Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderHvordan meditere!

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

awerty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 29 Jan 2005 18:46
19
Har takket: 1 gang

Innlegg av awerty »

Jeg har aldri brukt noen tellemetode eller annen "teknikk" for å komme i alfa/delta.

Første gang jeg kom i kontakt med meditasjon var etter en egen opplevelse hvor jeg
"gikk inn" i en total avslappelse med overtonemusikk.
Den gang så var det faktisk overtonemusikken som fremkalte alfabølgene og jeg var selv ikke klar over hva som egentlig hendte.

Noen år senere fikk jeg den samme opplevelsen men da i total stillhet og uten noen form for påvirkning, oppdaget jeg plutselig at jeg var i en så avslappet tilstand i hjernen som jeg kun hadde vært en gang før. Det kom bare helt naturlig og "plutselig".

Så i årene siden har jeg vært litt "av og på" med meditasjon, men i dag kan jeg gå i alfa modus rimelig raskt og jeg kan også koble meg inn på den same frekvensen selv når jeg ser på TV, sitter her ved PC'n, spiser middag eller gjør noe annet.
Jeg kjenner tydelig forskjell på beta frekvens og alfa frekvens med glidende overgang til delta.

Når man mediterer kjenner man at man blir så avslappet i hodet og til verden omkring seg enn man er til vanlig. Man får nesten en slags tyngde i hodet og man kjenner at beta (den daglige/vanlige) frekvensen kobles ut og erstattes med en annen.
Prøv å les en side i en bok med intens konsentrasjon og engasjement.
Prøv så å lese det samme men på en slik måte at du slapper av i muskulaturen i hjernen samtidig som du leser.
Da vil du kanskje kjenne forskjellen som gjør at du kan si om du er i alfa eller beta modus.

Men som det alltid er sagt ; øvelse gjør mester.
Kanskje din måte å meditere på er annerledes enn beskrevne metoder du har lest til nå.
Jo mere grunnleggende informasjon du tilegner deg, jo lettere er det å finne sin egen versjon av det vi alle søker; Veien til Opplysningen.
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zodiam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 30 Jul 2006 18:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tromsø

Meditasjon

Innlegg av zodiam »

Jeg har meditert jevnlig i ca 20 år. Dette gjør jeg til bestemte tider hver dag.
Meditasjonene er LYSmeditasjoner.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 62
Startet: 10 Okt 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

rar røyk

Innlegg av A.M »

Takk for bra teknikk!
Prøvde den første gang i går, rett før eg hadde tenkt å sove, det var ikke så lurt, for eg ble lys våken. Låg derfor lenge og prøvde å sovne, det gikk ikke, så eg skrudde på en liten lampe.
Det var da eg oppdaget det, var veldig rart, for når eg beveget hånden virket det liksom som om det var lys rundt den. Såg ikke lyset når eg hadde hånden i ro, mem såg det når eg beveget den, det var liksom som en slags røyk/slør, det gikk til og med igjennom hånden når eg beveget den fort nok, og så kunne eg liksom se avtrykket av den etter at eg hadde beveget den.
Det var slik med hele kroppen, tok opp en bok som låg attmed sengen, og da kom det lys rundt den også! Skjønner ikke helt hva det er for noe, er det synet mitt som spiller meg et puss, i så tilfelle er det rart, for har som regel det ene lyset på hver eneste kveld, og har ikke sett noe sånt tidligere.
På bussen i dag mediterte eg òg, og da skjedde det samme, men eg ser det liksom ikke når det er for mye lys i rommet, må være litt mørkt.
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zodiam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 30 Jul 2006 18:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tromsø

Innlegg av zodiam »

Skal en meditere, må en meditere til et bestemt tidspunkt hver dag. Selv fikk jeg kontakt med min hjelper den gang. I 20 år har jeg meditert.
:mozilla_cool: Dersom en meditere over tid får en psykiske evner. F. eks. healing, clairaudiance- :mozilla_yell:
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alexander
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 06 Apr 2006 21:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tjøme

svar

Innlegg av alexander »

jeg er glad i å meditere og jeg syntes å oppleve indre ro er veldig avslappende, men jeg tror også at man åpner seg for omverdenen, etter japanske synsvinkler finnes det spessielle sjamaner som komuniserer med de døde som ikke har gått over til den andre siden de komuniserte ved hjelp av spessielle bevegelser, jeg tror at yoga og meditering er mer enn idre ro, også ro i sjelen, og mer åpenhet for omverdenen, jeg tror at alle kan komunisere med døde bare de har troen og virkelig går inn for det. :?
Antall ord: 94
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Azurah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 10 Okt 2006 21:03
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Innlegg av Azurah »

Jeg drev med medistasjon før,brukte ikke telling men tror det virker svært godt.

Jeg la meg isengen som stod plassert midt på en vegg i et helt firkantet rom. På hver vegg hadde j eg en lysestake og tente lys (3 lys ,et ved hver side av meg og et rett fremfor føttene,påveggene altså).
Dette gjorde jeg for å føle en indre ro og helhet av rommet jeg mediterte i.

Hver gang fikk jeg utav-kroppen opplevelse,en eksistens men uten å kjenne kroppen. Kunne sveve i luften fra hjørne til hjørne og titte ned på meg selv.

For meg krever det ro i huset for å få til dette. Men fantastisk opplevelse.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
minna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 06 Nov 2006 20:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ryfylke

Innlegg av minna »

Jeg har fått beskjed om at uansett hvor en er eller hvordan en sitter/ligger, så kan en meditere når en vil!
Antall ord: 24
To day is the first day of the rest of my life
..::Live true it all and then you will see it::..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Solsikka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 28 Des 2005 23:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Solsikka »

DANNi skrev:Stikk innom www.morten-eriksen.no og bestill hans cd. De er utrolig flotte!!! Anbefales virkelig :D

Klem
Flott side. Jeg bestilte jeg. Takk for tipset.
:mozilla_laughing:
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kosmos_jente88'
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 16 Nov 2006 20:03
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Kosmos_jente88' »

Meditasjon er en fantastisk avslappnings måte. Etter at jeg har meditert får jeg veldig lett kontakt med min åndelige side ...Du kjenner en indre ro og kan lytte til ditt indre jeg.. Annbefales :mozilla_wink:
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lillemej2
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 06 Des 2006 19:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski-området;)

Innlegg av lillemej2 »

jeg har aldri prøvd dette før, men har alltid hatt lyst.. så igår, når jeg prøvde etter å ha lest dette klarte jeg det! Mistet tallene noen ganger, men da bare fortsatte jeg der jeg ca var.. det var en digg følelse!
Antall ord: 47
Jeg lurer, og trenger hjelp.. noen som kan fortelle meg mer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

DANNi skrev:Ja, klarer du å komme i denne tilstanden er den ideel for astral reiser :D

Hvis det var det du mente...
hva er en astralresie egentli? leser ordet ele tida men aldri funni ut eksakt hva det er forno:P
Antall ord: 40
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiírit

Meditasjon

Innlegg av Spiírit »

Takk for bra teknikk!
Prøvde den første gang i går, rett før eg hadde tenkt å sove, det var ikke så lurt, for eg ble lys våken. Låg derfor lenge og prøvde å sovne, det gikk ikke, så eg skrudde på en liten lampe.
Det var da eg oppdaget det, var veldig rart, for når eg beveget hånden virket det liksom som om det var lys rundt den. Såg ikke lyset når eg hadde hånden i ro, mem såg det når eg beveget den, det var liksom som en slags røyk/slør, det gikk til og med igjennom hånden når eg beveget den fort nok, og så kunne eg liksom se avtrykket av den etter at eg hadde beveget den.
Det var slik med hele kroppen, tok opp en bok som låg attmed sengen, og da kom det lys rundt den også! Skjønner ikke helt hva det er for noe, er det synet mitt som spiller meg et puss, i så tilfelle er det rart, for har som regel det ene lyset på hver eneste kveld, og har ikke sett noe sånt tidligere.
På bussen i dag mediterte eg òg, og da skjedde det samme, men eg ser det liksom ikke når det er for mye lys i rommet, må være litt mørkt.
-Slettet
Sist redigert av Spiírit på 27 Feb 2007 20:19, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 62
Startet: 10 Okt 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Meditasjon

Innlegg av A.M »

Knut-Stian-93 skrev:
Takk for bra teknikk!
Prøvde den første gang i går, rett før eg hadde tenkt å sove, det var ikke så lurt, for eg ble lys våken. Låg derfor lenge og prøvde å sovne, det gikk ikke, så eg skrudde på en liten lampe.
Det var da eg oppdaget det, var veldig rart, for når eg beveget hånden virket det liksom som om det var lys rundt den. Såg ikke lyset når eg hadde hånden i ro, mem såg det når eg beveget den, det var liksom som en slags røyk/slør, det gikk til og med igjennom hånden når eg beveget den fort nok, og så kunne eg liksom se avtrykket av den etter at eg hadde beveget den.
Det var slik med hele kroppen, tok opp en bok som låg attmed sengen, og da kom det lys rundt den også! Skjønner ikke helt hva det er for noe, er det synet mitt som spiller meg et puss, i så tilfelle er det rart, for har som regel det ene lyset på hver eneste kveld, og har ikke sett noe sånt tidligere.
På bussen i dag mediterte eg òg, og da skjedde det samme, men eg ser det liksom ikke når det er for mye lys i rommet, må være litt mørkt.
Det kalles "Aura" det du såg. Jeg ser det og uten å meditere, men da trenger jeg et stearinlys som er tent og ta hendene forsiktig frem og tilbake fra lyset. Du kan ikke se den viss du fokuserer på den, eller det gjør vertfall ikke jeg... :mozilla_undecided:
Nå ser eg den hele tiden :mozilla_smile: Men som du sier ser eg den ikkje viss eg fokuserer direkte på den, er litt irriterende, for eg flytter som regel blikket direkte på den nesten hver gang, hehe.
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*++*History*++*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 30 Des 2006 01:07
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: et hus...

Innlegg av *++*History*++* »

jeg prøvde dette med nedtelling.
høyre halvdel av kroppen fra halsen og ned til livet, var nesten helt nummen, mens fra livet og ned hadde jeg full følelse.
på venstre halvdel av kroppen var det omvendt. :D

fra albuen og ned til høyre hånd sendte armen på en måte slike skjokkbølger av prikking 2-3 ganger.
det har aldri skjedd før, så...
Antall ord: 69
*++*Every Day Create Your History*++*-og det er helt sant!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

DANNi skrev:Dette høres nok helt ekstremt ut, men siden dere holder til her så har dere nok ganske åpne sinn. Derfor, hvis dere ikke har tid til meditasjon, rastløs osv osv..

Stikk innom www.centerpointe.com les det som står der, prøv demoen og bestill. De leverer virkelig hva de lover. Garanterer dere det!

Med disse cdene kan dere meditere og prosessere alt i hjerne i løpet av bare noen år. Som egentlig, vil ta et helt liv å oppnå. Og det uten å løfte en finger for å oppnå det selv. Alt du gjør er å høre på cdene med headset.
hm det der så skikkeli interresant ut da, sjekka hjemmesida nå og bestilte jeg ass, syns det virka utrolig bra. bruker du cd-en selv eller? åssn funker det for deg?
Antall ord: 138
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links