Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNull prosent av universet

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Gjesten

Null prosent av universet

Innlegg av Gjesten »

Det er noe jeg ofte tenker på , hvordan kan det sitte overskolerte mennesker og si at det ikke finnes annet liv i universet. Om universet er uendelig så kommer jo vi aldri til og kunne si at vi har utforsket 1 eller 25 prosent av noe som er uendelig, dette er for meg iallefall det største spørsmål vi har .

Men alt er så forbaska godt laget også, jorden ligger 23,5 grader på sin egen akse, dette er den helt absolutte vinkel mot sola for at det skal kunne bo folk over et størst mulig område med hensyn til klimaet på jorden, og månen er plasert i en posisjon mellom sol og jord (Tellus) som er med på og ballansere alt dette .


Dette er da ikke bare en tilfeldighet eller??

Jeg har reist på alle hav som er og jeg tør påstå at jeg har mangen gang sett ting som ikke er skapt av den meneskelige teknologi.

De gammle pyramidene er laget og plassert i en nøyaktig avstand på jorden i forhold til astrologiske bilder, dette er en så passe avansert teknologi at vi måtte ta i bruk våres mest avanserte middler for og lage noe slikt idag.

Konklusjonen er vel at vi ikke vet en dritt !!


Ha en astronomisk dag :mozilla_innocent:
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Null prosent av universet

Innlegg av BA. »

Here we go again. :)

Hvilke overskolerte mennesker sier at det ikke finnes liv andre steder i universet?

Hvis du ikke vet en dritt, hvordan kan du si at ting ikke er laget av menneskelig teknologi?

Med så mange solsystemer og så mange planeter i alle disse solsystemene, synes du det er merkelig at en av planetene har 23,5 graders helling?

Hva er avstanden fra Keopspyramiden til Orion?
Hvor er egentlig Orion? Hvilken av stjernene mener du viser avstanden til Orion?
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Du har så mange sære spørsmål asså! :D
Morsomme greier!

Det med hvor mange prosent vi har utforsket, om det stemmer at noen har sagt det, så er jeg veldig enig i at det er idiotisk å si at vi har utforsket så og så mye av noe vi ikke vet hvor stort er.

BA: Skjønte ikke helt hva du mente med innlegget?
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Ja, her kan det diskuteres i det lange og det breie. Kanskje i det uendelige? :)

Men, jo, jeg heller nok også mot at det er litt for "tilfeldig" at alt er tilfeldig...
Når det gjelder å tenke på uendelighet og hvor mange tilfeldigheter/ikke tilfeldigheter som skulle til for at vi sitter her vi sitter nå så har jeg gitt det opp, blir svimmel av å tenke på det, for jeg skjønner det ikke helt alikevel.
Antall ord: 76
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

Gå ut av huset ditt og ned på en sandstrand. Så plukker du opp et eneste sandkorn og sier; ”Dette sandkornet representerer jorden, og jorden er det eneste stedet i universet det bor noen på.” Så ser du deg rundt på alle sandkornene rundt deg før du får vite det at forskerne vet at det er flere stjerner i universet en det er sandkorn på jorden. Hver stjerne (med unntak av planetene i vårt solsystem) er igjen en sol med potensielle planeter rundt seg. Bare det taler for seg selv, gjør det ikke? At det er liv ute i universet er jeg sikker på, men hvordan liv? Dyr? Planter? Fjorten-hodete dinosauruser eller binders-mennesker? Vi vet faktisk ikke før vi får svaret på det...
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

karina skrev:BA: Skjønte ikke helt hva du mente med innlegget?
For det første er det ingen "overskolerte mennesker" som sier slikt. Det var mitt første poeng.

abrjs sammenligning med sandkorn viser hvor tanketomt det er å insinuere at vinkelen på et av disse sandkorna er i 23,5 grader ikke kan være noen tilfeldighet.

Jaktmann sier "De gammle pyramidene er laget og plassert i en nøyaktig avstand på jorden i forhold til astrologiske bilder" Når vi så vet at stjernebilder består av flere stjerner som har forskjellig avstand til jorden og til pyramidene, blir utsagnet om at pyramidene står i nøyaktig avstand i forhold til stjernebilder direkte tåpelig.

Konklusjonen blir at uavhengig av hva jaktmann vet selv, vet forskerne faktisk ganske mye.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Ja er enig med det Ba, men de har hull i pyramidene som det ser bestemte stjerner i iløpet av året, så det jeg egentlig tror (mener) er at det har vært intelegente mennesker på jorden før. Vet ikke om jeg har rett men det er no ikke noe eksakt svar på det eller??

Det er ikke alle "overskolerte" som sier dette men mangen, derfor ville jeg få litt diskusjon på de her, for her er det mangen som har synspunkter som jeg liker.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Sr det var mye skrive feil , går litt fort i svingene :mozilla_surprised:
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

jaktmann skrev:Ja er enig med det Ba, men de har hull i pyramidene som det ser bestemte stjerner i iløpet av året, så det jeg egentlig tror (mener) er at det har vært intelegente mennesker på jorden før. Vet ikke om jeg har rett men det er no ikke noe eksakt svar på det eller??
Folk var intelligente før i tiden også. Selv om kunnskapene var begrenset var tankevirksomheten stor. Å lage åpninger slik at spesielle himmelobjekter ville være synlige til faste tider var bare beregninger de kunne gjøre før også.
Det er ikke alle "overskolerte" som sier dette men mangen, derfor ville jeg få litt diskusjon på de her, for her er det mangen som har synspunkter som jeg liker.
Poenget mitt er at ingen sier slikt. Det er så overveiende sannsynlig at det finnes liv andre steder, at dette er ikke noe diskusjonstema i vitenskapelige kretser.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Ja, disse "ingeniørene" før i tiden kunne sine byggverk og det i mang en sivilisasjon. Ikke bare egypterne, og for mange hadde stjernebildene stor betydning. Himmelen er like fascinerende den dag i dag, og litt bryr vi da oss om stjerner skal vi tro utifra det utallig antall astrologitjenester. Jeg synes Universet er utrolig fascinerende og føler på at mye av det forskerne hittil har funnet er det nok mye som har hold i seg. Men det er også mye som det knyttes usikkerhet til og mange gåter som står uløst. Uansett så er verden så stor at det er utenfor vår fatteevne.

Men jeg er ikke enig i at forskerne ikke har tro på andre livsformer i universet. Det er jo nettopp det de forsker på og leter etter.

Men som jeg har skrevet i en tråd om universet: vem vet inte du, vem vet inte jag. Hva står bak? Hva finnes i den delen av universet som kalles den mørke energien/materien som ingen forskere har funnet ut hva er enda? Grøsselig spennende!
Antall ord: 186
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Rart å tenke på at en stjerne vi ser på himmelen kan være eksplodert for mange tusen år siden, på grunn av lyshastigheten.
Antall ord: 23
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

jaktmann skrev:Sr det var mye skrive feil , går litt fort i svingene :mozilla_surprised:
Det går an å gå inn på sine egne innlegg og endre på feilene, bare så du vet det :)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Tussa skrev:Ja, disse "ingeniørene" før i tiden kunne sine byggverk og det i mang en sivilisasjon. Ikke bare egypterne, og for mange hadde stjernebildene stor betydning. Himmelen er like fascinerende den dag i dag, og litt bryr vi da oss om stjerner skal vi tro utifra det utallig antall astrologitjenester. Jeg synes Universet er utrolig fascinerende og føler på at mye av det forskerne hittil har funnet er det nok mye som har hold i seg. Men det er også mye som det knyttes usikkerhet til og mange gåter som står uløst. Uansett så er verden så stor at det er utenfor vår fatteevne.
En ting å huske på, er at vi "moderne mennesker" har ett helt annet forhold til stjernehimmelen, enn man hadde før i tiden.
Ikke hadde man fjernsyn, kino, eller andre aktiviteter som krevde elektrisitet.
Ikke bodde man i boligblokker på 30 etasjer, men under vesentlig mer primitive forhold.

Tenk på alle de timene man hadde til å studere stjernehimmelen, da !

I snitt er det mørkt i ca 12 timer, gi / ta / fordel tiden fra sydpol til nordpol...

Når man da sover i snitt maks 8 timer, betyr jo det at man har endel timer til rådighet.
Og iallfall dersom man sover en stund etter at det lysner...

Moment to er at dengang hadde man ikke lysforurensning, slik man har idag, dermed ble alle stjerner enda mer tydelige, og kunne observeres omtrent hver natt visse steder.

Bare den facinasjonen jeg har av å kikke opp på stjernehimmelen, se etter stjerneskudd, og slappe av, og la tankene fly litt... hvordan var det dengang man ikke hadde elektronisk underholdning, leselys ( bøker osv)... ??

At astroligi er gammel kunnskap, det forundrer meg ikke, den gang var jo stjernehimmelen, nesten som erstatning for nåtidens tv... ;-)




Når det gjelder dette med liv andre steder i universet ? Klart ja !
Sunn fornuft, statistikk, med mer skriker opp om at det bare må være liv andre steder i universet.

Men om det er nærmt nok til at vi kan få noen som helst kontakt med oss ?? tja ?
Det er jo litt mer som også skal klaffe :
- Liv andre steder må også ha utviklet seg til inteligens tilsvarende vår egen.
Hvordan skulle man ellers kunne oppnå kontakt ?
Vi ser på denne siden : http://engberg.com/historiestart.htm at :
I 1901 var han den første som sendte elektromagnetiske bølger over Atlanterhavet. Det var til havs og i miltiær virksomhet radiooverføring ble tatt i bruk først.


- VI har sendt ut radiosendinger i vel 100 år. og ikke mere...
Disse sendingene våre krever at man har teknologi til å motta sendingene, og skjønne hva de er, før noen i det heletatt kan tenke seg å svare på våre sendinger.

Tilsvarende søker vi etter radiosignaler fra verdensrommet via SETI@Home og har gjordt det noen år, men såvidt meg bekjent, har man foreløpig ikke funnet signaler som kan være sendt ut.

Dessuten minsker signalstyrken med kvadratet av avstanden, forenklet kan vi sette opp følgende skala :

FUll styrke : 1000- - - -500- - - -250- - - -125- - - -62,5- - - -31,25- - - -15,625- - - -7,8125- - - -3,90625- - - -1,953125
Avstanden: - _ 0- - - - 10- - - - 20- - - - - 30- - - - 40- - - - - - 50- - - -- - 60- - - - - - - 70 - - - - - - - -80- - - - - -- - 90 (mil?)
Denne skalaen er ikke korrekt, kun ment som demonstrasjon av poenget!
Men prinsippet vises .
Det betyr da at signaler fra "ytre" verdensrom vil være veldig svake når de når frem til oss, noe som igjen betyr at vi kan ha store problemer med å oppdage de...
(bakgrunnsstøyen (les "sus" ) vil overdøve signalene...

Så for alt vi vet, kan de være akkurat så langt borte at vi knapt har begynt å høre dem...
Signalene er der kansje, men bakgrunnstøyen "skygger" for de...

( blei litt teknisk her, dere får heller tilgi meg...;-) * SMILE PENT, OG SUKAT I ØYA...* )


Asbjørn
Antall ord: 656

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Visst er det forskere som fortsatt hevder at det ikke finnes liv andre steder enn på jorden.Bare å følge med på Discovery Science det.Virker som disse bare bestemt seg for at "sånn er det og sånn blir det."
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

snowfall skrev:Visst er det forskere som fortsatt hevder at det ikke finnes liv andre steder enn på jorden.Bare å følge med på Discovery Science det.Virker som disse bare bestemt seg for at "sånn er det og sånn blir det."
Ja, det er endel slike forskere. Akkurat som det er leger som fremdeles påstår at akupunktur og hypnose er jumbo mumbo...

Asbjørn
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !