Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHva, hvor, hvordan?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
X-X-L
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 12 Mar 2005 21:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Korgen (nærmeste tettsted)

Hva, hvor, hvordan?

Innlegg av X-X-L »

Hvordan er det egentlig å ha en ut-av-kroppen opplevelse?
Kan du bevege deg i like stor grad som i våken tilstand?
Ser du verden i farger og i 3D?
Ser man på samme måte som man ser med øynene i våken tilstand?
Befinner man seg i samme verden, eller går man over til Den andre siden ved slike reiser?

Og sist men ikke minst: Hvordan kan JEG få prøve en ut-av-kroppen opplevelse? Er det noen farer ved en ut-av-kroppen opplevelse?

- Håper på svar :mozilla_smile:
Antall ord: 96
Du har nettopp brukt 5 sekunder av ditt liv på å lese denne signaturen... Ha en fin dag=)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Markus Thonhaugen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 27 Des 2005 22:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bjerka, Nordland

Innlegg av Markus Thonhaugen »

Jeg leste i et annet diskosjonsforum at man må lure hjernen i søvn, og at det man
kan gjøre for og få det til, er og bråvåkne om natta. Ofte i dyp søvn. Prøvde på det, men det funka ikke for meg...

Etter å ha googlet litt, fant jeg litt ut om vitenskapens forklaring på fenomenet:

Angular gyrus er et senter som ligger langt bak i hjernen, og som behandler nervesignalene som hjernen kontinuerlig mottar fra lemmene og fra balansesenteret, og gjør at vi kan tolke kroppens stilling og posisjon.

Pasienter med skader i dette området, kan for eksempel føle at hånden ikke er en del av dem selv, men opplever at den svever fritt i rommet. Når pasienten blir bedt om å se på beina sine mens dette senteret stimuleres, kan de se og oppleve at beina blir lengre eller kortere enn de egentlig er, og i noen tilfeller føles det som om beina svever omkring og sparker dem i hodet.

"Med 100 elektroder spredt over hele hjernen, kunne forskerne sende små elektriske impulser til ulike områder av en forsøkspersons hjerne. Når et gitt område, angular gyrus, ble stimulert, rapporterte forsøkspersonen en følelse av å sveve i luften, og vedkommende kunne observere seg selv på operasjonsbordet, med legene som sto omkring. Forskjellige av de 100 elektrodene ble stimulert uten at forsøkspersonen fikk vite hvilke, men hver gang dette spesielle området ble tilført strøm, hadde vedkommende den samme opplevelsen."

Min personelige oppfatning av fenomenet er dog litt annerledes. Jeg tror på at kroppen har en sjel, og at denne kan forlate den jordiske legemet, UKO.

Håper du får svar på spørsmålene dine, for dette er noe jeg også virkelig kunne tenkt meg å prøve!

- Lykke til :mozilla_smile:
Antall ord: 311
Spøkelsesdokumentaren blir produsert av Stalo Films:
http://www.stalo.org (online fra Fredag 28. April)

Tips? Send e-post til:
markus@websnacks.net

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Neeveliiaa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 26 Des 2005 15:12
18

Innlegg av Neeveliiaa »

X-X-L ; når jeg opplevde det.. Eller, kan ikke si noe sikkert på det, så var det litt gromsete, og ja, det var farger, og det gikk litt fort for seg.. :)
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links