mente jeg hadde slått hodet i, om jeg hadde slått nakken i stedet hadde den brukket!!! :mozilla_sealed:
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

BMFLEX skrev:Blitt reddet av ambulansepersonell ved ett par anledninger, men ikke engler:)

Ambulansepersonell ER engler!!! :)
Antall ord: 16
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Brannmenn er d... De løper inn i brennende byggninger når alle andre løper ut, og de har ingen livsforsikring de heller. De setter sitt eget liv på spill for å hjelpe andre. DET er engeler d! :mozilla_innocent:
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links