Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTar åndene komtakt med meg?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Tar åndene komtakt med meg?

Innlegg av Toadii »

Jeg har et problem... eller er det et problem.. jeg er egentlig ikke helt sikker.
Det høres sikkert helt idiotisk ut, men jeg føler og hører ånder/gjennferd. Det hele startet når hesten min døde. Jeg hørte den vrinske å slikt. Hørt at en hest går på veien men ser ingenting. Etter dette så har jeg opplevd bare mer og mer. Jeg klarer ikke ligge over til mormor og morfar lengre fordi der opplever jeg flere ting på en natt. Jeg hører hester som går og traver utenfor vinduet og den døde hunden deres gå i gangen, samtidig som jeg kjenner at noen sitter oppå meg. Det er skikkelig ekkelt. Jeg tør nesten ingenting lengre. Jeg er redd, enten så vil jeg utvikle evnene mine. Eller så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har også opplevd at jeg drømmer om døde personer. tilogmed personer jeg ikke kjenner men vet har dødd. Det er som de prøver å ta kontakt med meg... Dette høres sikkert domt ut, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg har mange historier og fortelle men jeg orker ikke skrive ned alt. Det som er mest rart er at hvis jeg kommer til et hus hvor jeg aldrig har vært før så oppfatter jeg hvis det er åndelig energi i huset. Det er skikkelig ekkelt. Jeg og to veninner filmet i et gammlet hus i vår. Det var i sammenheng med et prosjekt om overnaturlige fenomener. Vi hadde dårlig tid så vi bestemte oss for å lage en "skummel" film i et hus som de sier det spøker i. Ingen trodde d da, men da jeg kom dit klarte jeg ikke gå inn.. Det var akkurat som om noen sa at jeg ikke måtte gå inn. Veninnen mine gikk inn og filmet mens jeg sto utenfor. Da vi skulle redigere filmen merket vi noe rart, og komturene av en gammel dame kom til syne.. Det var helt sprøtt hun kom bare plutselig inn i bildet. Vi ser henne skikkelig godt kan se at hun har svart kjole med hvit sjal og at hun har hår topp...

Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre

Er det noen som har noen råd eller har opplevd lignende?
Antall ord: 398
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Nov 2005 15:08
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

Innlegg av Hild »

jeg har oplevd at jeg merker ting som ingen andre mere en bare mennesker som ser å føler slikt....da jeg var mindre kunne jeg god høre dyre lyder der vi bode da, vi bode da på en lite småbruk... å har drømt mange ganger at døde prøver å ta kontakt gjennom meg på en måte... så nei du er ikke alene om å oppleve slikt:)
Antall ord: 69
Hild den mystiske.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

veldig normalt for mange he he :mozilla_wink: å høre bla avdøde kjære dyr er veldig normalt for mange.. etter at de har reist sin vei..

husker selv en kanin jeg var så glad i.. han gikk og tassa rundt i huset etter sin død slik som han pleide da han levde og pusekatten min som døde i sommer... hun har jeg sett, pratet med og følt i etterkant.. og mange opplever at kjæledyr blir igjen lenge hos sine eiere fordi det bla har noe med å beskytte, støtte, passe på etc...

skal ikke gå innpå alle sånne opplevelser, men bare råde deg til å ha beina godt planta på jorden... og ta inn inntrykkene så lenge de ikke er skremmende... da kan du selv aktivt gjøre noe med frykten og komme over en terskel. dette er ofte dagligdags kost for mange og flere tør si det åpent og høyt at de erfarer slikt.. slik at du er ikke unormal eller spesiell/sprø og alene om dette. (altså du er enestående som du er, men ikke kun basert på slike opplevelser :mozilla_smile: ) og føler du for mye frykt, bør du inntil du er sterkere unngå steder du vet forsterker dette.

tror nok du får ikke mer enn du såvidt kan greie slik som annen sa så fint på dette forumet (Asbjørn, en klok guru :) )

Husk at fantasi er noen ganger kun fantasi og andre ganger mer enn det... bevar din fornuft og beina planta på jorden så er jeg skråsikker på at du etterhvert vil synes din verden er rikere... for dette handler ikke bare om å se spøkelser, men også om å øke sin bevissthet på enda en måte :)
Antall ord: 298
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Toadii »

ja d er jo sant... men jeg føler meg skremt. Jeg ungår forskjellige plasser fordi jeg kan på en måte føle energi der. Men ting har skremt meg.. klarer ikke være alene i stallen som er verdens koseligste plass.. Jeg har følt hesten min mange ganger, jeg føler meg glad akkurat da det skjer, men neste gang jeg skal i stallen så er det ekkelt. jeg vet at hun ikke vil gjøre meg vondt, men jeg får ikke bort frykten.
Antall ord: 89
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Toadii skrev:ja d er jo sant... men jeg føler meg skremt. Jeg ungår forskjellige plasser fordi jeg kan på en måte føle energi der. Men ting har skremt meg.. klarer ikke være alene i stallen som er verdens koseligste plass.. Jeg har følt hesten min mange ganger, jeg føler meg glad akkurat da det skjer, men neste gang jeg skal i stallen så er det ekkelt. jeg vet at hun ikke vil gjøre meg vondt, men jeg får ikke bort frykten.
meditasjon er et verktøy til mangt og tiden gjør sitt ikke minst, jeg vet ikke om første bud er å løpe til en "spøkelsesjeger", men å se på din frykt.. hva den kommer av og hvor reell den egentlig er.. vi blir jo nærmest oppdratt til at spøkelser etc er dødsfarlig... kanskje er ikke slikt så farlig likevel. men for noen kan dette være mer uholdbart enn for andre som kanskje takler mer og da er det kanksje mer fristende at det blir borte enn å godta det som en del av seg selv...?

sett deg ned fokuser på dette og evnt be om hjelp til å møte eller dempe frykten, jg tror neppe du kan bli kvitt på timen evnen til å se litt mer enn normalen.. som snart ikke er normalen lenger he he... spør deg selv hva du er redd for og hva kan det i verste fall gjøre deg? kan du dø av det, vil det ta fra deg noen du er glad, true din tilværelse? jeg tror ikke det, hvis det kan trøste... du vil kanksje oppdage mye hos deg og få mer innsikt i møte med dette på en fin måte gjennom bla meditasjon :)
Antall ord: 302
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

høres ikke unormalt ut dette nei. men det er sikkert ganske ubehagelig...
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Hei !

Helt ulikt meg, men da Olav Moldestas far døde fikk han plutselig synskhet også,så han hadde han nok det slik som du har det nå, og han kan sikkert hjelpe deg! Han er jo medium i tillegg!
Ellers er det jo ikke farlig, sikkert mer ubehagelig.
God Jul & godt Nytt år til deg, og håper det løser seg.Ikke tro på noe vondt i hjertet ditt.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links