Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan Dyr Se Aura?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Gjest

Kan Dyr Se Aura?

Innlegg av Gjest »

Nå snakker jo overskriften ganske godt for seg selv, men jeg kan jo spørre her uansett :)

Jeg har nemlig hørt eller lest et sted at Dyr ser aura! Da spesielt hunder!?
Er det kanskje derfor de ofte trekkes til folk som er glad i dyr?

Kanskje har det også noe å gjøre at dyr er så flotte til å trøste? :P
Og at de er med på leken når man er glad!?

Skal ikke alt dette vises i auraen da? Eller er jeg helt på bærtur!?
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Judith

Dyr kan se aura

Innlegg av Judith »

jeg tror dyr kan se aura.
En gang jeg va r på vesøk hoe en venninne, opplevde jeg noe som styrker min tro på det.
Jeg var veldig trist og lei meg den kvelden, og hunden lå i gangen som den pleier. Det var en meget gammel shæfer, som var stiv og støl og aller helst ville ligge i ro på sofaen sin.
Det satt en annen dame i stuen i sammen med meg.
Min venninne skulle ut og kjøpe røyk, og jeg satt og tenkte at hun andre ser da så selvsikker ut og har alt mulig som jeg ikke har. Jeg var lei meg og følte meg veldig ensom og liten.
Med ett hunden stavrende inn i stuen og kommer bort til meg, legger hodet sitt på armlenet der je g sitter og begynner å "småprate" til meg.
Hun andre prøver å lokke den til seg, men han har seg ikke forstyrre.
Jeg blir så uendelig trøstet av den gamle hunden som liksom vil si at :Du er ikke alene, du e rikke glemt.
Hunden har aldri før, og heller ikke siden (den døde like etterpå) kommet bort til meg.
Senere i livet har je gopplevd flere ganger at hunder kommer bort til meg og liksom "tar kontakt" :mozilla_laughing:
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annatherese
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 09 Okt 2005 22:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: porsgrunn

Innlegg av annatherese »

jegt kan godt to at dyr kan se det...

har ikke noe sånnt supert tilfelle og fortelle om her. men det stemmer det du sier.
det hadde ikke overakset meg om det kom frem at de gjorde det i allefall
Antall ord: 41
Root: under-active (0%)
Sacral: over-active (69%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (25%)
Throat: over-active (69%)
Third Eye: open (19%)
Crown: under-active (6%)

-Therese-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Dyr fungerer iallefall på en helt annen frekvens enn det vi gjør. Selv om du er verdens hyggeligste og koseligste menneske, er det ikke sikkert du blir likt av ett dyr automatisk Om de ikke ser aura, så er det iallefall noe de plukker opp fra oss på et eller annet vis!
Antall ord: 53
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

nattlyset skrev:Dyr fungerer iallefall på en helt annen frekvens enn det vi gjør. Selv om du er verdens hyggeligste og koseligste menneske, er det ikke sikkert du blir likt av ett dyr automatisk Om de ikke ser aura, så er det iallefall noe de plukker opp fra oss på et eller annet vis!
Ja, Noe er det, dyr skiller helt tydelig mellom ellers "like" mennesker - og noe er det de ser det på.
Personlig holder jeg helst en avstand til dyr, pågrunn av eksem, men likevel så ser det ut som om hunder og også katter "liker" å være nær meg... Vel og merke de fleste.
Også dyrene er forskjellige, omtrent med forskjellige personligheter som mennesker.
Jeg tror at dyr har mere med seg enn hva folk flest tror, også sjel , om enn kansje ikke identisk med menneskers sjel...
Jeg vet ikke, men noe er det iallfall...

Asbjørn
Ps; Nattlyset ; Har du funne reinen ? på vidda...?

A
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Alvejenta »

Tror katter er noen lure dyr....
Jeg har opplevd å ha besøk av personer som overhodet ikke liker katter, men hvem tror du dyret "sugde" seg på, selv om det ble puffet bort gjentatte ganger..... :D
Var som om katten sa : - hvorfor liker du ikke meg, jeg som er sååå søøt og goood....?
Eller; - Jeg vet at du ikke liker meg, så derfor skal jeg sannelig plage deg litt.... :lol:
Antall ord: 69
Mystica Eterna

Carpe diem quam minimum credula postero

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rose Red
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 05 Mar 2006 20:43
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja

Innlegg av Rose Red »

ja, har hørt om noen tilfeller hvor hunder og katter "trenger seg på" folk som er allergisk e.l...
rart med det :mozilla_smile:
Antall ord: 25
"I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Re: Kan Dyr Se Aura?

Innlegg av Krull - sluttet »

LilleFm skrev:Nå snakker jo overskriften ganske godt for seg selv, men jeg kan jo spørre her uansett :)

Jeg har nemlig hørt eller lest et sted at Dyr ser aura! Da spesielt hunder!?
Er det kanskje derfor de ofte trekkes til folk som er glad i dyr?

Kanskje har det også noe å gjøre at dyr er så flotte til å trøste? :P
Og at de er med på leken når man er glad!?

Skal ikke alt dette vises i auraen da? Eller er jeg helt på bærtur!?
Jeg vet i hvertfall at hunder generelt er eksperter på å lese annsiktsutrykk, og kroppsspråk.

Spesielt de faktene du normalt gjør, hvis du har tenkt å gå ut på tur, eller har tenkt deg en tur inn på kjøkkenet.

Dette er ting som du kansje ikke legger så godt merke til selv, men jeg kan garantere deg at den firbeinte vennen legger merke til det. :mozilla_smile:

Vi hadde en skog eiendom på ca 5 mål tidligere. Denne eiendommen lå ca 3 kilometer i fra huset.

På denne eiendommen var hunden vår sjef yber alles.

Det hendte kansje så mye som 5-6 ganger i året, at vi gikk tur hjemmenfra og der til.

Trengte bare si navnet på eiendommen til bikkja "Teddy" , så klikket han fullstendig, og spant rundt seg sjøl på gulvet.
Han ble jo alltid happy, for å komme ut og gå tur, som hunder flest.
Men hvis han viste at han skulle til dette stedet, så tok han helt av. :mozilla_smile:

Dette har sikkert lite å gjøre med det du spurte om, men hunder er generelt flinke til å fange opp signaler fra oss mennesker.

Husk at hunder er flokkdyr, og at menneskene er lederne.
Du som Hunde eier ,styrer hundens tilgang på mat osv.

Sånn fungerer det hos ulver også.

Lederhannen bestemmer, spiser først, *** først osv, mens resten av flokken ligger med kulerunde øyne, og venter på signaler. :mozilla_smile:
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Alvejenta »

Er enig med Krull her.
Dyrene leser oss veldig godt.
Til eksempel kan jeg fortelle at jeg har en 4 mnd gammel golden retriver tispe.
Jeg lufter henne siste gang for natten i 01- tiden, og når vi da kommer inn, så vet hun at hun skal i buret å legge seg, og springer rett inn dit av seg selv.
I kveld opplevde jeg noe artig, jeg pusset tenner, og hun lå på plassen sin i gangen og så på meg. Da jeg beveget meg mot ytterdøren for å slippe henne ut, hoppet hun opp, og smatt rett inn i buret. Skjønte godt hva det var jeg hadde for planer for henne, og ville overhodet ikke ta den nattlige tisseturen, hadde vel ingen behov for det. Men jeg måtte bare le, dyr overrasker stadig, og de er utrolig kloke.

Mamma hadde også hund før, og hver gang mamma tok fram ryggsekken som hun pakket i når hun skulle dra på hytta, eller ut på tur, så ble hunden helt tullete, sprang att og fram og rundt seg selv, mens hun lagde "godlyder". Da visste hun at hun skulle få være med.
Antall ord: 196
Mystica Eterna

Carpe diem quam minimum credula postero

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Dyr er komunikative.. de leser ikke bare pga grunnlag av kroppsspråk og lukt.. de kan få med seg dine tanker, følelser etc.. gjennom bla telepati og dette kan vi mennesker også med dyr... det er ikke uvanlig at dyr vet hvordan andre mennesker har det inni seg og likegjerne hva som feiler deres helse.

det eneste som forundrer meg er at så mange mennesker fortsatt ser på dyr som ikke tenkende og ikke følende vesener uten sjel!!! av hele mitt hjerte så kan jeg ikke skrive under på dette.. da jeg opplever alltid det motsatte når jeg kommuniserer med dyr eller bare betrakter de :)

leste også i en bok.. at den som volder et dyr skade bevisst, volder noe av det reneste og vakreste av sjeler skade... noe å tenke på..

men igjen handler dette om ditt ståsted og synet på dyr om det så er en fugl eller bikkja de :)
Antall ord: 155
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Asbjørn skrev: Ps; Nattlyset ; Har du funne reinen ? på vidda...?
A
Neh, jeg gav opp hele prosjektet. De var så vanskelige og satte seg fullstendig på bakbeina, så jeg lot de være igjen der oppe. Siste jeg hørte var at de dro til Finland, skulle visstnok søke jobb hos julenissen! :mozilla_tongue:
Antall ord: 54
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Judith

Interessant

Innlegg av Judith »

Sukk... Tenke rpå Bonzo , hunden til boror min og svigerinna mi.. bror min er ikke snill med dyr.... :(
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Judith

Dyr og sjel

Innlegg av Judith »

Bror min skal alltid kjekke seg og filleriste Bonzo av og til.. :mozilla_cry:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

nattlyset skrev:
Asbjørn skrev: Ps; Nattlyset ; Har du funne reinen ? på vidda...?
A
Neh, jeg gav opp hele prosjektet. De var så vanskelige og satte seg fullstendig på bakbeina, så jeg lot de være igjen der oppe. Siste jeg hørte var at de dro til Finland, skulle visstnok søke jobb hos julenissen! :mozilla_tongue:
OKi, da får vi håpe at Rudolf lar de få slippe inn til test-runden, da...

Du får rapportere om du får tilbakemeldinger...

mvh Asbjørn
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Takk for mange flotte svar!
Jeg har ikke hatt data og dermed ikke sjans til å følge med i "utviklingen", men Jeg fikk jo på en måte bekreftet spørsmålet mitt nå da.

Dere nevner at hunder har masse rare vaner;
Hunden min blir gal om vi nevner ordene Tiss, Ut og Kattepus/katt.
Vi kan også si kommer.. Og så navnet på søstra mi, så PJONG! Der fløy hunden på døra og ville ut! :D
Haha..
En annen ting er, dere sier at hunder ser ofte mer enn oss mennesker (Er de ikke fargeblinde da?) Er det da også sant at hunder ser såkalte gjenferd?
Heh, jeg og venninna mi var ute med hunden ganske sent en kveld her i vinter.
Det var mørkt ute, men vi skulle absolutt inne i skogen.
Vi hadde kommet sånn ca halvveis og lagt lysene bak oss, og begynte å snakke om at dyr så gjenferd og sånt. Fortalte litt historier o.l.
Plutselig spretter bikkja mi opp i bakken og står stiv som en stokk - Bare stirrer inn i mørket.
Vi så ingen ting, men samtaleemnet hadde skremt oss opp, så vi bråsnudde og spurta alt vi kunne ut av skogen.
Sykt skummelt, men hunden min er litt elghund, og et er mye elg og andre dyr i skoen her, så no eovernaturlig var det neppe.

Hunden min har mange rare vaner. Hun vet f.eks når vi snakker om henne.
Og om jeg gir mamma en klem kommer hun og skal ha all oppmerksomheten. Hehe.
Vi har ofte problemer med å sitte på stua og lese. Da skal hun sitte i fanget!
Bortskjemt lita fillebikkje<3

Kan fortelle masse rare historier, men da faller vi litt ut av emnet.


Naboen hadde en gang to katter (Den ene døde faktisk i brann!) - Jeg bor i blokk, har mange naboer.. - Og en annen nabo liker egentlig ikke katter spesielt godt, men den ene (som døde) Var fæl tilå komme bort til ikke-like-katter-naboen min.
Få andre fikk den sta katten til å komme til seg for å kose. Den nektet! men til ikke-like-katte-naboen skulle katter heletiden.
Hah..

Nå har jeg skrevet så mye at jeg rett og slett glemte hva jeg egentlig skulle skrive.. Hrmpf..
Antall ord: 388

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links