Fakta, teori & skepsis ⇒ Lysende foss i fjellet
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Lysende foss i fjellet
Da foreldrene mine var på gåtur i Rondane(eller hvor det nå var) i høst, så de noe veldig rart. På andre siden av en dal rant det en svær foss ned fra fjellveggen. Men bak fossen så så de et sterkt lys som liksom skinte ut fra baksiden av vannet. Sånne ting som det her gjør at jeg begynner å tro på troll og huldra igjen og sånn
Antall ord: 74
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Mer mellom himmel og jord en de fleste er klar over
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2005 11:25
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Jorda
- Blitt takket: 1 gang
Re: Lysende foss i fjellet
Oj, så vakkert! Kunne jeg tenkt meg å sekarina skrev:Da foreldrene mine var på gåtur i Rondane(eller hvor det nå var) i høst, så de noe veldig rart. På andre siden av en dal rant det en svær foss ned fra fjellveggen. Men bak fossen så så de et sterkt lys som liksom skinte ut fra baksiden av vannet. Sånne ting som det her gjør at jeg begynner å tro på troll og huldra igjen og sånn
Dessuten så vet jeg at det finnes både huldre og troll for jer er blandingsprodukt av begge
Antall ord: 102
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!
http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Jer? Hva er det... dansk for dere? eller er det en type "sagnfigur jeg ikke har hørt om før? eller mente du jeg?Tussa skrev:Oj, så vakkert! Kunne jeg tenkt meg å sekarina skrev:Da foreldrene mine var på gåtur i Rondane(eller hvor det nå var) i høst, så de noe veldig rart. På andre siden av en dal rant det en svær foss ned fra fjellveggen. Men bak fossen så så de et sterkt lys som liksom skinte ut fra baksiden av vannet. Sånne ting som det her gjør at jeg begynner å tro på troll og huldra igjen og sånn
Dessuten så vet jeg at det finnes både huldre og troll for jer er blandingsprodukt av begge
Antall ord: 129
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hehe, jeg tipper hun mente jeg.snuppedilla skrev:Jer? Hva er det... dansk for dere? eller er det en type "sagnfigur jeg ikke har hørt om før? eller mente du jeg?Tussa skrev:Oj, så vakkert! Kunne jeg tenkt meg å sekarina skrev:Da foreldrene mine var på gåtur i Rondane(eller hvor det nå var) i høst, så de noe veldig rart. På andre siden av en dal rant det en svær foss ned fra fjellveggen. Men bak fossen så så de et sterkt lys som liksom skinte ut fra baksiden av vannet. Sånne ting som det her gjør at jeg begynner å tro på troll og huldra igjen og sånn
Antall ord: 137
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Mai 2005 13:28
- 19
- Lokalisering: Ghettoen
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Månelys
Man kan jo bare gjette, men det kan ha vært månen som lyste opp fossen og ga et minneverdig skue.Mystica skrev:Stilig,hva kunne det komme av?
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: Månelys
Midt på dagen?BA skrev:Man kan jo bare gjette, men det kan ha vært månen som lyste opp fossen og ga et minneverdig skue.Mystica skrev:Stilig,hva kunne det komme av?
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Re: Månelys
Neppe. Men siden de kunne skille ut at det kom lys derfra virket det som at det var forholdsvis mørkt.karina skrev:Midt på dagen?BA skrev:Man kan jo bare gjette, men det kan ha vært månen som lyste opp fossen og ga et minneverdig skue.Mystica skrev:Stilig,hva kunne det komme av?
Da kan det kanskje ha vært solen som ga gjenskinn i fossen?
Antall ord: 71
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Hei.
Da jeg og en kamerat kjørte fra bergen til oslo en tidlig morgen i sommer. Så stoppet vi ved en foss i nærheten av voss, en slik foss som renner rett ned ett stort fjell. Vi tenkte vi skulle ta noen bilder av oss med fossen i bakgrunnen så vi kunne skryte på oss vi hadde vært å vandret i fjellheiemen. Men poenget mitt er, at pga at fossen sørger for at det blir fuktig på fjellveggen rundt der fossen renner ned, og kombinert med en lav morgen\kveldssol så har det lett for at det kan se ut som om hele fossen og området rundt fossen lyser. Mens det da er sollys som reflekteres av den fuktige fjellveggen rundt fossen og i selve fossen. For det du beskriver høres mye ut som det samme vi så da vi tok bilder i Voss.
Om ikke noe paranormalt så var det i hvertfall utrolig pent:)
Så det er jo en mulighet...
Da jeg og en kamerat kjørte fra bergen til oslo en tidlig morgen i sommer. Så stoppet vi ved en foss i nærheten av voss, en slik foss som renner rett ned ett stort fjell. Vi tenkte vi skulle ta noen bilder av oss med fossen i bakgrunnen så vi kunne skryte på oss vi hadde vært å vandret i fjellheiemen. Men poenget mitt er, at pga at fossen sørger for at det blir fuktig på fjellveggen rundt der fossen renner ned, og kombinert med en lav morgen\kveldssol så har det lett for at det kan se ut som om hele fossen og området rundt fossen lyser. Mens det da er sollys som reflekteres av den fuktige fjellveggen rundt fossen og i selve fossen. For det du beskriver høres mye ut som det samme vi så da vi tok bilder i Voss.
Om ikke noe paranormalt så var det i hvertfall utrolig pent:)
Så det er jo en mulighet...
Antall ord: 166
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2005 11:25
- 19
- Lokalisering: Jorda
- Blitt takket: 1 gang
Hehe! Jer er jeg på huldretrollespråketsnuppedilla skrev:Jer? Hva er det... dansk for dere? eller er det en type "sagnfigur jeg ikke har hørt om før? eller mente du jeg?Tussa skrev:Oj, så vakkert! Kunne jeg tenkt meg å sekarina skrev:Da foreldrene mine var på gåtur i Rondane(eller hvor det nå var) i høst, så de noe veldig rart. På andre siden av en dal rant det en svær foss ned fra fjellveggen. Men bak fossen så så de et sterkt lys som liksom skinte ut fra baksiden av vannet. Sånne ting som det her gjør at jeg begynner å tro på troll og huldra igjen og sånn
Antall ord: 138
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Feb 2005 18:52
- 19
- Lokalisering: Sør Trøndelag
Jaha.. Tenk om de hadde utforsket hva det var? Hadde vært dønn spennede! :mozilla_smile:
Uansett så ville jeg i det minste ha vært armert med en kjepp eller liknede i det området rundt fossen
Kanskje noen som bor nærmere kan fortelle oss hva det er/ historier bak det/ gå å utforske det! :mozilla_wink:
Uansett så ville jeg i det minste ha vært armert med en kjepp eller liknede i det området rundt fossen
Kanskje noen som bor nærmere kan fortelle oss hva det er/ historier bak det/ gå å utforske det! :mozilla_wink:
Antall ord: 59
Vær aldri 100% sikker på det/aldri si aldri.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Dette skjedde midt på dagen så det var hverken måne, lav morgen-eller kveldssol. Hva det var vet jeg ikke, men det hørtes ganske pent ut da.
Antall ord: 29
Hide post links |