Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenBråvåkner av glimt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Mindtricks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 21 Feb 2006 14:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Bråvåkner av glimt

Innlegg av Mindtricks »

Ble jeg gal?

For, ja cirka en måned siden fikk jeg ikke sove pga at jeg bråvåknet av glimt. Det tok helt av den første uken, men nå en måned etter sliter jeg med det et par ganger i uken "bare". De dukker opp akkurat når jeg er i ferd med falle i søvn, føler jeg. Altså når øynene har vendt opp. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har sovnet. Glimtene jeg bråvåkner av er som regel fjes som noen ganger inneholder en liten bevegelse. For og skildre de jeg husker best og ble mest skremt av:
Se for deg
1. En skallet mann med senket hode og hatefulle øyne som ser rett opp på meg. Han holdt også høyre hånd bak på lillehjernen.
2. En jente sitter på en barstol ved en bar, som er mørk og røykfull. Hun har mørkt hår til rett nedenfor ørene som henger halvveis over begge øynene hennes. Idet jeg fikk glimtet snudde hun hodet nesten 180 grader og så på meg.

Sånt for ikke jeg sove av etterpå! Og det er 2 av maange glimt jeg har nevnt her! Det er som regel "skrekkfilm" preg over dem alle. Uansett det plager meg, og jeg er redd for og lukke øynene.
Noen som vet hva det skylles?
P.S håper dette er rett forum
:mozilla_wink:
Antall ord: 243
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Dette er forumet for det meste med det paranormale, så slapp av så kommer det nok noen svar skal du se..
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

opplever også sånn rett før jeg sovner.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Re: Bråvåkner av glimt

Innlegg av >wiz »

Mindtricks skrev:Ble jeg gal?

For, ja cirka en måned siden fikk jeg ikke sove pga at jeg bråvåknet av glimt. Det tok helt av den første uken, men nå en måned etter sliter jeg med det et par ganger i uken "bare". De dukker opp akkurat når jeg er i ferd med falle i søvn, føler jeg. Altså når øynene har vendt opp. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har sovnet. Glimtene jeg bråvåkner av er som regel fjes som noen ganger inneholder en liten bevegelse. For og skildre de jeg husker best og ble mest skremt av:
Se for deg
1. En skallet mann med senket hode og hatefulle øyne som ser rett opp på meg. Han holdt også høyre hånd bak på lillehjernen.
2. En jente sitter på en barstol ved en bar, som er mørk og røykfull. Hun har mørkt hår til rett nedenfor ørene som henger halvveis over begge øynene hennes. Idet jeg fikk glimtet snudde hun hodet nesten 180 grader og så på meg.

Sånt for ikke jeg sove av etterpå! Og det er 2 av maange glimt jeg har nevnt her! Det er som regel "skrekkfilm" preg over dem alle. Uansett det plager meg, og jeg er redd for og lukke øynene.
Noen som vet hva det skylles?
P.S håper dette er rett forum
:mozilla_wink:
Har masse erfaring med det du nevner her. Dessverre har det ikke skjedd på ei stund. Masse ansikter. Noen kjente, noen ukjente. Tilogmed kjendiser har poppet opp. Farger, dyr, bøker med tekst, enkle ord som kommer som i enden av en tunnel mot meg og når jeg begynner å fokusere på det så forsvinner det. Skjer alltid under innsovning eller oppvåkning. Jeg synes det er morsomt, men jeg skulle ønske jeg kunne kontrollert det mere.

Jeg begynte å oppleve slike bilder først så utviklet det seg til ut av kroppen opplevelser, lucide drømmer og dessverre påfølgende søvnparalyser. Så hvis du opplever ekle ting i fremtiden er det helt normalt. Du er helt bevisst når det skjer så hvis du husker på at jeg har sagt at det kommer til å skje og at det ikke er farlig og at 1000vis av andre har opplevd det før deg så vil det ikke blir så skremmende.

Det første hinderet er å overkomme frykten og bare flyte med. Det kan ingen hjelpe deg med. Jeg feiga ut mange ganger før jeg slapp taket. Men som sagt så er det lenge siden jeg har opplevd det nå. Det kommer helt an på hva man er opptatt av. Hvis man tenker på dette mens man er våken vil det skje på natten. Hvis du ikke tenker på det går det over. Cluet er å kontrollere det, men så langt har jeg ikke kommet.
Sist redigert av >wiz på 21 Feb 2006 17:42, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 492

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristiine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 21 Feb 2006 17:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: En plass ;P

Innlegg av Kristiine »

Det er jo hjernen som "lager" disse glimtene.
Kansje du ser for mye skrekkfilmeR ? :mozilla_wink:
Antall ord: 16
Love me ore leave me ..
- Hey !? Where is everybody going ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Hei du.. kan prøve å berolige deg litt med egne erfaringer..

de fleste som kjenner meg utenom forumet ser på meg som en jordnær jente uten for mange vrangforestillinger he he... jeg har selv slitt med noe som ligner det du beskriver og forklaringer fra andre skorter ikke... noen kaller det fremmede frekvenser og andre fantasi og hjelpere og gud vet hva..

det du skal fokusere på er å overkomme din redsel og bli sint når slikt forstyrrer.. kom deg opp av sengen og ta deg en liten pause og så gå og legg deg igjen. det har hjulpet meg noen ganger. be gjerne høyt i lufta om å få fred. noen nevner også beskyttelse som et middel for å skånet.. hvis dette er av den typen du tror...

behold din nysgjerrighet og ikke la dette skremme deg vekk fra evntuelle ønske om mer kunnskap om det såkalte paranormale, alternative etc.. og blir dette for forstyrrende bør du også tenke på oppsøke fastlegen og diskutere søvnforstyrrelsene.. et skritt av gangen.. dette kan være både det en og det andre :)
Antall ord: 186
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Jeg også opplever sånt innimellom. Men vet ikke om det er det samme greiene. Jeg ser kun ansikt, ikke noe "setting" rundt ansiktet. Men jeg har aldri trodd dette har vært noe paranormalt. Så det er kanskje ikke det samme?
Antall ord: 42
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristiine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 21 Feb 2006 17:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: En plass ;P

Innlegg av Kristiine »

BMFLEX skrev:Jeg også opplever sånt innimellom. Men vet ikke om det er det samme greiene. Jeg ser kun ansikt, ikke noe "setting" rundt ansiktet. Men jeg har aldri trodd dette har vært noe paranormalt. Så det er kanskje ikke det samme?
Undskyld for at jeg sklir ut av tema nå, men hva er/betyr egentlig paranormalt ? :mozilla_undecided:
Antall ord: 59
Love me ore leave me ..
- Hey !? Where is everybody going ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det er ikke noe paranormalt i seg sjøl, men det kan kontrolleres med øvelse og utvikles til ut av kroppen opplever ol. Og da er det jo et spm om UKO er UKO eller bare bevisst drøm.

Men helt klart mange som tror det er overnaturlig. Ikke noe mere enn drømmer vil jeg tro, men det har hendt at jeg har våknet slik og sett ut av soveromsvinduet når jeg ligger motsatt vei og egentlig ikke har utsikt til vinduet uansett. Og da har jeg sett folk på gaten. Så har jeg tvinget meg opp og sett dem med mine fysiske øyne. Det kan vel kvalifisere for noe, men det er nok en salig blanding av inntrykk hele greiene så det er ikke så lett å vite hva som er fremkalt av fantasi eller ikke.

Husk at "sjelen", astrallegmet og den fysiske kroppen er ett her på jorden.
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Kristiine skrev:
BMFLEX skrev:Jeg også opplever sånt innimellom. Men vet ikke om det er det samme greiene. Jeg ser kun ansikt, ikke noe "setting" rundt ansiktet. Men jeg har aldri trodd dette har vært noe paranormalt. Så det er kanskje ikke det samme?
Undskyld for at jeg sklir ut av tema nå, men hva er/betyr egentlig paranormalt ? :mozilla_undecided:
The word paranormal comes from the words “para” meaning beyond, and normal. So the term paranormal really means something that is beyond the normal scope of science or being beyond a scientific explanation.

Phenomena which seem to defy the known laws of science.

Er det noen ord man lurer på kan man bare skrive
define: (her skriver du ordet) på google sitt søkefelt.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristiine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 21 Feb 2006 17:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: En plass ;P

Innlegg av Kristiine »

Takk ;D
Antall ord: 2
Love me ore leave me ..
- Hey !? Where is everybody going ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Kansje en slags variant av exploding head syndrome?

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... oding+head
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mindtricks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 21 Feb 2006 14:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Mindtricks »

Oh my god, takk folkens for mange tilbakemeldinger!
Wiz: Deilig og høre hva du føler om slikt og at det "dessverre" ikke har hendt deg på en stund, fikk meg til og ville lukke øynene og bare se alle mulige fjes med det samme! :mozilla_cool: Men jeg vil bare slå fast at det ikke skjer i noen drøm, tvert i mot, det hindrer meg i og sove godt og drømme! Den første uka holdt det og lukke øynene. Og det er derfor jeg har holdt på og gå på veggen et par ganger.
snuppedilla jeg har ikke sett på det slik før. Altså det ER jo litt spennende også. Det her høres sikkert helt vilt ut, men det jeg dreiv med den første kvelden det skjedde var at jeg tidligere på dagen hørte en historie om en synsk dame som hadde tatt kontakt med tre katter som sloss hele tiden, den ene katten ville ikke prate med hun, mens hankatten klagde over at det var hunnkattens skyld at han var kastrert, og hunnkatten mente det var hans egen skyld. Hun synske dama hadde i alle fall bedt de to oppføre seg skikkelig hvis de skulle fortsette og bo i huset. Og det hadde faktisk funket!! Jeg ble så imponert og overrasket over den synske damen at jeg den kvelden prøvde og gjøre det samme. (uten noe særlig hell, vell og merke)
Men det er det eneste uvanlige jeg gjorde før jeg fikk alle glimtene. Om det har noe med glimtene å gjøre vet jeg jo ikke men jeg mistenker det jo så klart! Det er jo rimelig tilfeldig at jeg holder på bli gæren av glimt av dritekle fjes og andre merkelige bilder samme natten, og som har kommer tilbake omtrent hver eneste natt siden!? Jeg har vært fall følt meg skada på en eller annen måte jeg ikke kan forklare etter forsøket mitt hehe.... Og jeg kommer IKKE til å leke synsk eller noe sånt mere!
Nå som jeg har fortalt hele greia, hva mener dere?

P.S Hadde aldrig fortalt det her til noen, men jeg følte jeg kom over rett forum lissom...

TAKK
Antall ord: 377
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Det den damen drev med slik du kort forklarer er "dyrekommunikasjon" og skal dette skje må man åpne visse ting.. altså en slags åpning og dette kan ha medført at du åpnet noe i kronechakra som ga deg slike opplevelser.

dyrekommunikasjon er bla telepati.. men det må flere ting inn i bildet, ikke kun telepati.. og øvelse gjør mester som med alt:) så kanskje du kan fortsette og oppleve hvor moro det er, som mange forteller om, om dette?
Antall ord: 81
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Re: Bråvåkner av glimt

Innlegg av *Velvet* »

Mindtricks skrev:B
1. En skallet mann med senket hode og hatefulle øyne som ser rett opp på meg. Han holdt også høyre hånd bak på lillehjernen.
2. En jente sitter på en barstol ved en bar, som er mørk og røykfull. Hun har mørkt hår til rett nedenfor ørene som henger halvveis over begge øynene hennes. Idet jeg fikk glimtet snudde hun hodet nesten 180 grader og så på meg.
Lillehjernen?

Høres i hvertfall utrolig skummelt da..! Sett for mange skrekkfilmer? Det er ikke hånlig ment men har selv sett filmer jeg har blitt skremt av selv i ettertid, selv om jeg ikke husket at det var fra en film.
Antall ord: 119
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links