Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisTeori om tidsreiser

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

eneste tidsreisene jeg tar er ved hopp for tiden går ikke likt overalt i verden
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Teori om tidsreiser

Innlegg av ludoburgero »

Asbjørn:

Og dette med forskejllige paralelle verdener - det er vel egentlig også mulig, basert på det samme...?
Dersom sjelen ( "teoretisk sett uten masse" ) kan forflytte seg freover og bakover i tid,
kan vi egentlig ha ett uendelig antall paralelle universer, hvor vi lever i samtid, men med forskjellige oppgaver i hvert liv ?
istedenfor en reinkarnasjon i rekkefølge ( serielt),
så en reinkarnasjon i samtid ( parallellt) ? :mozilla_surprised:
Ja, den er jeg overbevist om.
Spesielt er jeg ganske opptatt av fenomenet drømmer.
Jeg er hundre prosent sikker på at drømmene mine er virkelige.
At det ikke bare er som fantasier og dagdrømming.
Det jeg gjør i drømmene mine, det er sjelen min i aksjon.
Så gjentatte ganger jeg har drømt det samme som noen, på samme tidspunkt, samme drøm, vi har snakket med hverandre i drømmen, og kunne gjengitt dette etterpå i virkeligheten... det har gitt meg mer enn nok bevis. Og det har skjedd flere ganger med forskjellige personer.
Antall ord: 168
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Må bare legge til at det med lyshastigheten og tid umulig kan stemme. Man kan ikke reise fortere enn lyset for så å havne langt tilbke i fortiden.
Det har man intet grunnlag for å si!

For det andre så var det noen som nevnte at inventaret i romskipet ville bli most bakover med enorme g-krefter. Det har jeg ikke så mye peiling på, men jeg tviler sterkt på det. Før det første så er det akselerasjonen som står for g-kraften. Og i rommet er det vakuum. Enkelte har faktisk hoppet i fallskjerm fra 30 000 meters høyde. Der oppe er det ingen eller ekstremt lite luft. Hopperen falt i en enorm fart. Over 1000km/t og klærne hans blafret ikke engang. Som han sa selv så trodde han at han var så høyt oppe at tyngdekraften hadde sluppet taket i han fordi han ikke merket at han beveget seg.

Jeg vil anta at det er det samme som vil skje med et romskip i full fart. Men temperaturen blir kanskje et problem når man kommer over en viss hastighet.
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Nja tempra turen tror jeg kanskje ikke vil bli noe problem så lenge du ikke kommer in i atmosferen hvor friksjonen er langt høyere
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Tenk deg alt som kunne skje hvis du var i stand til å reise tilbake i tiden.
Du kunne for eksempel stoppet opp og snakket med noen, som kanskje hadde en eller annen forbindelse med dine forfedre, som gjerne hadde resultert i at tipp tipp tipp oldermoren din aldri hadde truffet tipp tipp tipp olderfaren din. Da hadde du selvsagt ikke blitt født. Hvis du ikke blir født, så eksisterer du heller ikke.
Hvis du ikke eksisterer, så kan du heller ikke reise tilbake i tid.
(PARADOKS)

Sikkert mange som kunne tenkt seg å reise tilbake og forandre historien.
Hvis noen hadde reist tilbake og ødelagt for Hitler, så hadde vi sannsynlig ikke fått verdenskrig nr 2. Ikke på det tidspunktet i hvertfall, og gjerne ikke med de samme dimensjonene.

Tenk deg hvis andre verdenskrig hadde uteblitt pga din tidsreise, så hadde verden sett helt anderledes ut i dag. De fleste av oss som bor på jorden i dag ville ha vært noen helt andre personer.

Alt som har skjedd tidligere, har formet verden slik den er i dag.
Det bestemte hvem som døde, hvem som flyktet, hvem som overlevde og hvem som traff hvem for å reprodusere seg.

Min teori er at hver minste handling i fortiden, uansett hvor bagatellmessig den virker, ville ha skapt katastrofale følger for den tiden vi lever i nå. Verden ville ikke vært den samme når du retunerte fra reisen.

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde gjort noe annet enn å observere jeg.
Bare at noen fra den tiden hadde sett meg kunne ha vært nok til å forandre fremtiden, og det er fremtiden du sikkert har lyst å returnere til. :mozilla_smile:

Vennlig Hilsen Krull
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Asbjørn skrev:
karina skrev:
zind skrev:Hvis det er mulig å reise fysisk tilbake i tid så dukker disse spørsmålene opp ja,
jeg har mer tro på at hvis det i det hele tatt er mulig å bevege seg i tid så må man gjøre dette uten den fysiske kroppen. (da har man heller ikke mulighet til å legge igjen spor eller påvirke hverken fortid eller fremtid) .
Det var en fin løsning syns jeg :lol:

Men en ting... Jeg har selv opplevd å flytte meg frem i tid noen timer i en drøm, hvertfall er det det jeg tror skjedde. Hva om jeg hadde lagt igjen noe i den drømmen. Kunne det ha påvirket min fremtid enda lenger frem, om dere skjønner?
Helt enig med Zind, dette med å drømme fortid og fremtid, er noe man gjør med sjel / ånd, og de er ikke materielle slik som kroppen.
Derved kan man heller ikke påvirke fortid / fremtid.

Mitt syn på saken er følgende :
Vår sjel / ånd kan reise i tiden, basert på Einsteins relativitetsteori...
Vi vet at tiden endrer seg med endring av hastighet.
( atomur ombord i fly, kontra ett på fast grunn - Dette har vist at tiden endrer seg.).

Tiden er også bundet av masse : E=MC2
Hvis vi snur på denne formelen ; E/M=C2 så ser vi at energi DELTPÅ MASSE er lik C2...
Når så massen er ikke eksisterende, ( dvs kroppen ikke regnes emd, kun ånd/sjel ),
så er massen lik NULL.
Og når man deler på NULL, hva er resultatet ?
Når man deler på NULL, får man ett resultat som logikken ikke kan svare på !

Dermed kan man heller ikke måle tid ....
Tiden krever masse for å bli målt !

Med andre ord, når man ikke er bundet av massen ( kroppen, jorden , osv), så er også tid ett uvesentlig fenomen.
Man kan bevege seg både fremover og bakover i tiden.
Bibelen sier det jo ; ett minutt er lik tusen år, tusen år er lik ett minutt...
med andre ord, jeg kan besøke tre steder på tre sekunder, og allikevel være tusen år på hvert sted...

Uten masse er også hastighet uvesentlig, man er kjapp som tanken....

Idet jeg sier MÅNEKRATER , så er du der i tanken. i samme sekund !

Tidsreiser er ett vanlig fenomen innenfor den sjelelige / åndelige sfære, men i praksis umulig for kroppen.

Einsteins teorier forteller også at kroppens masse øker, jo nærmere vi kommer lyshastigheten.
Ergo vil kroppen bli uendelig stor idet vi oppnår lyshastighet....

Synspunkter til dette ???

Asbjørn
Mitt første synspunkt må jo være at vi menneska ikkje har sjel eller ånd som du legg til grunn her. Det andre er at du tilegner sjel eller ånd ein masseløs tilværelse. For det tredje roter du saman drømmer med relativitets-teorien. For det fjerde er ikkje drømmer og tidsreiser noko som heng saman. For det femte er det enda ikkje dokumentert ei einaste tidsreise enten med eller utan kropp. For det sjette roter du bibelen inn i dette oxo utan å sjekke kva tydning desse orda hadde. Dette virker på meg meir som ønsketenking enn noko anna.

Tidsreiser vil nok dessverre alltid forbli ein fantasi som mange gjerne vil ta del i. Desse teoretiske tankane om at vi kan reise ut i verdensrommet og komme attende til jorda nokre år eldre mens tida på jorda har gjort unna fleire tiår er bare teori da vi enda ikkje veit om kroppen vår er i stand til å takle slike lange reiser i verdensrommet eller den nødvendige hastigheten som må til for at dette skal verte merkbart.
Antall ord: 620
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links