Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhva skjer etter selvmord

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Coralin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Sep 2005 13:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Coralin »

dødsårsaken din er lagt inn i din plan. Den er lagt inn med flere mulige utveier, men ingen av dem er selvmord. disse utveiene kan være f.eks kreft som du overlever.. om du hadde oppnådd alt i livet som stod i planen kunne du valgt og ikke kjempe mot kreften. (noe som antagelig er et ganske ubevisst valg..)det kan være en bil ulykke du overlever..osv. men det er ikke lagt inn at den og den dagen så kan jeg hoppe fra en bro om jeg er ferdig med livet mitt. det har jeg ingen tiltro til. Ja mange opplever mye fælt, og ja meningen er å komme gjennom det fordi det står i ens plan, men planen er ikke i utgangspunktet "jeg skal oppleve et helvette og det eneste målet er å unngå å ta selvmord.." det er jo et meningsløst mål..
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Coralin skrev:dødsårsaken din er lagt inn i din plan. Den er lagt inn med flere mulige utveier, men ingen av dem er selvmord. disse utveiene kan være f.eks kreft som du overlever.. om du hadde oppnådd alt i livet som stod i planen kunne du valgt og ikke kjempe mot kreften. (noe som antagelig er et ganske ubevisst valg..)det kan være en bil ulykke du overlever..osv. men det er ikke lagt inn at den og den dagen så kan jeg hoppe fra en bro om jeg er ferdig med livet mitt. det har jeg ingen tiltro til. Ja mange opplever mye fælt, og ja meningen er å komme gjennom det fordi det står i ens plan, men planen er ikke i utgangspunktet "jeg skal oppleve et helvette og det eneste målet er å unngå å ta selvmord.." det er jo et meningsløst mål..
Men hva med dette helvete da?
Er vi alle "ofre" eller har vi ansvar for våre egne liv?
Selvfølgelig er ikke fremtiden gitt, men som du sier; noe er lagt inn som basislinjer, alle sannsynlige tilstander rundt dette avhenger selvfølgelig av mange flere variable faktorer enn bare oss selv. En av de vendingene livet kan ta kan vel alltids innbefatte en slik "test"? Alle skal jo igjennom kriser i løpet av livet. Jeg sier ikke at det er hele målet og meningen med livet, men det er som et liten test dersom en skulle havne i en slik situasjon. Jeg tror ikke at planene våre er spikret. Vi er jo energier; vi oscillerer.
Hvordan vet du at det er sånn du sier, spør jeg igjen :wink:
Antall ord: 287
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coralin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Sep 2005 13:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Coralin »

Heia skrev: Men hva med dette helvete da?
Er vi alle "ofre" eller har vi ansvar for våre egne liv?
Selvfølgelig er ikke fremtiden gitt, men som du sier; noe er lagt inn som basislinjer, alle sannsynlige tilstander rundt dette avhenger selvfølgelig av mange flere variable faktorer enn bare oss selv. En av de vendingene livet kan ta kan vel alltids innbefatte en slik "test"? Alle skal jo igjennom kriser i løpet av livet. Jeg sier ikke at det er hele målet og meningen med livet, men det er som et liten test dersom en skulle havne i en slik situasjon. Jeg tror ikke at planene våre er spikret. Vi er jo energier; vi oscillerer.
Hvordan vet du at det er sånn du sier, spør jeg igjen :wink:
for det 1 jeg tror ikke på noe helvette.. og joda alle skal gjennom prøvelser det betyr ikke at "selvmord" står noe sted.. og ingen vet noe 100% dette er hva jeg tror på..
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Coralin skrev:
Heia skrev: Men hva med dette helvete da?
Er vi alle "ofre" eller har vi ansvar for våre egne liv?
Selvfølgelig er ikke fremtiden gitt, men som du sier; noe er lagt inn som basislinjer, alle sannsynlige tilstander rundt dette avhenger selvfølgelig av mange flere variable faktorer enn bare oss selv. En av de vendingene livet kan ta kan vel alltids innbefatte en slik "test"? Alle skal jo igjennom kriser i løpet av livet. Jeg sier ikke at det er hele målet og meningen med livet, men det er som et liten test dersom en skulle havne i en slik situasjon. Jeg tror ikke at planene våre er spikret. Vi er jo energier; vi oscillerer.
Hvordan vet du at det er sånn du sier, spør jeg igjen :wink:
for det 1 jeg tror ikke på noe helvette.. og joda alle skal gjennom prøvelser det betyr ikke at "selvmord" står noe sted.. og ingen vet noe 100% dette er hva jeg tror på..
hmmm..hvis selvmord ikke står noe sted..bryter en ikke da kontrakten?
Nei, jeg skal ikke være vrang med deg. Jeg tror i bunn og grunn vi er ganske enige, men jeg tror også at alt vi gjør bidrar til å endre energiene rundt oss og dermed endres kontrakten littegranne.
Jeg tror nok menneskesinnet er i stand til å skape et helvete, så for den som tror på det kan nok sikkert oppleve det som veldig reellt. :?
Antall ord: 251
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Er det Raymond Moody som har skrevet en bok på dette tema? Tilbake til....et eller annet. Der forteller han om en selvopplevet nærdøden opplevelse hvor han møtyer ånder som har tatt selvmord. De er forbundet med dem de forlot - unnskyldende, klagende, håpende om forløsning....Han så også andre ånder som hadde vært storrøykere, alkoholikere...etc. De hang rundt på barer og forsøkte å trekke til seg røyl og alkohol fra de som var der. Fant de en som var skikkelig bedugget - gikk de inn i denne personen...
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coralin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Sep 2005 13:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Coralin »

Taru skrev:Er det Raymond Moody som har skrevet en bok på dette tema? Tilbake til....et eller annet. Der forteller han om en selvopplevet nærdøden opplevelse hvor han møtyer ånder som har tatt selvmord. De er forbundet med dem de forlot - unnskyldende, klagende, håpende om forløsning....Han så også andre ånder som hadde vært storrøykere, alkoholikere...etc. De hang rundt på barer og forsøkte å trekke til seg røyl og alkohol fra de som var der. Fant de en som var skikkelig bedugget - gikk de inn i denne personen...
det kan nok stemme, men dette er ånder som ikke har gått over til andre siden. og det går ikke "inn" i personen. Jeg har ikke noe tro på at ånder kan overta andres kropp, med mindre en gir dem tillatelse til det jeg har jo hørt om klarsynte som har latt hjelperne tale gjennom dem. men man ingen ånd har makt til å ta over kroppen ens- Og en ånd kan heller ikke skade deg. De kan nok skremme en og ikke være særlig vennlige, men de kan ikke slå deg ned med husets stekepanne. Men nå skal det jo sies a enkelte energier kan være ganske skadene i seg selv da, om man har en gjeng sinte ånder hengene rundt så kan det nok hende at man blir rimelig sint selv. Men du har littt rett likevel, for som jeg har nevnt tidligere (i en annen tråd tror jeg) så kan ånder følge deg hjem og det gjelder nok spesielt de som har hatt et rus problem. Og de gjør hva som står i deres makt til å få den de har fuglt hjem til å drikke, da dette nærer dem på en eller annen slags måte..

Dette med hva som skjer når dør har jeg lest endel om (da også hva som skjer når de tar selvmord..). Da reinkarnasjon er et felt jeg er veldig interessert i bl.a en bok av Micheal Newton som heter Sjelereiser. Hvor han har forsøket på hva som skjer med sjeler når vi dør, ved hjelp av regresjon.
Antall ord: 370

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Jeg har hatt en god del okkulte opplevelser gjennom mitt liv og lever mye i "energiverden - følelsesverden - så jeg har jo mine teorier. Ja jeg kaller det for teorier - for hvem av oss har rett? Jeg synes det er veldig spennende med hva andre opplever/tror og slik jeg har "opplevet" det er det fullt mulig for en ånd å gå inn i et annet mennesker - uten å spørre om lov - særlig når det mennesket er påvirket av noe. Med en gang bevisstheten går ut kommer ånden inn - og motsatt. I løet av søvnen trekker ånden seg ut igjen, men man kan merke "etterdønningene" av den "dagen derpå". En alkoholiker/narkoman vil ha tettere følge av det jeg kunne kalle for en "klebeånd"...fordi ånden til dels kan leve på dette menneske og oppleve mer jordiske ting. Ting som den ble røvet for i døden - ting som ånden enda har en sterk tilknytning til. Bindingen kan være mot ting, hus, mennesker,alkohol, sigaretter, osv.
Jeg tror - de som tar selvmord tar dessverre med seg "nissen på lasset". Det er en karmatisk lov at man skal forholde seg til den planen man slev har lagt i det førfødslige liv - bryter man den må det stås til ansvar for det i arbeidet etter døden. Den smerte man har påført sine nærmeste ved å ta sitt eget liv - må man nå oppleve selv - inntil man blir frigjort/kan bote for det man har gjort. På den andre siden står det sjeler klar til å ta imot disse. De som tar sitt liv blir bl.a. satt til å trøste. De kan få oppgaver for å "bøte på" det de har gjort ved å hjelpe andre som kommer over. Eller - om de ikke er "utviklet - eller klare for det" blir de stedbundet her på jorden i en elelr annen form.
Før fødselen legger vi vår egen livsplan - kanskje det er noen som har laget sin plan for vanskelig - og til slutt makter de ikke mer. Det man burde vite om man tror selvmord er en "løsning" er nettopp dette enkle gode gamle norske ordspråk: " Du tar nissen med deg på lasset" - og du møter dine problemer i en eller annen form - på nytt. Enten i den åndelige verden eller i et nytt jordliv.
Det var litt om min teori - om den er reel---men hvet?
Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coralin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Sep 2005 13:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Coralin »

Taru skrev:slik jeg har "opplevet" det er det fullt mulig for en ånd å gå inn i et annet mennesker - uten å spørre om lov - særlig når det mennesket er påvirket av noe. Med en gang bevisstheten går ut kommer ånden inn - og motsatt. I løet av søvnen trekker ånden seg ut igjen, men man kan merke "etterdønningene" av den "dagen derpå". En alkoholiker/narkoman vil ha tettere følge av det jeg kunne kalle for en "klebeånd"...fordi ånden til dels kan leve på dette menneske og oppleve mer jordiske ting. Ting som den ble røvet for i døden - ting som ånden enda har en sterk tilknytning til. Bindingen kan være mot ting, hus, mennesker,alkohol, sigaretter, osv.
Ja, det er mulig, for når man er sterkt beruset så har man sannsynligvis ikek den samme motstandskraften man har i bevisst tilstand, og i og med at ånden forsvinner ut om nattet kan den da bli i huset og dra nytte av samme person senere da?(men dette e rjo litt of topic da..)
Men min teori e rfremdeles at de som tar selvmord blir inkarnert så og si med engang da planen deres fortsatt står, de må bare finne et annet miljø (familie etc) og begynne på nytt.
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

kontrakt?...hmmm vet ikke om jeg har helt tro på det jeg,ikke at vi skal ha en spesiell oppgave her i livet heller....

Det at man tar selvmord kan da ikke være noe som er bestemt. Det er sånne ting man rett og slett ikke kan styre,ingen som ikke har hatt de tankene eller smertene kan tenke seg hvordan det er tror jeg. Det er noe som skjer i livet som gjør at man ikke vil leve lenger. Er ganske sikker på at man ikke bryter noe avtale eller noe.

Men uansett ,hvis det er et liv etter døden kansje det blir et bedre liv for den som har tatt sitt liv,da tror jeg den personen slipper de samme vonde takene og problemene.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Jeg mener ikke at man planlegger selvmord - i den åndelige verden - selvmord skjer når planen klikker...på en måte. Når man kanskje har lagt for store planer...eller? Som jeg nevnte så tror jeg ikke på at man slipper problemene om man tar sitt liv. Den dagen når alt er svart og meningsløst og håpløst - så velger noen å ta sitt liv - da er det planen man har lagt i det førfødslige brutt - og man må ta det opp igjen, enten på det åndelige plan eller i ditt neste liv. Men dette er jo en teori for oss som har en tro på reinkarnasjon. Jeg har hatt kontakt med en venn som tok sitt liv - han arbeider nå for små barn på den andre siden. Tar imot dem og trøster og viser vei videre. Det ble hans oppgave fordi han ikke var rede til å ta fatt på trinnene som fører tilbake til et nytt liv på jorden - Høres jo ganske sprøtt ut mye av det jeg sier - men er det et sted man kan ha meninger/teorier som for mange høres ut som rene sprøyt - så må det jo være her på Paranormal! :lol:
Sist redigert av Taru på 12 Okt 2005 14:03, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Coralin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Sep 2005 13:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Coralin »

sjanna skrev: Det at man tar selvmord kan da ikke være noe som er bestemt.
Nei nettopp det det ikke er..Vi har en plan over livet vårt. Som vi har vært med på å utforme selv, den er ikke en helt rett fram plan, den er en slags "rød tråd" om man kan kalle det det. som inneholder hva vi skal lære, og hva vi skal gjennom for å lære det, og muligheter for en utgang av livet, om vi har fullført det vi skal. De mulige "utgangene" er aldri selvmord. det kan være alderdom, bilulykke, sykdom etc men aldri selvmord. Tar man selvmord så har man ikke kommet seg gjennom de prøvelsene man skal gjennom, som går på ens utvikling som sjel. Og denne planen skal fullføres, dermed blir sjelen sattt tilbake i en ny kropp, som må gjennom ikke nødvendigvis samme ting, men gjennom noe som gjør at sjelen lærer det den skulle. har man tatt selvmord har man på en måte mislykkes. Det høres grotesk ut jeg vet, jeg kjente en person godt som tok selvmord. Så det er ikke slik at jeg er helt følelses løs rundt dette emnet. Men jeg tror aldri selvmord er en løsning.
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links