Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderElverum Folkehøgskule

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Cat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2005 22:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Elverum Folkehøgskule

Innlegg av Cat »

Noen som har vært/gått på den fhsk her?? På kullet vårt var det veldig mange som opplevde ting der... Personer, skritt, skygger ol... Det jeg veit er at det går igjen ihvertfall 2 personer der. Den ene er han som grunnla skolen og den andre er sønnen hans som døde da han var ca 6-7 år gammel. Mulig det er flere... Noen som har opplevd noe der??
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Minelis
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Nov 2005 20:42
19
Lokalisering: Vestfossen

Innlegg av Minelis »

Jeg har gått på Elverum Folkehøyskole. Og der skjer det ting ja:) Det var en tv i peisestua. Siden det var lite med tver på skola der, var det naturlig at man gikk dit for å se på tv:) En kveld/natt satt jeg der for å se på film. En eller annen dårlig grøsser som gikk på Tv Norge. (av alle ting) Satt for det meste alene, det var en annen gutt der også som kom og gikk litt. For det meste satt han inne på biblioteket/data rommet. Da filmen var ferdig gikk jeg ut for ta meg litt frisk luft. Det er glass dører der. Mens jeg sto der ute så jeg en skygge gikk fra Biblioteket og rett frem mot telefon-rommet. Jeg reagerte på denne skyggen, fordi det var ikke noe lys der som kunne gi skygge slik. Jeg gikk inn igjen, for jeg trodde det var han andre gutten som hadde gått der. Jeg gikk etter, men der var det ikke noen. Jeg gikk tilbake til datarommet/biblioteket og der satt gutten. Jeg spurte om han hadde vært ute og gått. Nei, han hadde sittet der hele tide. Og han hadde heller ikke sett noen som hadde gått forbi data-rommet/biblioteket. Skyggen så ut som en fullvoksen mann. Det var litt skummelt ja:)
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ice Climber
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Nov 2004 17:12
20
Lokalisering: Meekytown

Innlegg av Ice Climber »

Når var dere på Elverum?

Samboeren min var der 99/00 og hun hørte aldri om noe slikt.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Cat
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Cat »

Jeg gikk også der i 99/00 ;) men jeg veit ikke hvor mange som fikk det med seg, er ikke sikkert det var så mange, hakke peiling jeg... Bare veit at det blei prata endel om det blandt noen... men hvem er samboeren din da?

Cathrine
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Cat
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Cat »

Minelis skrev:Jeg har gått på Elverum Folkehøyskole. Og der skjer det ting ja:) Det var en tv i peisestua. Siden det var lite med tver på skola der, var det naturlig at man gikk dit for å se på tv:) En kveld/natt satt jeg der for å se på film. En eller annen dårlig grøsser som gikk på Tv Norge. (av alle ting) Satt for det meste alene, det var en annen gutt der også som kom og gikk litt. For det meste satt han inne på biblioteket/data rommet. Da filmen var ferdig gikk jeg ut for ta meg litt frisk luft. Det er glass dører der. Mens jeg sto der ute så jeg en skygge gikk fra Biblioteket og rett frem mot telefon-rommet. Jeg reagerte på denne skyggen, fordi det var ikke noe lys der som kunne gi skygge slik. Jeg gikk inn igjen, for jeg trodde det var han andre gutten som hadde gått der. Jeg gikk etter, men der var det ikke noen. Jeg gikk tilbake til datarommet/biblioteket og der satt gutten. Jeg spurte om han hadde vært ute og gått. Nei, han hadde sittet der hele tide. Og han hadde heller ikke sett noen som hadde gått forbi data-rommet/biblioteket. Skyggen så ut som en fullvoksen mann. Det var litt skummelt ja:)
Hmm....Er i peisestua jeg oxo har opplevd no, ved der hvor skyggen gikk, også seint på kvelden. For der er det og ei trapp og jeg hørte noen som gikk i den, tydelige, tunge skritt. Det satt noen i rommet nedenfor med lukket dør, og jeg gikk med en gang ned og spurte om de hadde vært utafor rommet, men det hadde de ikke :)
Denne mannen er visst observert flest ganger, men såvidt jeg veit er det bare ei som har sett gutten (på vårt . Vi satt 5-6 stykker i peisestua og prøvde ouija board, pga at noen hadde opplevd ting, og rett før vi skulle slutte av fordi vi tydligvis ikke kom noen vei ble hun ene likbleik... det tok litt tid før vi skjønte at hun så noe, og innen vi snudde oss var gutten borte. Han hadde da stått i den "gangen" der hvor posthylla var da, mellom 2 stolper.
Antall ord: 394

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
EmoChipmunk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Jan 2006 17:22
18
Lokalisering: Elverum

Innlegg av EmoChipmunk »

opplevd noe på høgskola i elverum mener du ??? :shock:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Malin li fredriksen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Des 2005 00:04
18
Lokalisering: Skien

Innlegg av Malin li fredriksen »

når jeg gikk på steiner skolen på hurum og bodde på bikuben. der spøkte det :(
Antall ord: 17
lev livet så lenge du kan :)
smil og vær glad..
smil til verden så smiler verden tilbake til deg!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links