Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenNoen som har svar?? UKO-søvnparalyse-Skyggefolk

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Britt84
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 07 Apr 2004 22:52
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Britt84 »

Jeg er helt våken når jeg hører. Pleier å bruke en time eller to på å sovne jeg, og jeg kan ligge å tenke på vanlige ting, ikke skremme meg opp så jeg tror jeg hører ting.

Det var en morra jeg hørte pustelyden. Kjæresten gikk for å dusje, og jeg ble liggende i senga å tenke på dagens gjøremål, så syns jeg at jeg hører noe, så jeg lytter litt, å hører denne pustelyden. Det var som om den sto på kjæresten sin side av senga. Jeg ble ikke redd, for jeg har hørt det før. Nesten koselig å høre den igjen, for det var så lenge siden jeg hadde hørt det. Det er vel 8år siden, jeg var jo mindre da, og livredd. Det var en healer som fortalte meg at det ikke var farlig , det var bare slektninger som passet på meg, men om det plaget meg skulle jeg be det forsvinne. Også funka det vettu :) (hadde jo ikke fortalt han at jeg var plaget med dette da, så sier han plutselig sånn :))

Er nok skravlete om dagen jeg, bare fosser ut av meg. Hehe...
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indiana.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 11 Nov 2005 05:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Indiana. »

Hehe. Bra. Det er vel ikke noe farlig uansett, så er vel ingen grunn til å bli redd. Men jeg må jo innrømme at jeg hadde nok syntes at det hadde vært litt ubehagelig å oppleve den der pustingen som du beskriver :mozilla_smile:
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Alol Alogap

Innlegg av Alol Alogap »

Hadde vært deilig å foreta en astral-reise med en venn. Tror en av de tingene jeg frykter er å være alene mot så mye ukjent...Skulle ønske at uko-ene skjedde om dagen,og ikke om natten jeg... :mozilla_wink:
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
solsikke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 02 Apr 2005 19:44
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av solsikke »

Britt84 skrev:Jeg er helt våken når jeg hører. Pleier å bruke en time eller to på å sovne jeg, og jeg kan ligge å tenke på vanlige ting, ikke skremme meg opp så jeg tror jeg hører ting.

Det var en morra jeg hørte pustelyden. Kjæresten gikk for å dusje, og jeg ble liggende i senga å tenke på dagens gjøremål, så syns jeg at jeg hører noe, så jeg lytter litt, å hører denne pustelyden. Det var som om den sto på kjæresten sin side av senga. Jeg ble ikke redd, for jeg har hørt det før. Nesten koselig å høre den igjen, for det var så lenge siden jeg hadde hørt det. Det er vel 8år siden, jeg var jo mindre da, og livredd. Det var en healer som fortalte meg at det ikke var farlig , det var bare slektninger som passet på meg, men om det plaget meg skulle jeg be det forsvinne. Også funka det vettu :) (hadde jo ikke fortalt han at jeg var plaget med dette da, så sier han plutselig sånn :))

Er nok skravlete om dagen jeg, bare fosser ut av meg. Hehe...
Det samme har hendt meg! Jeg har flere ganger hørt pustelyder på rommet mitt, da helst om morgenen. Forstod ingenting, først trodde jeg det var min egen pust jeg hørte, men så holdt jeg pusten og pustelyden vedvarte. Ble heller ikke redd da jeg hørte det, det føltes litt betryddende på en måte. Aner ikke hva eller hvem det kan være..
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
solsikke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 02 Apr 2005 19:44
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Noen som har svar?? UKO-søvnparalyse-Skyggefolk

Innlegg av solsikke »

Indiana. skrev:Har lenge gått å grublet på om jeg skal prøve noen "åpne- lukke" øvelser for å åpne "sansene" litt . Leste om noen sånne øvelser beskrevet av Marion D. Jeans...
Har også lyst å prøve meg på astralreiser. Føler mange ganger jeg er på nippet til å utføre en sånn reise når jeg holder på å sovne, men tror jeg blokkerer ubevisst.. Er det noen som har andre "åpne-lukke" øvelser som dere synes fungerer bra, og som har noen råd og teknikker ang UKO/astralreiser?

MEN.....Har som sagt hatt veldig lyst til å prøve dette, men har i det siste blitt litt usikker etter at jeg leste om disse "skyggefolkene" ....Virker som om det er en sammenheng mellom UKO og søvnparalyse, og søvnparalyse og disse skyggefolkene..Ser at mange har hatt opplevelser med å havne i søvnparalyse gjerne i forbindelse med UKO ,og at de da har hatt kontakt med en noe utrivelig skikkelse; enten høy eller liten, som ofte har stått ved siden av sengen og studert personen som ligger der, eller har kommet opp på personen og nærmest kvalt den...Ond virker den også, og suger energi ut av deg!!!!
(Er et eget tema om disse skikkelsene inne her også..)

Jeg er redd for at om jeg får åpnet sansene mine, eller når jeg prøver på en UKO så åpner man også opp for at disse skikkelsene trekkes til deg..? Eller at de er der hele tiden men at du ikke ser dem før du evt har åpnet noen sanser...?

HAR IKKE LYST TIL Å HA SÅNNE OPPLEVELSER, om dere forstår.... Samtidig har jeg veldig lyst til å utvikle meg..Noen råd eller synspunkter???

Håper noen kan hjelpe...
Jeg har både hatt spontane/ukontrollerte, og "fremkalte" OBE's. Alle gangene har jeg sett, eller som jeg liker å tro, har fantasien min laget forskjellige vesener. Noen gode, andre ikke fullt så gode. Det som skjer er at når jeg tenker på noe skummelt når jeg har OBE, dukker det opp. Dette er mulig å kontrollere, men da må jeg bli kvitt frykten. Jeg ver ikke hvorvidt det du har sett er ekte, men jeg bruker å ta en realitetssjekk, jeg tenker at det bare er fantasien min som kødder med meg, og da bruker det skumle å forsvinne. Kanskje kan dette hjelpe deg også?

Burde virkelig lære meg å kontrollere OBE'ene mine bedre, men jeg kommer meg aldri til healer. Vil ikke gå til hvem som helst, noen som vet om noen flinke i Bergens-området? :)
Antall ord: 438

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Indiana.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 11 Nov 2005 05:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Indiana. »

Det som virker litt rart er at mange har de samme opplevelsene ; pustelyder, noen/noe som legger seg ved siden/oppå deg, noen som står ved senga osv....mye av det samme som går igjen ser jeg. Derfor blir jeg litt urolig om det er fantasi eller om det faktisk er reelt....og mange av disse opplevelsene synes å ha sammenheng med UKO, søvnparalyse eller før og etter søvn. Hvorfor? Litt tryggere om en kunne dratt på astralreise med noen andre,ja! :mozilla_smile:
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Indiana. skrev:Det som virker litt rart er at mange har de samme opplevelsene ; pustelyder, noen/noe som legger seg ved siden/oppå deg, noen som står ved senga osv....mye av det samme som går igjen ser jeg. Derfor blir jeg litt urolig om det er fantasi eller om det faktisk er reelt....og mange av disse opplevelsene synes å ha sammenheng med UKO, søvnparalyse eller før og etter søvn. Hvorfor? Litt tryggere om en kunne dratt på astralreise med noen andre,ja! :mozilla_smile:
Hvorfor gå og bekymre deg over slike ting? Jeg kan love deg at når du først får en skikkelig UKO så glemmer du de skumle greiene som bekymrer deg over nå. Slike vesen holder til på det eteriske plan og ikke det astrale, så det er ikke slik du møter en masse skumle vesen når du har en UKO, snarere tvert om. Ta det som en erfaring og ikke vær redd for alt som sier "bø". Slike opplevelser gjør det uansett bare sterkere. :)
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Indiana.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 11 Nov 2005 05:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Indiana. »

:mozilla_smile: Sikkert spennende, ja. Det jeg lurer på er om en kan tiltrekke seg sånne "skyggefolk" når en begynner å eksperimentere med UKO el andre utviklings-teknikker? Lest om folk som har fått litt problemer med det....
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Du er ute av kroppen din hver natt når du sover, bare at du ikke er ved bevissthet. Du tiltrekker deg ikke noe negative ting ettersom du ikke kanaliserer noe, du bruker bare deler av din egen kropp (astrallegemet, som ikke må forveksles med sjelen) til å utforske med. Mange er også redd for at andre skal kunne besette deg når du er ute av kroppen eller at en annen sjel skal legge seg i din kropp. Men det skjer ikke pga kontakten mellom det fysiske legemet og astral legemet(sølvtråden som mange refererer til).
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Det er veldig viktig å beskytte seg når en prøver på uko, ellers kan en dra til seg alskens rare skapninger.
En god måte er å lage en sølvhinne rundt kroppen før en prøver.
Har aldri sett noen vesner under uko, kansje det er flere plan en kan havne på.
:)
Antall ord: 54
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

"mannix" skrev:Det er veldig viktig å beskytte seg når en prøver på uko, ellers kan en dra til seg alskens rare skapninger.
En god måte er å lage en sølvhinne rundt kroppen før en prøver.
Har aldri sett noen vesner under uko, kansje det er flere plan en kan havne på.
:)
Hvis en beskyttelse får deg til å føle deg trygg, så gjerne bruk det :) Det er opp til hver enkelt synes passer best for dem. Joda, det er flere plan, så en UKO trenger ikke være en astralreise, men en astralreise er en UKO. :)
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Indiana.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 11 Nov 2005 05:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Indiana. »

Horus^ skrev:Du er ute av kroppen din hver natt når du sover, bare at du ikke er ved bevissthet. Du tiltrekker deg ikke noe negative ting ettersom du ikke kanaliserer noe, du bruker bare deler av din egen kropp (astrallegemet, som ikke må forveksles med sjelen) til å utforske med. Mange er også redd for at andre skal kunne besette deg når du er ute av kroppen eller at en annen sjel skal legge seg i din kropp. Men det skjer ikke pga kontakten mellom det fysiske legemet og astral legemet(sølvtråden som mange refererer til).
Godt å høre...

Forresten...Denne sølvtråden er vel kanskje opphavet til uttrykket at "livet henger i en tynn tråd" :mozilla_smile:
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Indiana. skrev:
Horus^ skrev:Du er ute av kroppen din hver natt når du sover, bare at du ikke er ved bevissthet. Du tiltrekker deg ikke noe negative ting ettersom du ikke kanaliserer noe, du bruker bare deler av din egen kropp (astrallegemet, som ikke må forveksles med sjelen) til å utforske med. Mange er også redd for at andre skal kunne besette deg når du er ute av kroppen eller at en annen sjel skal legge seg i din kropp. Men det skjer ikke pga kontakten mellom det fysiske legemet og astral legemet(sølvtråden som mange refererer til).
Godt å høre...

Forresten...Denne sølvtråden er vel kanskje opphavet til uttrykket at "livet henger i en tynn tråd" :mozilla_smile:
Hehe.. det er godt mulig ;)
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Indiana. skrev:
Horus^ skrev:Du er ute av kroppen din hver natt når du sover, bare at du ikke er ved bevissthet. Du tiltrekker deg ikke noe negative ting ettersom du ikke kanaliserer noe, du bruker bare deler av din egen kropp (astrallegemet, som ikke må forveksles med sjelen) til å utforske med. Mange er også redd for at andre skal kunne besette deg når du er ute av kroppen eller at en annen sjel skal legge seg i din kropp. Men det skjer ikke pga kontakten mellom det fysiske legemet og astral legemet(sølvtråden som mange refererer til).
Godt å høre...

Forresten...Denne sølvtråden er vel kanskje opphavet til uttrykket at "livet henger i en tynn tråd" :mozilla_smile:
Denne sølvtråden,- kan den "ryke"? Og i såfall, hva skjer da? Tror jeg har hørt en gang at hvis den ryker så.. finner man ikke veien tilbake eller noe sånt..? :mozilla_oops:
Antall ord: 161
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Bearchild skrev:
Indiana. skrev:
Horus^ skrev:Du er ute av kroppen din hver natt når du sover, bare at du ikke er ved bevissthet. Du tiltrekker deg ikke noe negative ting ettersom du ikke kanaliserer noe, du bruker bare deler av din egen kropp (astrallegemet, som ikke må forveksles med sjelen) til å utforske med. Mange er også redd for at andre skal kunne besette deg når du er ute av kroppen eller at en annen sjel skal legge seg i din kropp. Men det skjer ikke pga kontakten mellom det fysiske legemet og astral legemet(sølvtråden som mange refererer til).
Godt å høre...

Forresten...Denne sølvtråden er vel kanskje opphavet til uttrykket at "livet henger i en tynn tråd" :mozilla_smile:
Denne sølvtråden,- kan den "ryke"? Og i såfall, hva skjer da? Tror jeg har hørt en gang at hvis den ryker så.. finner man ikke veien tilbake eller noe sånt..? :mozilla_oops:
Nei den kan ikke ryke. Den er knyttet til deg så lenge du lever :)
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !