Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Åndergjenferdet i kjelleren.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Mag|ca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 23 Sep 2005 19:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Molde

gjenferdet i kjelleren.

Innlegg av Mag|ca »

Dette er en hendelse som skjedde for et par år siden hjemme hos min far og mor.
Bor ikke lenger hjemme men pleier å overnatte når vi feirer juleaften.
Uansett så er det et 4 etasjes hus og har selvfølgelig en kjeller. Dette huset er ikke så veldig gammelt kanskje 20 år,noe som ikke er så gammelt for å være et hus. Jeg har alltid synes kjelleren var skummel og likte ikke å befinne meg der nede alene på kveldene, selv ikke nå som jeg har blitt voksen. Får en kald følelse i hele kroppen av rommet/etasjen.Har selv hatt rom i kjelleren når jeg bodde der.. Å da pleide jeg å ha en ekstrem hodepine. men når jeg flyttet hadde jeg ikke så mye av disse plagene. Jeg fortalte mamma at jeg følte meg ikke vel i huset når jeg var alene der. Pleide av og til å passe på huden vår som nå er død når folka var borte. En kveld da jeg var der å satte i telefonen begynte kaisa som hunden vår het å springe mot trappekjelleren. Hun stoppet så opp og så rett foran seg.Jeg trodde først kanskje mamma eller pappa hadde kommet hjem så jeg gikk ned i kjellern for å se om de var kommet. Men så ingen der. Da jeg skulle opp igjen stod kaisa fortsatt i trappa, men nå stirret hun på et punkt rett atmed hodet mitt. Jeg kunne plutselig kjenne meg kald i hele kroppen, spesilet i nakken og skuldrene så jeg løp opp igjen så fort jeg kunne. Fortalte mamma denne historien seinere å hun sa at hun selv hadde opplevd en skuffe som hun hadde hørt åpnes og så lukkes igjen nede i kjelleren. Å da hun hadde sjekket for å se om det var pappa så var det ingen der? En kveld sa hun at hun igjen hørte denne lyden å ble så redd at hun ropte ut i sinne og fortvilelse at vist det var noen der så måtte de se og komme seg vekk. Å vist de ville noe så måtte de bli ferdig med det. Det lå en gammel løe på eiendommen før, kanskje det en gang i tiden bodde noen her som ikke har fått fred..!! uansett det er noe rart i den kjelleren. Å det er ikke en posetiv energi.
Sist redigert av Mag|ca på 11 Okt 2005 21:57, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 399

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Spennende og nifs opplevelse på en og samme gang det der ja. Det dere følte og sanset, det tror jeg at hunden så, hadde bare dyr kunne snakke.. :wink:

Har du noen ide om hvem det kan være..? har det skjedd saker og ting der, vet du no mere..? Uansett en spennende historie.
Antall ord: 54
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 15 Aug 2004 20:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hedmark

Innlegg av chrishnoa »

hva er en løe?
Antall ord: 5
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mag|ca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 23 Sep 2005 19:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Molde

Innlegg av Mag|ca »

det var en gård der/ med et skur.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mag|ca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 23 Sep 2005 19:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Molde

Innlegg av Mag|ca »

det har jo skjedd litt "rare" merkelige tinger på eindommen.. Bestefaren min fikk underlig nok garasjeoporten vår i hodet. Han var utrolig heldig som slapp unna med hjenerystelse og et dypt kutt.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Jeg bodde en gang i et hus som hadde et ubebodd loft. Det stod bare en masse gammelt rask og møbler der som tilhørte eieren av huset. Min hund likte ikke å gå opp dit, av og til kunne hun stå og knurre opp trappen. Rett som det var hørte man lyder der oppe fra - både møbler som ble flyttet på - men mest merkelig høres det ut som om en gedigen rotte sprang rundt der oppe. Liksom spant over gulvet. Jeg var der på dagtid - ingeting å se noen sted. Dette med det" dyret" som sprang rundt der oppe har jeg lurt på mange ganger. Det høres ut som en gigantrotte - eller et eller annet med klør i alle fall.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

I kjellere kan det ofte være litt innestengt luft. Kanskje også litt fuktighet. Slikt kan fort føre til hodepine.
Det er mange som ikke trives i kjellere, av forskjellige årsaker, uavhengig av alder. Og hvis en ikke trives der, kan det være årsaken til at man får en kald følelse i kroppen av å være der.

Hva hunden deres kikket på vet jeg selvfølgelig ikke, men om du syntes det var ekkelt, kunne det trigge den følelsen av kulde du kjente.

Slike feil som moren din hørte er nok ikke så uvanlig. En lyd man hører blir koblet mot lyder man kjenner, og man tror man hører noe annet enn man egentlig gjør.

Når dere er opptatt av om det finnes et gjenferd i kjelleren, vil dere finne mange tegn på at det er det. Det er naturlig. Om du får en sjelden sykdom, vil du oppdage at det er mange som har samme sykdommen. Det kommer av at dine tanker spinner mye rundt dette, og mye lettere enn ellers oppdager det dersom noe passer inn i dette.
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links