Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHva er det for noe etter døden?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Jeg bruker å tenke slik, at det verste som kan skje når man dør, er at ingenting skjer. At man ikke kan oppfatte mer, altså all din energi "dør". Og da er det jo ikke så ille, føler ikke mer allikevel da. Men om det skjer det jeg trur, at man fremdeles er en slags "tenkende" energi, så er vel dette bare starten på noe nytt og spennede. Vi vil alle få svaret en gang, og kanskje er all paranormal aktivitet bare forsøk fra de som vet svaret, å fortelle oss om det. Slik at vi ikke skal frykte en eventuelt "intetværelse" , og heller slippe frykten, leve i nuet, og gå videre til neste "liv" med ett åpent sinn/sjel.

Vennlig hilsen Jan-Olav
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jard30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 14 Des 2004 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Elverum

har vært der

Innlegg av Jard30 »

Har vært på astralplanet, det skjedde i oktober 2003 vie av en ut av kroppen opplevelse.

Har også blitt helbredet av den universielle kraft.

Må bare si, at vår verden er mindre virkelig enn "himmelen" som mange kristne kaller det.

Og at det er liv etter døden.

Bevissheten vår er evigvarende, den evivarende eksisterende kraft. Energi går aldri tapt.

Jard30
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jard30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 14 Des 2004 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Elverum

Enig

Innlegg av Jard30 »

Helt klart, vår eksistens i åndeverden, eller kalle det for finstofflige plan. Er vår neste stopp for våre senere liv med og planlegge og erfare.

Er selv medlem av ildsjelen...

Jard30 :wink:
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Ja vil ikke si for mye, men jeg kan si at det er noe etter døden, og det er et sted langt utenfor vår kjennskap til det ukjente. Jeg har jo nevnt at jeg har holdt på med min lille"research" og har fått gjennombrudd på det området. Det stedet vi kommer til, har flere navn. Åndene selv, kaller det Odo. Men jeg sier dette fordi at jeg har fått bevist at det er noe etter døden.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

"Hva er det for noe etter døden?"

Dette er kanskje et helt umulig spørsmål å svare på. Intuisjonen min forteller meg at det er noe etter døden. Men hva? Hvis det nå er slik at vi skaper vår egen virkelighet (hypotetisk) - så er vel livet etter døden like individuelt som hvordan vi opplever livet før døden.
Antall ord: 63
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Mine tanker..
Evig tomhet, rett og slett ingenting
som å falle i en narkose, en deilig lyst til å hvile, helt til ubevisstheten inntreffer kjappere enn vi klarer å tenke bevisst.. En evig rundgang på jorden og i universet der det ikke finnes regler for hva vårt nedbrutte legeme hele den skal bli en del av. Kanskje vi blir presset sammen til en bergart av isen i en istid og slenges ut i universet som støv av en kjempestor meteroitt som knuser jorden. Støvet kan bli til stjerner som før eller senere brenner ut, akkurat som vi har gjort på jorden :)
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

paraunormal skrev:Mine tanker..
Evig tomhet, rett og slett ingenting
som å falle i en narkose, en deilig lyst til å hvile, helt til ubevisstheten inntreffer kjappere enn vi klarer å tenke bevisst.. En evig rundgang på jorden og i universet der det ikke finnes regler for hva vårt nedbrutte legeme hele den skal bli en del av. Kanskje vi blir presset sammen til en bergart av isen i en istid og slenges ut i universet som støv av en kjempestor meteroitt som knuser jorden. Støvet kan bli til stjerner som før eller senere brenner ut, akkurat som vi har gjort på jorden :)
Ja, men har du tenkt på enting. Naturen skaper liv. Det er som om det er et grunnleggende behov i naturen til å utvikle og skape. Hvorfor det. Forskjellen på mennesker og roboter er en ting. Bevissthet. Hvorfor skaper naturen oss med en bevissthet?
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

>Wiz skrev:
paraunormal skrev:Mine tanker..
Evig tomhet, rett og slett ingenting
som å falle i en narkose, en deilig lyst til å hvile, helt til ubevisstheten inntreffer kjappere enn vi klarer å tenke bevisst.. En evig rundgang på jorden og i universet der det ikke finnes regler for hva vårt nedbrutte legeme hele den skal bli en del av. Kanskje vi blir presset sammen til en bergart av isen i en istid og slenges ut i universet som støv av en kjempestor meteroitt som knuser jorden. Støvet kan bli til stjerner som før eller senere brenner ut, akkurat som vi har gjort på jorden :)
Ja, men har du tenkt på enting. Naturen skaper liv. Det er som om det er et grunnleggende behov i naturen til å utvikle og skape. Hvorfor det. Forskjellen på mennesker og roboter er en ting. Bevissthet. Hvorfor skaper naturen oss med en bevissthet?
For å spise, drikke, drite og pisse og dermed være en del av et økosystem og en næringskjede, selv om denne næringskjeden er tilpasset vårt samfunn. En naturlig forklaring på vår bevissthet er å kunne leve (slik vi kjenner å leve) i et allerede eksisterende miljø av levende organismer. Da kan man spørre seg hva meningen med alle mulige organismer er. Meningen er vel et resultat av dets opprinnelse, akkurat som vår bevissthet er et resultat av vår opprinnelse og utvikling.
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, greit, men kan noe som i utgangspuktet er dødt skape liv. Naturen vil skape liv. Får den muligheten vil det skje. Hvorfor tror du det?
Hvorfor kunne ikke jorden bare ligget øde og dødt?

Jeg tror ikke du har rett, men jeg respekterer ditt syn. Livet er jo totalt meningsløst hvis man ikke har en udødelig bevisshet. Hvis man ser bort ifra livet små gleder, men hva er 70-80 år av evigheten.

Alt liv stammer fra atomer og sannsynligvis partikler mindre enn det. Men det ligger en slags bevissthet i hvert atom at dem skal bygges opp atom for atom til å skape liv. Jeg sier ikke at det er gud som har bestemt det, men det ligger en genialitet i det hele som jeg har vanskelig for å forstå er helt tilfeldig.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

>Wiz skrev:Ja, greit, men kan noe som i utgangspuktet er dødt skape liv. Naturen vil skape liv. Får den muligheten vil det skje. Hvorfor tror du det?
Hvorfor kunne ikke jorden bare ligget øde og dødt?


Jeg tror ikke du har rett, men jeg respekterer ditt syn. Livet er jo totalt meningsløst hvis man ikke har en udødelig bevisshet. Hvis man ser bort ifra livet små gleder, men hva er 70-80 år av evigheten.

Alt liv stammer fra atomer og sannsynligvis partikler mindre enn det. Men det ligger en slags bevissthet i hvert atom at dem skal bygges opp atom for atom til å skape liv. Jeg sier ikke at det er gud som har bestemt det, men det ligger en genialitet i det hele som jeg har vanskelig for å forstå er helt tilfeldig.

Det øde og døde kan jo etter visse regler i et rett miljø ha viljen til å forandre seg i form av reaksjoner. Mars, iallefall dens måne Titan er jo gode eksempler på scenarioer som på mange måter kan ligne på Jordens utseende og forandringer i tidligere perioder, bare med andre kjemiske stoffer. Men reaksjoner trenger energi i en eller annen form, som f.eks sollys. Energi sies å ikke kunne forsvinne, bare gå over i andre former, så det vil i prinsippet alltid være en form for energi. Energi er definert som evnen til å få noe til å skje, iallefall slik jeg lærte det i natur og miljøtimene :) Jeg ser på atomets byggesteiner som jeg ser på vårt størrelsesforhold til universet, det vil alltids være noe der, men det vet vi ikke så mye om i denne målestokken for størrelse. Vi vet bare at det ikke er noen grenser.

Det som er det kjedelige er jo at vi ikke vet mye om hva et atom er, og vi må bygge opp teorier for å forstå hvordan de virker. De er slik de er, enten vi kan forstå det eller ikke :) 70-80 år er jo ikke sammenlignbart med evigheten, den må jo vare evig:)
Antall ord: 352

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Re: Hva er det for noe etter døden?

Innlegg av Pusejenta »

solstjerne skrev:Har lyst å høre andres sin mening om hva som er etter døden.
Jeg tror at når jeg dør, så dør bare denne jordiske kroppen og jeg går over til en annen form for eksistens.
At jeg begynner et nytt liv med nye mål og meninger.
Alt sammen for hele tiden å lære mer og å videreutvikle meg.
Men kun tiden vil kunne vise meg hvorvidt mine tanker rundt dette er noe i nærheten av reelt eller ikke. :roll:
Antall ord: 86
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links