Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEn merkelig hendelse.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Chii-Ness
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 09 Okt 2005 12:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Litt utafor Drammen

En merkelig hendelse.

Innlegg av Chii-Ness »

Huset vårt er ikke spesielt gammelt eller no, men allikevel skjer det kjempe mye merkelig her. Som; For en halv uke siden datt tak lampa til søstera mi ned. Ikke en av de hengende lampene mange folk har, men en ordentlig solid en. Den var skrudd veldig godt fast i taket, og det var ingenting galt med med skruene som holdt skjermen oppe.
Allikevel falt den ned mens faren og den yngste lillebroren min (Dani) var alene hjemme.
De hadde sitti og snakket om spøkelser og den avdøde broren min, som Dani aldri har møtt. Pappa hadde tydeligvis spøkt med at "hvis Andreas fortsatt er her, så får han gi oss et tegn", og i den samme han reiste seg opp kom det et høyt bang fra øverste etasjen.
Vi skjekket lampa etterpå og fant ingen feil. For at lampa skulle kunne dette ned, måtte en glasskant på to-tre cm bort, men ingen hadde jo vært i nærheten av den..

Det der syntes jeg var kjempe ekkelt. Sånt skal liksom ikke kunne skje av seg selv.
Antall ord: 189
Teach junior thugs how to fight? Good idea, why don't we teach them how to make bombs out of duct-tape and cheese next?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
shenei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 08 Okt 2005 13:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av shenei »

Kan det være noe så enkelt som at din avdøde bror ville gi dere ett tegn på at han var til stede..Hmm :?
Det hørtes jo rimelig umulig ut for denne lampa og dette ned av seg selv, så at det har vært en slags kraft som fikk lampen til å dette ned synes jeg virker ganske tydelig, og er det din avdøde bror er det kanskje ikke noe å være redd for.. Jeg mener, da ønsker han dere mest sannsynlig ikke noe vondt... Men kanskje han vil fortelle dere noe..?? Har du noen eksempler på de andre merkelige tingene du opplever da??
Antall ord: 107
Imagination is more important than knowledge...:p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chii-Ness
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 09 Okt 2005 12:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Litt utafor Drammen

Innlegg av Chii-Ness »

Joda. Dani påstår at noen sa 'Hallo Daniel' eller noe sånt no til ham da han stod på badet (samme dagen som lampa falt ned.), selv om det ikke var noen i nærheten. Han er bare 6 år gammel, og har ikke så mye kjennskap til overnaturlig i det heletatt, så jeg tviler på at han ville finni på noe sånt av seg selv.

Ellers så er det ting som forsvinner og dukker opp igjen hele tiden (uannsett hvor mye vi leter) også dukker tingene alltid opp der vi la dem igjen et par dager etterpå, selv om vi har lett der flere ganger før. (Eksempel på ting: Kåpa til mormor, vesker, skopar, mapper, /digre/ esker, ovs.)

Også var det brannalarmen som stod i en luke i takveggen som plutselig datt ned - minst 4 meter fra der den lå. Skulle den ha blåst ned, så måtte det for det første ha vært en extremt sterk vind, og hadde det vært det skulle den vel falt ned på skrivebordet under..
Antall ord: 181
Teach junior thugs how to fight? Good idea, why don't we teach them how to make bombs out of duct-tape and cheese next?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CrazyMy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 06 Mar 2005 18:08
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: molde
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av CrazyMy »

jammen... oooij... litt kult da, hvis det er din avdøde bror som er der liksom :o
jeg vil gjerne at de som er død i familien min skulle gitt tegn at de er her...
syns du er heldig jeg :)
men du kan jo sikkert spør han om han kan la være å skremme dere osv, å ligge unna tingene deres :P
Antall ord: 61
gjør det du vil i dag,
for i morgen kan det være for sent ;P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 345
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Oi,høres spennende ut :wink:
Opplever dere det som plagsomt eller er det mer som det er en skøyer på ferde?
Antall ord: 22
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chii-Ness
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 09 Okt 2005 12:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Litt utafor Drammen

Innlegg av Chii-Ness »

Hmm.. Å spørre om han kan ligge unna virker litt dumt.
Det er jo litt plagsomt, men det virker mer som om det er en skøyer eller no. Kommer litt ann på hva som blir borte. =D
Antall ord: 38
Teach junior thugs how to fight? Good idea, why don't we teach them how to make bombs out of duct-tape and cheese next?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links