Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenSvever om natten?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

HellsAngel

Svever om natten?

Innlegg av HellsAngel »

Har vært medlem på paranorml en kort stund, men har heller fulgt med på diskusjoner enn å delta i dem selv. Har som mange andre her inne en spesiell ting for det paranormale og det uforklarige.

Selv har jeg opplevd ting som jeg selv tror jeg har innbilt meg, men samtidig som kan virke ekte der og da. Men en ting har jeg opplevd flere ganger, og jeg kan ikke forklare det. kan kalle det en ut-av-kroppen-opplevelse uten at jeg er helt bombesikker på hva det egentlig dreier seg om. Her er i alle fall min opplevelse(r)

Det hender av og til, kanskje en fem-seks ganger i året, enkelte perioder oftere, at jeg våkner til et spesielt tidspunkt, som gjerne forandres mellom de periodene jeg opplever dette.

Det har gjerne vært etter midnatt, på nøyaktige tidspunkt 03:06 har vært det hyppigste. Aner ikke hvorfor. I alle fall. etter å ha sett på klokka, prøvd å sovne igjen, og i en blanding av å være våken eller sove, har kroppen min "lettet" fra senga. Jeg kan snu meg, men klarer ikke komme ned til senga igjen. En ekkel føelse går igjennom hele kroppen, men samtidig er det avslappende å "sveve". Hvis døra til rommet mitt er åpen, kan jeg "fly" ut av døra og rundt om i huset. Alt halveis frivillig. Hva enn det måtte bety.

Moren min opplever det samme (hun har null tro på paranormale ting), har soverom i tredje etasje. der er det et slags rekkverk, som man ser ned til andre etasje. Hun har forferdelig høydeskrekk. Hun føler at kroppen hennes dras mot kanten, og at hun ikke kommer seg dit hun vil. Alt er altså ufrivillig. Noen ganger (påstår hun i alle fall) holder hun seg fast i senga eller pappa, og beina fyker rett til værs. dette har ikke jeg opplevd.

Det mest skremmende ved dette er at jeg en gang har "følt" at kroppen min fløy ut av vinduet, og over jorder og greier. Denne gangen var det rett og slett helt jævlig, da det ikke lenger var en rolig føelse av å sveve, men en så rask fart at det hele ble ubehagelig og ekkelt. Holder jeg meg innenfor huset, har jeg full kontroll, i den grad at jeg ikke bestemmer hvor jeg nøyaktig "flyr", men farten og retninger. Men men den gang jeg svevde ut bestemte jeg det ikke selv, og kan heller ikke huske å ha flydd tilbake, så dette vil jeg kanskje forklare som en drøm. De andre tilfellene har jeg følt meg lys våken, men samtidig døsig i det jeg flyr av gårde. Jeg legger meg tilbake i sengen igjen, og våkner fra dvalen i det jeg treffer senga.

Hva tror dere om dette? Mamma har slike opplevelser, det samme har hennes mor, altså min bestemor. Kan ikke forklare dette, men vil gjerne vite hva det kan være og grunnen til at det skjer. På forhånd, takk.
Antall ord: 518

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ulle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 23 Feb 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordland - Sortland å Hadsel :D

Innlegg av ulle »

Høres ut som du har noe som dine nærmeste slektninger også har.
Bare det sier jo en del!
Det er vel trolig noe som går til i din familie!
Kanskje du er medfødt den egenskapen?

Jeg tror ikke man kan finne svaret på det spørsmålet,
men jeg VET en som kan.
Du kan! Du er den eneste som kan det.

Du har det i blodet ditt,
ikke vi andre. Du å din mor, bestemor, osv.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Søk litt på forumet. Jeg har skrevet så mye om det før at jeg ikke orker å gjenta, men jeg har samme erfaring som deg. Spesielt det at man ikke har 100% kontroll på hvordan man flyr. Det klarer jeg brukbart nå. Har vel akkurat tatt av støttehjula.

Enten så er den drøm eller så er det ut av kroppen opplevelse. Jeg vet ikke. Jeg har argumenter både for og imot.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links