Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKBøker av Rune Amundsen

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Bøker av Rune Amundsen

Innlegg av Eireen »

Hei! Etterlyser anmeldelse av bøkene til Rune amundsen. Har du lest en eller flere av hans bøker, vill jeg satt stor pris på om du skrev noen ord og fortalte hvilket inntrykk du har av dem.

På forhånd takk!
Antall ord: 42
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Hei, Nå kjenner jeg Rune Amundsen - siden han tross alt bor i "min" lille by, Florø.
Derfor vil jeg nok være "farget" når det gjelder bøker han har skrevet.
Men han har egne hjemmesider, og det er endel omtaler om (og av) ham på web.
Sjekk denne linkien :
http://www.google.no/search?&q=Rune+amundsen

Personlig så kjenner jeg Rune og fruen som greie folk, med interesser for det alternative..
Personlig tviler jeg noe på de beskyldningene han har blitt utsatt for,
som en som jobbet med regresjonsterapi, så er det klart at mennesker som fikk oppleve tidligere liv, MÅTTE regne med å møte traumer fra tidligere liv.

Eksempel : BLE man brent som heks på 1600 tallet, så ble man brent, man døde ikke av alderdom...

Dersom man går til tannlegen, MÅ man være forberedt på at det kan bli smerter av det.
Men jeg har enda ikke hørt at tannleger har mistet lisensen pågrunn av at etpar pasienter har klaget på smerter når man trekker jeksler eller foretar rotfylling...

At Rune som psykolog kansje burde sett at disse som skrek opp om problemer , kansje ikke burde foretatt regresjon, det er en sak, men klientene visste hva de gikk til.
(ps ; denne kommentaren bygger på eget grunnlag, jeg kjenner ikke sakspapirene ...)

Håper dette gir deg nødvendig info.
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Takk for personlig info og link Asbjørn. Har lenge ønsket å lese bøkene til Amundsen, spesielt siden han søker det samme som meg, - nemlig en ny psykologi. At han er norsk gjør det enda mer interessant.

Hva angår de anklagelsene Rune Amundsen har blitt utsatt for, så har jeg valgt å gjøre meg opp en egen mening. Jeg har selv sett hvordan en fjær blir til fem høns, og vet av erfaring at det som kommer frem ikke nødvendigvis behøver å være så objektivt som det faktisk burde ha vært.

Når det gjelder regresjon har jeg forsøkt dette selv, men dog i mindre skala enn det Amundsen tilbyr. Jeg kan likevel skrive under på at dette kan være tøft, spesielt i ettertid når du begynner å tenke over hvem du var og hva du gjorde den gang. Det er i slike tilfeller at en grunnplan gir mening, at vi på en måte på forhånd har bestemt hva vi skal erfare i det enkelte liv. Selv trenger jeg ikke å gå lenger tilbake enn i dette liv, for å kunne si at teorien om en grunnplan har vært en redningsplanke for meg, det setter liksom ting i et større perspektiv og motiverer en til å gå videre.

Brent eller ikke brent, det er viktig å huske at det ikke er regresjonsterapeuten som leder en tilbake, det er klienten selv . Kanskje burde Amundsen ha sett konsekvensene på forhånd, men jeg er av den tro at man selv bærer et ansvar også. At man får reaksjoner i etterkant av en regresjon er vel å forvente?
Antall ord: 277
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Luna Ane
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 10 Okt 2004 02:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Luna Ane »

Ang Amundsen og det som skjedde, så tror jeg at hvilken som helst psykolog eller terapeut kan komme i skade for å bli "misforstått" eller beskyldt for et-eller.-annet, dårlig behandling e.l., da det ligger i sakens natur at mye kan komme opp av ting og traumer, som man kanskje ikke helt er forberedt på...

Nå vet jeg ikke i detalj hva saken til Amundsen gikk ut på, men det var jo nok til at han mistet lisensen.

Grunnen er vel at han bedrev med noe annet enn tradisjonell terapi, som ikke var god tone hos Psykologforeningen, men nok om det..

Jeg har stor sans for Amundsen , jeg.

Anbefaler boka: Livets magiske vev-
Jeg har lest den, synes den er både interessant og tankevekkende.

Har også lest "Døden er en del av livet", men det er så lenge siden at jeg ikke husker hvordan den var...

Men jeg har begge bøkene, som du godt kan få låne hvis du vil. :)
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Ja, Rune er/var nok litt utradisjonell. Nytenkende, er kansje et brukbart ord.

Det er nå engang slik at det "etablerte" ikke aksepterer at noen tenker litt annerledes.

Og " regresjon - hvaslags vås og fantasier er det" tenker det etablerte konservative miljøet

"- slikt kan vi ikke akseptere. Og siden vi fikk inn klage, så kan vi frata ham lisensen...
Sett igang..."


Vi ser jo det samme innefor naturmedisin. Men uansett hva og hvem som snakker,
så viser det seg stadigt at visse ting FAKTISK FUNGERER...
selv om det ikke er "akseptert medisin".

Jeg kan nevne Akupunktur og kiropraktikk som etpar eksempler.
Disse var tidligere "bannlyst", men blir nå mer og mer akseptert.

Dersom ingen våger å teste , vil man heller ikke komme videre.

Og ; Når en person velger å gå tilbake til et tidligere liv, SÅ MÅ MAN være forberedt på å se sin egen død ( i det tidligere livet).
- Og også andre traumer !

Så ; Ja, en som gir seg inn på en regresjon, MÅ forvente å se ting som kan plage tankene i ettertid.

Vi skyter ikke bussjåføren for å kjøre oss fra A til B , vel ? Iallfall ikke når vi har betalt for biletten !

Asbjørn
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links