Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkumle møbler...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
ArT
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 08 Okt 2005 23:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av ArT »

godt det ikke bare er meg... tridde jeg var blitt litt smågal.redd for en stol ... Nei,jeg har hørt det ett eller annet stde at du kan risikerer å få med deg gjenferd eller energier kanskje!? hvis du kjøper antikvitetmøbler.. så jeg holder meg litt unna antikvitetshandelen en liten stund fremover ihvertfall. he he
Antall ord: 58
hmmmmmm ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Aug 2005 16:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

antikviteter nkan bære med seg mye rart di.. min mormor hadde en del gamle ting å møbler... var redd for di hele livet mitt... di ble heldig vis gitt bort når hun døde.. ville ikke hatt di i mitt hus...
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Skumle møbler...

Innlegg av zind »

ArT skrev:Jeg bare lurer. Det var en gang jeg var på flyttefot... dette høres nok forferdelig dumt ut,men... Var på visning i et gammelt bygg. Og han som viste frem bygget hadde lagt et trekk over en gammel stol han gjerne ville vise meg... Og når han trakk vekk "duken" fra stolen ble jeg kjemperedd for stolen... skjedde for noen år siden. har aldri glemt det... litt merkelig å bli redd en stol mener jeg... hm... hva tror dere? :) det var en skikkelig robust trestol,som jeg tror er ekstremt gammel. ekkel var den ihvertfall. :twisted:
Ikke gal, sikkert bare litt ekstra sensitiv den dagen og opplevde noen negative energier i forbindelse med den stolen, som nevnt tidligere i tråden :)

Det er nok en grunn til at man gjerne sier at "det er så mye mer sjel i" gamle gjenstander og hus
Antall ord: 146
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kent
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 28 Mar 2005 14:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Troms

Innlegg av Kent »

bestemora mi bodde uder krigen på et sted hvor man må med båt for å komme til. på denne øya eller hvertfall baksiden av et fjell, husker ikke helt, lenge siden jeg var der nå, er det kanskje 10 hus tilsammne langs en kjerrvei som er ca 3km lang. dette er et pent sted hvor vi brukte å være ende da jeg var mindre. brukte dette huset bestemora mi vokste opp i som sommerhus. (det er flere som har bygd hytter på dette stedet i ettertid)

uansett, inne i et av de husene, hvor etter sigende min tippoldemor bodde i sin tid var det en peis i stua som var ganske ekkel, huska at vi ungene ikke likte oss i det huset hun hadde bodd i (dette var ikke det huset vi brukte som sommerhus, men et like ved)
da jeg som ca 13-14 åring spurte en av de "voksne" som var der om hvorfor det var så ekkelt i huset, svarte de bare at det visste de ikke, men de visste at folk hadde følt en dårlig stemning inne i huset i veldig lang tid. spesielt denne peisen i stua mente folk det var noe med. etter litt research fant vi ut at tippoldemora vår alltid hadde et hvitt klede over ovnen da den ikke var i bruk. så at gjenstander og møbler kan ha dårlige energier, det tror jeg lett på.
Antall ord: 239
Face your fears,live your dreams. carpe diem!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links