Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHva er det for noe etter døden?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
solstjerne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 17 Jul 2004 14:51
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Hva er det for noe etter døden?

Innlegg av solstjerne »

Hei alle sammen. jeg er en helt ny bruker og har et spørsmål. Er det noen som tror på at det er noe etter døden?? Jeg pleide å tro på det bibelen sier, men ikke nå lengre. Nå tror jeg at alt er helt svart og du er ingenting. men samtidig ønsker jeg ikke at det er slik liksom...eller føler at kanskje det er noe mer. Jeg vet det høres rart ut, men jeg er faktisk redd for døden selv om det skulle være at alt er helt svart og man er ingenting. Har lyst å høre andres sin mening om hva som er etter døden.
Antall ord: 114
solstjerne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kjente meg selv igjen i deg, jeg. Mistet moren min for nøyaktig tre uker siden og det eneste som stod i hodet på meg var: "Hva nå? Hvor er du hen nå? Er du bare borte, liksom?" Etter mye grubling og tenking har jeg kommet frem til at det er for mye uforklarlig mellom himel og jord til at vi kan avfeie at det ikke er noe etter dette livet. "Energi går ikke tapt, men endrer form" lærte vi i fysikken på skolen. Og det får vi prøve å trøste oss med så lenge. En ting er i hvertfall sikkert: Vi kommer alle til å finne ut av det en gang!! :!:
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kjente meg selv igjen i deg, jeg. Mistet moren min for nøyaktig tre uker siden og det eneste som stod i hodet på meg var: "Hva nå? Hvor er du hen nå? Er du bare borte, liksom?" Etter mye grubling og tenking har jeg kommet frem til at det er for mye uforklarlig mellom himel og jord til at vi kan avfeie at det ikke er noe etter dette livet. "Energi går ikke tapt, men endrer form" lærte vi i fysikken på skolen. Og det får vi prøve å trøste oss med så lenge. En ting er i hvertfall sikkert: Vi kommer alle til å finne ut av det en gang!! :!:
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Heia

Innlegg av Maya »

Det var trist jeg føler med deg.

Men hvis du vil kan du se under tråden reinkarnasjon, der står det litt opplysninger om dette.
Antall ord: 27
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tanja3434

Innlegg av tanja3434 »

Heia: jeg føler med deg :(

jovian: helt enig med deg 8)

Læreprosessen er lang, og for å gå gjennom denne, utvikle oss, må vi innom flere liv, tror jeg.
Egentlig så tror jeg ikke det meningen at vi skal huske mens vi er på jorden, da tror jeg endel av poenget med denne prosessen blir borte :roll:

Jeg skrev noe under tråden reinkarnasjon, men det var vanskelig å skrive ned mine tanker rundt dette, ble vanskelig :lol:
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
cahuna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 12 Nov 2004 03:03
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Danmark´/aalborg

Innlegg av cahuna »

Jeg tror at i det man dør blir alt borte. Det er umulig og beskrive ingenting. Men jeg tror at i det man dør er det verken sorg, glede, sort, hvit, himmel, helvette osv.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vampen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 08 Nov 2004 03:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø
Blitt takket: 1 gang

hmm...

Innlegg av Vampen »

Tror d e en fin opplevelse å dø... alt d onde forsvinn... En eksistens som ikke eksistere *eh... :/ *

Luft, molekyla?

Legeme blir jot jord da ;)

Men man vet aldri, kanskje man blir jennførdt. Men kordan ska man da leve for å ikke bli gjenfødt som et insekt? Ska man springe rundt å være redd for å kanskej oppføre sæ litt for dåli? Nei, takk...da velge æ å tro på at man bli borte :? Vil ikke la mæ leve innfor nåkka sånne ramme...


KOndolere Heia. Mista pappan min i mars. Så vet godt kordan du har d *TrøsteKlem* D tar ti for d går opp for, at person e borte :?
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kvit Ild Heiðumhæri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 15 Nov 2004 14:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø (Sallïr)

Innlegg av Kvit Ild Heiðumhæri »

Intet
Antall ord: 1
"Som Ulv Blant Faar Har Vi Vandret"



JESUS LOVES YOU
everyone else thinks you're a cunt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg er i hovedsak enig i det Jovian skriver her. :)

Vennlig hilsen
Kirstin.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Er nok noe mer er jeg redd, ja.... *S*
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Innlegg av Petter »

"fra jord er du kommet, til jord skal du bli. Av jorden skal du igjen oppstå" ?

Er stygt redd dere ikke klarer å bli helt kvitt meg etter min tid i denne inkarnasjonen er over :). Føler iallefall at det helt klart er noe mer.. Nøyaktig hva det er finner vi nok tidsnok ut, men det er interessant å forske, og søke litt mer mens vi fortsatt er her :)
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gryphon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 29 Nov 2004 13:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Gryphon »

Sliter med samme problemene, men også i forhold til "er det et liv FØR døden" Hvorfor er vi her nå? Anyway, ville bare si at du ikke er alene om disse tankene. :)
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ayla

Innlegg av Ayla »

Jeg syns det er vanskelig å forestille meg at det ikke er noe etterpå.. Kan jo ikke bare være ingenting liksom..?

Det jeg er redd for eller gruer meg til i forhold til døden er å dra fra mine kjære som eventuelt er igjen på denne siden her, eller jorda, eller hva jeg skal kalle det. Føler ikke at jeg har noen garanti på at jeg vil treffe dem igjen..
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bettykvinna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 20 Nov 2004 11:44
19

Innlegg av Bettykvinna »

Jeg tror absolutt at det er ett slags liv etter døden. Men det er for stort å tenke på for meg iallefall...Sjelen lever nok evig, og alle sjelene som har eksistert finnes fortsatt, bare på et annet sted.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Jeg bruker å tenke slik, at det verste som kan skje når man dør, er at ingenting skjer. At man ikke kan oppfatte mer, altså all din energi "dør". Og da er det jo ikke så ille, føler ikke mer allikevel da. Men om det skjer det jeg trur, at man fremdeles er en slags "tenkende" energi, så er vel dette bare starten på noe nytt og spennede. Vi vil alle få svaret en gang, og kanskje er all paranormal aktivitet bare forsøk fra de som vet svaret, å fortelle oss om det. Slik at vi ikke skal frykte en eventuelt "intetværelse" , og heller slippe frykten, leve i nuet, og gå videre til neste "liv" med ett åpent sinn/sjel.

Vennlig hilsen Jan-Olav
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links