Hei bare lurte på om det var noen her inne som har hørt noe om gjenferdet på Tonjer fyr?
Tonjer fyr ligger like uten for Killingøy i Haugesund.
Det var en luftvern kanon der+++ under 2 verdenskrig, og det hevdes at en tysk offiser fikk skutt ned et av sine egne fly der, ved et uhell.
Han gikk opp i tårnet og hengte seg, etter dette.
Dette har jeg hørt historier om siden jeg var liten.
Det er en dykkerklubb som forvalter bygningen nå.
Siden det har vært dykkerklubber fra hele landet der, på besøk, så lurte jeg på om det er noen som har hørt noe fra dette stedet?
Jeg vet ikke om noe av dette er sant, men det er flere som jeg kjenner, som hevder å ha sett (Fritz), som han blir kalt, oppe i toppen av fyrtårnet.
Jeg kjente noen medlemmer av dykkerklubben, og de veddet om hvem som turte å overnatte i toppen av fyrbygningen.
En av dem sverget på at han hadde sett en uniformert skikkelse der oppe, men han hadde kunnet se lysene fra byen igjennom den.
Et båthus som ligger rett nedenfor, har hatt en uforklarlig lukt på innsiden,
har det blitt fortalt.
En eldre kar har forklart at han kjente igjen lukten som en innsekts spray, som tyskerne brukte under krigen.
En bjelke som låste den døren, som vender ut mot sjøen skal ha blitt fjernet fra innsiden.
Dette mens den andre døren var låst med en kraftig hengelås.
Allt dette kan være vandrehistorier, men jeg lurer på om det er noen som har kjennskap til dette.
Vennlig hilsen Krull
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Gjennferdet på Tonjer fyr
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !