Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenUbehagelig ut-av kroppen opplevelse

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Alol Alogap

Ubehagelig ut-av kroppen opplevelse

Innlegg av Alol Alogap »

For ett år siden, begynte jeg å eksperimentere med å separere megfra den fysiske kroppen min. Ikke ett eneste resultat. Prøvde å prøvde, til jeg tilslutt ga opp, eller sluttet å prøve. Noen uker senere våknet jeg en natt av en forferdelig lyd, akkurat som tusen snekkere hamret og rev ned underetasjen. Jeg hadde øynene oppe, og kunne se, men alikevel føltes det som de på en måte var igjenn. Rev meg løs fra denne lyden, og prøvde å røre på meg. Da kjente jeg at kroppen ikke hadde vært våken, og at mine fysiske øyne ikke hadde vært åpne. Kikket ut av vinduet, og der var det heller ikke noen som prøvde å rive ned huset.
Tror ikke jeg var ute av kroppen min da, men er alkevel ikke sikker. Kunne iallefall se rommet. Kan hende det var rett før. Etter dette kom lyden noen ganger iblant, men jeg ble redd hver gang, og så sluttet det. Halvt år senere, begynte det igjen. Og som vanlig ble jeg redd. En gang opphørte ikke støyen når jeg prøvde å vekke kroppen, og jeg kunne ikke røre meg. Veldig ekkelt. Men det som var enda ekklere, var at i mørket, rett ovenfor meg, rett oppi annsiktet mitt var det ett annet annsikt, bare i negativ, sånn før man fremkaller en film. Og annsiktet var mitt eget. Det bevegde seg som det var levende,men sa ingenting. Jeg skrek høyt, men skjønte etterhvert at det var inni meg. Var der helt til jeg fikk revet koppen våken. Jeg er helt sikker på at dette ikke var en drøm.
Men denne opplevelsen har plaget meg litt, og derfor lurer jeg på om er det normalt å se slike ting. Jeg er veldig overasket over meg selv att jeg er redd for å forlate kroppen. Selv om jeg har veldig lyst til det. Men er det kanskje sånn at det ikke er meningen at jeg skal gjøre det i dette livet, at jeg skal være i den fysiske verden. Har lest at når mennesker prøver å forlate kroppen, er det krefter som prøver å skremme dem til å ikke fortsette, at de hører skrik, eller stemmer som advarer dem. Men jeg har også lest at man ikke skal høre på advaslene. Men må da være en grunn till at man blir advart? Men hvorfor har vi evnen til å forlate kroppen, hvis det ikke er meningen at vi skal gjøre det? Eller er det kanskje ikke mulig å sikre kroppen slik at vi ikke kan forlate den, atr evnen rett og slett er en slags feil. Hvis noen skjønner hva jeg mener. Håper noen kan svare meg, har veldig lyst på en astral-reise, men er så redd for hva som møter meg.
Antall ord: 484

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Det er vel mest sannsynlig din egen frykt som holder deg tilbake. Når det kommer til lyder og vesener du ser i slike tilfeller så er det viktigste å vite at de ikke kan skade deg på noen måte (ikke som jeg har hørt om eller opplevd). Akkurat hvorfor de vesenene prøver å skremme finnes det mange teorier på, hvor jeg selv har noen som jeg ikke skal nevne her. Føl deg trygg på det du gjør og hvorfor du gjør det, så skal det der gå bra det :mozilla_wink:
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alol Alogap

Innlegg av Alol Alogap »

Ja..du har sikkert rett når det gjelder frykten. Men vet du hvor jeg kan lese om disse laverestående vesnene? Det er jo nødt til å være en grunn til at de er der. Da er det kanskje ikke meningen at vi skal forlate kroppen, hvis de er satt til å skremme oss fra det. Må jo være en grunn til det...Vet ikke om annsiktet jeg så var mitt eget, eller om det var noe som imiterte meg. Men uansett fikk jeg ingen god følelse. Merkelig at det ukjente skal være så skummelt. Blir så irritert på meg, har åpenbart evnen til å forlate kroppen ganske lett, og så blir jeg pyse i siste liten..men ville hjulpet å høre litt mer om disse vesnene. \:D/
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Søk litt rundt på google, det finnes uendelig mye informasjon om temaet rundt omkring. Når det kommer til hvorfor de laverestående vesenene prøver å skremme deg vekk fra opplevelsene så tror jeg personlig at det har med at de ikke ønsker at vi skal utvikle oss selv. Hadde vært kjedelig om alt var veldig enkelt, hadde det ikke? :mozilla_wink:
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Det er viktig å beskytte seg med feks. en sølvhinne rundt kroppen før en prøver å få til en uko. :)
Antall ord: 21
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

Tror det kommer av selvlagd frykt..Man skaper det man tror!Jeg har selv hatt en del UKO.Men alltid spontant..å alltid blitt redd.Var rett å slett ikke klar for d...En gang opplevde jeg at noen dro meg ut av kroppen..en annet vesen..liker å tro det var min hjelper..Klarte ikke henge med i notene..å det er grunnet min redsel..selv om jeg vil dette sterkt, må jeg bli kvitt frykten.For det er som har stoppet meg.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Markus Thonhaugen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 27 Des 2005 22:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bjerka, Nordland

Innlegg av Markus Thonhaugen »

Eaglespirit skrev:Det er viktig å beskytte seg med feks. en sølvhinne rundt kroppen før en prøver å få til en uko. :)
Sølvhinne? Er det et slags energifelt?
Antall ord: 30
Spøkelsesdokumentaren blir produsert av Stalo Films:
http://www.stalo.org (online fra Fredag 28. April)

Tips? Send e-post til:
markus@websnacks.net

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Ory^
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 17 Okt 2005 22:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av ^Ory^ »

Det er noe du psykisk drar uten på kroppen for at det skal beskytte deg. Noe mer vet jeg ikke. Har fått vite det at noen drar på seg en slik hinne før dem går utenfor sitt eget hus om dagen, for å få beskyttelse. Når de skal på kjøpesenter, ut og kjøre bil og etc.
Antall ord: 61
Måtte lys og varme være med dere =)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

Denne sølvhinna du nevner kalles også å ta på seg skjold... Det er en psykisk form for å beskytte seg selv eller en gjenstand mot ytre negativ påkjenning
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links