Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkumle møbler...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
ArT
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 08 Okt 2005 23:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Skumle møbler...

Innlegg av ArT »

Jeg bare lurer. Det var en gang jeg var på flyttefot... dette høres nok forferdelig dumt ut,men... Var på visning i et gammelt bygg. Og han som viste frem bygget hadde lagt et trekk over en gammel stol han gjerne ville vise meg... Og når han trakk vekk "duken" fra stolen ble jeg kjemperedd for stolen... skjedde for noen år siden. har aldri glemt det... litt merkelig å bli redd en stol mener jeg... hm... hva tror dere? :) det var en skikkelig robust trestol,som jeg tror er ekstremt gammel. ekkel var den ihvertfall. :twisted:
Antall ord: 97
hmmmmmm ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Var det bare du som reagerte på den stolen eller? Det kan skje mye i en stol, så hvem vet...?
Antall ord: 20
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArT
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 08 Okt 2005 23:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av ArT »

ja,det var bare meg som reagerte. måtte bare ut av rommet jeg. skikkelig ekkelt. ler jo av det nå.men jeg får det av å se bilder av enkelte personer også. aner ikke hvorfor. men får hjertebank og blir redd. hvis du hadde sett stolen hadde du skjønt det;) den var veldig bred,litt troneaktig utskjæringer,i mørkt tre. jaja.. håper jeg ikke ser den igjen :)
Antall ord: 73
hmmmmmm ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ja, hehe..vet åssen det er med slike krypende ekle følelser, som vibrerer gjenom kroppen. Men det hørtes ut for å være en spesiell stol da, skulle vært artig å høre mere om den, hvem som har eid den osv..men det lar seg vel ikke gjøre eller?
Antall ord: 52
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArT
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 08 Okt 2005 23:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av ArT »

det her er 5 år siden og han gamle mannen som eide den leiegården er vel død... ikke vet jeg. men jeg skal ikke se den igjen :) men har hørt at ånder kan "henge" igjen i møbler også,kanskje det var det det var:) spennende side. ny her :)
Antall ord: 52
hmmmmmm ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

ArT skrev:det her er 5 år siden og han gamle mannen som eide den leiegården er vel død... ikke vet jeg. men jeg skal ikke se den igjen :) men har hørt at ånder kan "henge" igjen i møbler også,kanskje det var det det var:) spennende side. ny her :)
Ja, ikke sant. Får ønske deg hjertelig velkommen! :D
Antall ord: 63
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArT
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 08 Okt 2005 23:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av ArT »

takker :)
Antall ord: 1
hmmmmmm ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

hadde jeg blitt så redd for en stol i voksen alder, hadde jeg faktisk latt meg undersøke av profesjonelle. Hadde niesen min på 3 blitt så redd, så OK.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

UriGneller skrev:hadde jeg blitt så redd for en stol i voksen alder, hadde jeg faktisk latt meg undersøke av profesjonelle. Hadde niesen min på 3 blitt så redd, så OK.
er jo ikke sikkert at den stolen er helt til å stole på vøtt uri....... :lol:

men uansett.... ting kan være ekle.....I know
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Skumle møbler...

Innlegg av Eireen »

ArT skrev:Jeg bare lurer. Det var en gang jeg var på flyttefot... dette høres nok forferdelig dumt ut,men... Var på visning i et gammelt bygg. Og han som viste frem bygget hadde lagt et trekk over en gammel stol han gjerne ville vise meg... Og når han trakk vekk "duken" fra stolen ble jeg kjemperedd for stolen... skjedde for noen år siden. har aldri glemt det... litt merkelig å bli redd en stol mener jeg... hm... hva tror dere? :) det var en skikkelig robust trestol,som jeg tror er ekstremt gammel. ekkel var den ihvertfall. :twisted:
Kom til å tenke på at jeg opplevde noe lignede som barn. Jeg var med min fostermor og besøkte noen gamle damer. Kan ikke forklare hvorfor, men den stolen gir meg fremdeles gåsehud :shock:

Synd både damene, huset og møblene er borte nå, hvis ikke skulle jeg dratt å sjekket hvordan tingene forholdt seg i dag... Kan jo være at stolen har tilhørt noen hvis energi henger igjen?
Antall ord: 170
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shenei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 08 Okt 2005 13:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av shenei »

ArT: Kan jo tenkes at du har noen uante evner.. eller at du er ekstra mottagelig for visse energier... Er ikke uvanlig det, tror noen mennesker er mer åpne for å "føle" stemninger, energier osv. enn det andre er, uten at du nødvendigvis kan styre det selv.. Skulle vært spennende å høre hva slags forhistorie den stolen hadde, kanskje noe så enkelt som at en tidligere eier ikke var en spesiellt god person.. hvem vet... :wink:

Virker som et bra forum dette ja, er ny her selv... Morsomt å høre om andres opplevelser også, det er jo godt å vite at en ikke er den eneste som skjønner at det er mer mellom himmel og jord enn det en kan ta og føle på :D
Antall ord: 126
Imagination is more important than knowledge...:p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArT
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 08 Okt 2005 23:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av ArT »

mange tilbakemeldinger.. hyggelig. ja,jeg vet det virket teit. og ja har sjekka huet mitt :wink: ha-ha... ingenting galt der... men jeg tror faktisk som en av dere sa... dårlig energi... da slår jeg meg til ro med den. :)
Antall ord: 41
hmmmmmm ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Aug 2005 16:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

ja kan nok være dårlige energier som henger igjen ja.. men har hørt om at folk har reagert sånn på møbler før...
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

tror nok også det er energier du har reagert på.......

er ihvertfall ikke unormalt! :D
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Moren min har faktisk opplevd noe lignende. Hendelsen(e) skjedde på mitt første hjemsted, og siden vi bare bodde der ett år husker jeg dessverre ingenting, men mamma har fortalt meg det fordi vi begge har en interesse for paranormale fenomener.
Uansett. Mamma kjøpte seg på den tiden en antikk stol til å matche bordet hun pleide å sitte å tegne ved. Men da hun skulle bruke stolen fikk hun en uvel følelse, og den lagde knirkelyder og var vond å sitte i. Som hun sier det selv: "Hun fant seg liksom ikke helt til rette i den". Da hunden vår attpåtil begynte å knurre på stolen bestemte hun seg for å levere den tilbake. Da fikk hun vite av antikvitetshandleren at stolen i sin tid hadde tilhørt en nazist (mulig ganske kjent, husker ikke navnet). Vi solgte senere en gammel dukkevogn med lignende dårlig energi til samme antikvitetshandler, til og med etter å ha gjort ham klar over det, så han er tydeligvis ikke lettskremt. Men det er jeg, fikk skikkelige frysninger av å høre den historien :/
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links