Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder[b]Merkverdige hendelser[/b]

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
skugge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 20 Sep 2005 21:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

[b]Merkverdige hendelser[/b]

Innlegg av skugge »

Det er midnatt og klokken er 00.00.
Jeg er på besøk hos min far i Nord-Norge og vi er kommet til oktober 2004.
Alle i familien legger seg oppe i andre etasjen i et gammelt hus som har tilhørt min fars samboer sine foreldre.
Jeg legger meg på sengen og er sinnsykt trøtt.
Jeg har døren til rommet oppe og lyset på loftet er på, alt annet lys er slukket.
Senere våkner jeg av at jeg har mistet følelsen i begge beina fordi det sitter noen oppå sengen, oppå mine bein.
Jeg slår i luften med halveis lukka øyne, plutselig åpner jeg øynene raskt da noen forsvinner fra sengen og jeg får følelser i beina igjen.
Blikket mitt retter seg lynraskt mot døra hvor det står en høy skikkelse , ligner på en stor og velbygd , men gammel mann.
Plutselig er han borte og så starter et forferdelig spetakkel.
Lyset på loftgangen starter å blinke noe voldsomt og slås av-på , mens hunden i huset ( en liten terrier ) løper ned trappen mot 1 etasje og beynner å bjeffe og "gaule" noe voldsomt. Dette holder på i ca. 10 min!!
Da tok det lang tid før jeg sovnet etterpå!
Dette må absolutt være et klart tegn på gjenganger/gjenferd?
Antall ord: 223
"Til evig tid forblir jeg en flakkende skygge"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Aug 2005 16:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

Dyr har en egen evne til å merke unatulige/uforklarlige ting som gjenferd å sånne ting... så er ikke umulig at det var noen der nei....
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

Spennende! Har du opplevd noe lignene der før eller etter?
Antall ord: 11
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skugge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 20 Sep 2005 21:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av skugge »

Jada, har opplevd en del.
Her en bare èn av flere ting jeg har opplevd;
Da jeg var hjemme alene der ca. et halvt år før den "merkverdige hendelsen" oppstod.
Sola skinte og det var midt på lyse dagen og jeg valgte noen av mine favoritt plater , skrudde på stereoanlegget og stilte volumet på full vreng.
Like etter slo anlegget seg av....jeg sjekket strømmen i resten av huset og ingen ting hadde gått , så strømmen var det ikke noe galt med.
Så skrudde jeg på anlegget på nytt igjen, nå også på full vreng og med samme resultat.
Etterpå tenkte jeg " aha, jeg har hørt om at gjenferd og slikt kan styre det elektriske", så skrudde jeg på anlegget på nytt igjen bare med minimal lyd, da hørte jeg hele cd`en gjennom uten at noe rart skjedde.
Dessuten har ei låvedør gått hurtig opp og igjen flere ganger og bråket noe voldsomt til og med på dagen.
Ellers har jeg hørt ting og hørt historier om hva min far har opplevd der.
En dag da jeg fant ut at jeg hadde fått nok, var jeg hjemme alene og gikk opp i andre etasjen hvor det meste hadde skjedd og jeg ropte høyt at de måtte øa meg være i fred fordi jeg ikke ville dem noe vondt.
Da sluttet det og har senere ikke opplevd noe særlig spesielt.
Antall ord: 247
"Til evig tid forblir jeg en flakkende skygge"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ja, slike historier er spennende å lese om. :)

Vet du hvem den gamle mannen eller gjenferdet er eller rettere sagt har vært?
Antall ord: 22
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skugge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 20 Sep 2005 21:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av skugge »

Det er litt vanskelig å si, men ettersom jeg har fått vite at det ikke var en av mine 3 hjelpere så må det være "mannen i huset", altså han som bygde det like før krigen og var far til samboeren til MIN far ( litt komplisert men:P ).
Han var jo høy , gammel og ganske kraftig og velbygd og etter gamle bilder jeg har sett i ettertid så stemte det ganske godt :)
Dessuten har jeg fått vite av min fars samboer at han var en ordensmann og alt skulle være ryddet og fint før sengetid. Dører skulle ALDRI stå åpne, lys skulle være slukket i hele huset, gardiner være trekt for osv.
Jeg kan fortsatt føle at noen er der når jeg på besøk i huset, men det er ikke forstyrrende slik som før.
Antall ord: 147
"Til evig tid forblir jeg en flakkende skygge"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ja det var den følelsen jeg fikk etter å ha lest innlegget, at det var din fars samboers far som viste seg for deg.

Bare en ting som kunne vært intressant om du fortalte, og det er det at han satt på bena dine (tror jeg hadde fått meg et støkk da ja,hehe) Men kjente du tyngden av han? jeg forestiller meg at gjenferd ikke veier så mye siden de er bare en ånd, altså ikke har et jordisk legeme. Men må legge til at jeg tror at ingenting er umulig når det gjelder slike ting.
Antall ord: 101
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

skugge skrev:Jada, har opplevd en del.
Her en bare èn av flere ting jeg har opplevd;
Da jeg var hjemme alene der ca. et halvt år før den "merkverdige hendelsen" oppstod.
Sola skinte og det var midt på lyse dagen og jeg valgte noen av mine favoritt plater , skrudde på stereoanlegget og stilte volumet på full vreng.
Like etter slo anlegget seg av....jeg sjekket strømmen i resten av huset og ingen ting hadde gått , så strømmen var det ikke noe galt med.
Så skrudde jeg på anlegget på nytt igjen, nå også på full vreng og med samme resultat.
Etterpå tenkte jeg " aha, jeg har hørt om at gjenferd og slikt kan styre det elektriske", så skrudde jeg på anlegget på nytt igjen bare med minimal lyd, da hørte jeg hele cd`en gjennom uten at noe rart skjedde.
Dessuten har ei låvedør gått hurtig opp og igjen flere ganger og bråket noe voldsomt til og med på dagen.
Ellers har jeg hørt ting og hørt historier om hva min far har opplevd der.
En dag da jeg fant ut at jeg hadde fått nok, var jeg hjemme alene og gikk opp i andre etasjen hvor det meste hadde skjedd og jeg ropte høyt at de måtte øa meg være i fred fordi jeg ikke ville dem noe vondt.
Da sluttet det og har senere ikke opplevd noe særlig spesielt.

Isolert sett, så kan det skje dersom du spiller på full guffe, eller for høyt ellers, at det slår inn en beskyttelse i forsterkeren da, og slår av, men det kommer litt ann på type.. Men sammen med de andre hendelsene, så kan det vel ha vært noe åndelig på stereoen også..

The Edge
Antall ord: 307

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skugge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 20 Sep 2005 21:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av skugge »

Du har et poeng misty-gutt, jeg vet at de ikke skal veie noe siden de er jo ikke i fysisk form....men men, ikke vet jeg hva det var, men det var tungt, ubehagelig og det var det jeg våknet av.
Kanskje jeg drømmet halvveis at noen satt oppå meg og så våknet, men ikke etter hva jeg kan erindre.
Antall ord: 64
"Til evig tid forblir jeg en flakkende skygge"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skugge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 20 Sep 2005 21:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av skugge »

Til the_edge: Jeg vet at noen anlegg kan ha den mekanismen, men jeg skrudde på volum 7/10 og det er vel ikke det høyeste vel?
Rart var det uansett..
Antall ord: 32
"Til evig tid forblir jeg en flakkende skygge"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links