Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenGjentatte drømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Gjentatte drømmer

Innlegg av karina »

Hvorfor er det noen drømmer som kommer igjen? Noen som har lyst å fortelle noen morsomme drømmer de har hatt?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

den drømmen jeg har drømt oftest er ikke så morsom... heller ekkel. drømte den veldig ofte når jeg var liten.
jeg er ute i mørket. det er kjempekaldt. borti veien hører jeg det kommer noe. en slags blanding av tikkelyd og knirking. så faller jeg med den ene armen ut fra kroppen. ut av mørket kommer det en trillebår... helt av seg selv. den kjører over armen min, og det betyr at jeg skal dø.
har aldri skjønt denne drømmen. men den er like skremmende hver gang... :mozilla_undecided:
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svennis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 21 Nov 2005 23:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lier

Innlegg av Svennis »

Jeg har også en drøm som er "gjenganger". Drømmer at jeg er inne i en skog, og kommer til et stort grått murhus. Dette huset formelig "oser" av ondskap. Likevel går jeg inn. Inne i huset treffer jeg skapninger som alle er ute etter å skade eller drepe meg. Jeg rømmer i en labyrint av ganger, og kommer til slutt ut. Vel ute ser jeg mange mennesker som vandrer på kryss og tvers i skogen. En drøm jeg ikke klarer å få noe annet enn fæle opplevelser ut av.

Det er jo ikke alltid jeg husker drømmer, og heldigvis er noen dager bedre enn andre. En sjelden gang våkner jeg av å gapskratte. Det er en utrolig fin måte å våkne på. Hvorfor jeg ler, aner jeg ikke, og det er av og til vanskelig å stoppe å le, men som sagt en utrolig fin måte å starte dagen på.
Antall ord: 155
Skal du være ærlig, så vær det!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Jeg har en drøm, eller egentlig flere drømmer som går igjen og igjen.
Nå har det merkelig nok ikke skjedd på noen mnd, men det kan jo ha med graviditeten å gjøre..
Selv om alle drømmene er forskjellige, utspiller de seg i samme huset.
Jeg husker sjelden eller aldri detaljer fra drømmen, bare at jeg har vært i huset og jeg har kommunisert med flere ånder.
Hva disse samtalene har dreid seg om, husker jeg dessverre ikke.
Men det siste året har jeg hatt disse drømmene om huset og åndene flere ganger i uken. Og ihvertfall én gang iløpet av natten. Helt til for noen måneder tilbake.
Antall ord: 116
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wonder_girl

Innlegg av wonder_girl »

Har en gjenganger jeg også, hatt den siden jeg var liten..
Drømmer det er krig og at det kommer masse folk for å plyndre gården jeg bor på og drepe oss som bor her, og akkurat i det vi prøver og rømme nedover jordet pleier jeg og våkne..
Så vet ikke hvordan det går eller hvorfor jeg i det heletatt drømmer det..
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lilletroll

^_^

Innlegg av lilletroll »

Gå på www.droemmetydning.com , også på drømmesymboler.
Der kan du finne ut hva det betyr..
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MiniMee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 02 Jan 2006 17:26
18

Innlegg av MiniMee »

kult!! :P

har også et par drømmer som pleier å komme igjen...

Den ene har jeg for det meste når jeg er syk...
Den er på en måte at jeg er i et stoort uendelig rom, og foran meg kommer det en slags linje som går i bølger... som på en sånn maskin man gjerne ser på sykehuset...:S
og bølgene truer med å falle oppå meg... men akkuratt i det den skal falle over meg blir det rolig igjen... det samme skjer gang etter gang.. og dette stoore uendelige rommet har gjerne klare farger, som gul eller lysegrønn eller lyserosa.
Og med drømmen følger en høy lang pipelyd...
En natt når jeg var syk, våknet jeg av å ha hatt denne drømmen, men når jeg våknet så satt jeg oppreist i senga og jeg hadde skrudd på lyset:S og satt å så på en tråd fra et garnøste som lå på en hylle - garnøste-tråden var linjen i drømmen min skjønte jeg...
....:FreaK:.... :P

En annen drøm som jeg ikke har hatt på lenge er at jeg bor i blokka jeg bodde i inni oslo, jeg er liten, sånn 5 år og jeg drømmer at jeg våkner av at leiligheten er stille, så føler jeg at jeg må gå til vinduet...
Når jeg kommer til vinduet er det tåkete ute med sånn "oransje" himmel som det er noen ganger, og jeg ser at mamma går på fortauet ut fra blokka og mot veien.
Så når hun kommer nærmere veien snur hun seg og vinker til meg og går på bussen som stopper rett foran henne...
så vokner jeg av at jeg gråter... men har ikke drømt denne drømmen på en stund da:P

oi, det ble litt mye dette her...:P jaja:P
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Mange interessante her ja.

Får fortelle den jeg hadde da jeg var liten også da:

Jeg sitter på fanget til mamman min i huset til besteforeldrene mine. Mamman min pusser tennene mine inne på badet; vi sitter på badekarkanten. Så, plutselig kommer det en mumie(!) gående forbi døråpningen. Den ser veldig stressa ut. Vet ikke hvorfor, men jeg geiper til den. Da blir den sinna, stopper og tar meg og begynner å slå meg! Mamman min sitter bare på badekarkanten og smiler med et ganske tomt uttrykk i øynene.

Foreldrene mine er alltid litt psykopatiske i drømmene mine. Ikke spør meg hvorfor. Da jeg var liten tror jeg ihvertfall det var fordi jeg alltid var så redd for å bli forlatt av de jeg stolte mest på. Igjen, ikke spør meg hvorfor, for jeg aner ikke.

Det som går igjen med disse rare og spesielle gjengangerdrømmene, er at de som vi ser her som oftest er negative. Lurer på hvorfor.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

karina skrev:Det som går igjen med disse rare og spesielle gjengangerdrømmene, er at de som vi ser her som oftest er negative. Lurer på hvorfor.
Mine drømmer er ikke negative. Jeg er aldri redd.
Bare våkner med denne følelsen av at jeg igjen har vært i dette huset
og at det er ånder der som jeg har kommunisert med.
Eneste følelsen jeg sitter igjen med er nysgjerrighet,
da jeg lurer meg grønn på hva vi egentlig snakker om i disse drømmene.
Antall ord: 91
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

karina skrev: Det som går igjen med disse rare og spesielle gjengangerdrømmene, er at de som vi ser her som oftest er negative. Lurer på hvorfor.
Jeg husker jeg hadde mareritt om Transformers når jeg var liten. hehe

Min teori er at det ofte er negative drømmer som går igjen, fordi det er underbevisstheten som jobber med et problem. Gjennom drømmer får vi mulighet til å teste ut forskjellige situasjoner og hvordan vi reagerer, jeg vil tro at mange av situasjonene gjenspeiler det vi opplever følelsesmessig i hverdagen. Når vi gjentatte ganger drømmer det samme tror jeg det er noe/underbevisstheten som prøver la oss se nye løsninger på ting vi sliter med. Kanskje er vi vår egne private psykolog når vi drømmer.. :) Jeg har ofte opplevd at negative drømmer kan snus til det positive hvis man tar tak i det man er redd for, snur seg mot monsteret som jager en og sier "Jasså, hva vil du egentlig?".
Antall ord: 174
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

zind skrev:
karina skrev: Det som går igjen med disse rare og spesielle gjengangerdrømmene, er at de som vi ser her som oftest er negative. Lurer på hvorfor.
Jeg husker jeg hadde mareritt om Transformers når jeg var liten. hehe

Min teori er at det ofte er negative drømmer som går igjen, fordi det er underbevisstheten som jobber med et problem. Gjennom drømmer får vi mulighet til å teste ut forskjellige situasjoner og hvordan vi reagerer, jeg vil tro at mange av situasjonene gjenspeiler det vi opplever følelsesmessig i hverdagen. Når vi gjentatte ganger drømmer det samme tror jeg det er noe/underbevisstheten som prøver la oss se nye løsninger på ting vi sliter med. Kanskje er vi vår egne private psykolog når vi drømmer.. :) Jeg har ofte opplevd at negative drømmer kan snus til det positive hvis man tar tak i det man er redd for, snur seg mot monsteret som jager en og sier "Jasså, hva vil du egentlig?".
Hehe, jeg pleide å oppdage at jeg drømte, mens jeg drømte, også gå å robbe sjokoladebutikker og lignende! :lol:
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alfa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 02 Jan 2006 02:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

Innlegg av alfa »

den ekleste drømmen jeg har hatt er når jeg var liten...
jeg satt på kjøkkenet sammen med mamma og typen hennes. og han hadde satt på mamma et belte med div grønsaker på . og når han tok den av så ble mamma borte hun forsvant under komfyren og jeg prøvde å lete etter henne men jeg fant henne ikke... noen år senere forsvant henne og ingen har sett henne siden...
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
solution
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 04 Jan 2006 04:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Langt nord :)

Innlegg av solution »

En slekntning av meg hadde en og samme drøm samme på samme tid på året år etter år, den fortsatte der der slapp sa han, creepy spør du meg! :) jeg har egentlig ikke opplevd dette da, men har hatt mange drømmer om samme tema, for eksempel spiller jeg litt wow (kall meg gjerne nerd) :)
Antall ord: 57
Q: What's the difference between light and hard?
A: You can sleep with a light on.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

alfa skrev:den ekleste drømmen jeg har hatt er når jeg var liten...
jeg satt på kjøkkenet sammen med mamma og typen hennes. og han hadde satt på mamma et belte med div grønsaker på . og når han tok den av så ble mamma borte hun forsvant under komfyren og jeg prøvde å lete etter henne men jeg fant henne ikke... noen år senere forsvant henne og ingen har sett henne siden...
Det siste der, var det en del av drømmen eller noe som faktisk skjedde i virkeligheten?
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Det jeg opplever av og til er å få en sterk deja-vu følelse i drømmene mine, spesielt stedsmessig. Dette undersøkte jeg for noen år siden ved å skrive ned alle drømmene mine(det ble en bok med mange sære historier :lol:), og til slutt fant jeg ut at jeg faktisk drømte like ting av og til, så deja-vu-følelsen kom ikke uten grunn.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links