Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenAvslappningsøvelser?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Avslappningsøvelser?

Innlegg av lille-my »

Dette har ikke noe med paranormalt å gjøre ,men er det noen som kan noen enkle avslappningsøvelser man kan gjøre om kvelden slik at man lettere faller i søvn. Jeg har begynt å få problemer med å sovne og det er skikkelig irriterende. Er litt stresset fortiden. Alle svar mottas med stor takknemlighet.


Mvh My
Antall ord: 56
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jane,
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 72
Startet: 09 Okt 2005 14:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Jane, »

å telle fra hundre til en er en god øvelse for når man teller baklengs må man konsentrere seg litt og da slipper man mange av de andre tankene som holder en våken.
Antall ord: 34
Jane

What doesent kill u makes u stronger!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Re: Avslappningsøvelser?

Innlegg av miss 24/7 »

lille-my skrev:Dette har ikke noe med paranormalt å gjøre ,men er det noen som kan noen enkle avslappningsøvelser man kan gjøre om kvelden slik at man lettere faller i søvn. Jeg har begynt å få problemer med å sovne og det er skikkelig irriterende. Er litt stresset fortiden. Alle svar mottas med stor takknemlighet.


Mvh My
prøv å meditere,eller prøv å få et svar på noe du lurer på ( garantert sovemedisin :mozilla_laughing: )
Antall ord: 77
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Innlegg av lille-my »

Jeg er desverre rimelig dårlig til å meditere, har ennå ikke funnet en taktikk som passer for meg, jeg begynner å tenke på alt mulig annet merkelig. :)

Mvh My
Antall ord: 28
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 197
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

nettop,stor fare for at tankene flykter fra det ene til det andre,så er man plutselig i drømmeland
Typisk meg når jeg skal konsentrere meg om noe,sovner fra hele greia :mozilla_smile:
Antall ord: 36
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
solution
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 04 Jan 2006 04:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Langt nord :)

Innlegg av solution »

Hehe jeg fikk en bok til jul som lett får meg til å sovne: Verdenshistorien.
Den er på litt over 900 sider, og man merker at den er skrevet av en professor eller noe, den får meg til å sovne ihvertfall :) sliter litt med søvnproblemer jeg å.
Ellers kan du være veldi aktiv i løpet av en dag slik at du får ut all energi :) lykke til!
Antall ord: 70
Q: What's the difference between light and hard?
A: You can sleep with a light on.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sivastar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 146
Startet: 02 Jan 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Re: Avslappningsøvelser?

Innlegg av sivastar »

lille-my skrev:Dette har ikke noe med paranormalt å gjøre ,men er det noen som kan noen enkle avslappningsøvelser man kan gjøre om kvelden slik at man lettere faller i søvn. Jeg har begynt å få problemer med å sovne og det er skikkelig irriterende. Er litt stresset fortiden. Alle svar mottas med stor takknemlighet.


Mvh My

En ting som kan hjelpe, er at når du ligger der i sengen og ikke får sove så kan du forsøke og tenke på at du ligger der og sover, se det for deg - visualiser det. Tenk deg at du ligger i et svalt, mørkt rom, med god madrass, dyne og pute og puster med jevn rytmisk pust. Lag bilder av deg selv som sover i god dyp søvn.
Noen mener at dette er en form for meditasjon og bruker det i perioder med søvnvansker.
Det koster jo ikke noe å forsøke dette :mozilla_smile:
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Konsentrer deg om pusten din, pust sakte.
Høres litt for enkelt ut, men det var et tips jeg fikk av en lege en gang som faktisk fungerer :)
(det blir jo på samme prinsippet som å meditere, men når du kun skal fokusere på pusten og ikke noe annet er det kanskje litt lettere å ikke la alle tankene ta over...)
Antall ord: 60
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svennis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 21 Nov 2005 23:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lier

Innlegg av Svennis »

Jeg lærte noe av ei tante som har funket godt på meg de ganger jeg har hatt vanskelig for å sove. Jeg har også to sønner, og eldstemann har av og til problemer med å få sove. Han har også brukt denne øvelsen med hell.

Når du legger deg i senga, må du ligge godt. Madrassen, puta og dyna må være deilig. Ellers må jo støy, temperatur og lys også være i tråd med det du godtar, naturligvis.

Vel, når du ligger godt i senga skal du lukke øynene. Kjenn at du slapper av. Nå skal du begynne å konsentrere deg om at føttene slapper av, og at tærne slapper av. Konsentrer deg om hver enkelt tå, og forviss deg om at den slapper av. Sånn tar du for deg hver kroppsdel. Mer og mer av kroppen slapper av. Dersom en kroppsdel du allerede har "sjekket ut" blir urolig, eller du ikke klarer å slappe av der lenger, må du starte på nytt. Bruk den tiden det tar. Når (eller dersom) du får hele kroppen til å slappe av, og har kjent etter at alle kroppsdeler slapper av, tar det neppe lang tid før du sovner. Personlig sovner jeg før jeg kommer så langt. Dette er kanskje en fin avslapningsøvelse, men jeg sovner nok som sagt før jeg har kommet gjennom hele kroppen.

Lykke til!
Antall ord: 237
Skal du være ærlig, så vær det!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

ligg rett i sengen eller på gulvet. konsentrer deg om hvordan kroppen møter underlaget. se så for deg en rett linje fra hodet gjennom solar plexus og ned mellom føttene. legg fingertuppene på sentrum(solar plexus) og kjenn på bevegelsen der. ta i mot tankene som kommer, men la de forsvinne igjen. ligg å kjenn etter en stund hvordan det er å være deg... så åpner du munnen og gjesper hvis det føles naturlig.

dette er noe som hjelper meg ihvertfall.

lykke til!!
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links