Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet er noe/noen her som jeg ikke kan sette fingeren på...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sommer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2006 09:52
18

Det er noe/noen her som jeg ikke kan sette fingeren på...

Innlegg av Sommer »

Hei!
Dette er mitt første innlegg her, og jeg lurer på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med å forstå hva som eventuelt er her i leiligheten sammen med oss...

Jeg har veldig ofte følelsen av at det er noe/noen her hos oss. Ikke at jeg har merket noe direkte på kroppen av kulde, nærhet eller andre ting, men kun en tilstedeværelse rett og slett.
Jeg kan komme med noen eksempler; når alle er samlet på f.eks soverommet, "vet" jeg at det fortsatt er noen i stua. Jeg er overhodet ikke redd eller bekymret, men slår meg bare til ro med at det er noen i stua. Eller når vi sitter i sofaen, "vet" jeg at det er noen i andre delen av stuen. Jeg er aldri redd for denne følelsen, noe jeg finner litt merkelig, da jeg veldig ofte er redd slike tanker...

Og når jeg skriver "vi", mener jeg samboer, hunden vår og katten vår (at alle vi er samlet et sted). Det ser ikke ut som om dyrene merker noe, iallefall ikke noe de blir skremt over.

Jeg har spurt samboer om han kjenner det samme som meg, men ikke her svarer han. Han merker noe lignende hos sine foreldre, noe jeg også gjør, men det er heller en tilstedeværelse jeg er redd for, for der har vi merket fysiske ting. Noe jeg som sagt ikke gjør her hjemme... Her "vet" jeg bare at noe/noen andre er her sammen med oss...

Men skulle jeg ikke ha merket noe på dyrene våre??
Antall ord: 275

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2004 18:11
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skytsengel »

Hei, Sommer. Velkommen på forumet :) Det stemmer at dyrene ville merket det hvis det var noe ubehagelig på ferde. De hadde da muligens unngått visse deler av rommet, hvis dette var en negativ energi/nærvær. Den tanken som streifer meg, er at dette kan være nærver av en eller flere av dine hjelpere, siden det er du som merker dette best.

Jeg vet ikke.:mozilla_undecided: Kanskje noen flere på forumet har en teori om dette

O:)
Antall ord: 79
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marhelis
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2006 18:06
18
Lokalisering: Eidsvoll

Innlegg av marhelis »

Hei Sommer!

Det med at dyrene ikke reagerer, BEHØVER ikke bety noe.. Vi har en katt som oppfører seg merkelig i perioder (han er kasterert, altså). Det har vært episoder her, hvor det som har skjedd ikke kan forklares. Og da har katten vært som vanlig. Men noen ganger er han spinnvill, løper ut og inn og mjauer og bærer seg. Går ned i kjelleren og kommer løpende opp igjen med en gang..
Men de gangene han er sånn har ikke jeg merket noe annet...

Dyr er rare, men kanskje de "sanser" at det som er hos dere er godt og ikke bryr seg vidre med det? Vansklig å si...
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sommer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2006 09:52
18

Innlegg av Sommer »

Hei!
Takk for svar!
Jeg synes det er så rart at jeg ikke er redd denne følelsen jeg :mozilla_surprised:
For jeg blir pissredd av alt annet som har med det overnaturlige å gjøre...hehe...

Hvor skal jeg henvende meg om jeg vil vite mer om dette??
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2004 18:11
20
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skytsengel »

Du kan jo prøve denne : http://www.utdrivelse.no
Antall ord: 10
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
¤Tàri*Nènmacil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2006 15:31
18

Innlegg av ¤Tàri*Nènmacil »

pleier du å sette fingeren på alle som er der da..?? :)
Antall ord: 10
smil til verden og verden ler av deg :]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Toadii »

Dyr trenger ikke oppdage noe. de kan like deres nærvær også. Det er noen gjennferd som passer på dyra å da kan vi jo ikke merke noe på dyra at de er redd! Hvis det er din hjelper som er sammen med deg. at det er han/hun du føler sitter på stuen er det jo ikke rart at du ikke er redd. Fordi du kjenner den personen på en måte. det er jo tross alt din personlige hjelper. Kanskje han/hun liker å sitte opp om natten på stua å passe på deg og familien din og huset! Det er jo positivt :)

hva opplever dere hoss foreldrene til samboeren din da?
Antall ord: 113
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links