Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"Mamma, den mannen er død"

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Joy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 29 Sep 2005 12:57
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

"Mamma, den mannen er død"

Innlegg av Joy »

Vil fortelle om min lilesøster som nå er 6 år gammel.
Da hun var 3 år, skulla mamma og søsteren til ei venninne. De kjørte oppover en lang bakke, med hus på hver side. Mamma i førersetet, søsteren i baksetet.
Etter et lite stykke opp denne bakken sier søsterern min; Mamma, det stod en mann i det vinduet i det gamle huset og vinket til meg! Han er død!
Mamma forstår ikke helt hvordan hun kan få seg til å si noe slikt, da hun ikke helt har taket på hva det å være død innebærer.
Hun blir litt nysgjerrig, og prøver å finne ut av dette. Hun ber søsteren min forklare hvordan han vinket, og hva han hadde på seg. Han hadde iflg søsteren min, på seg en mørk hatt, var gammel og vinket på en bestemt måte, som hun også viste selv.
Etter en del telefoner, finner mamma ut at akkurat det huset er et sted der mange ikke orker å bo lenge, nettop på grunn av gjengangere. Det skulle visstnok ha bodd en eldre mann der, som til hverdags brukte en slik hatt. Han skulle visstnok også vært svært glad i barn...

Dette er en spennende historie, som kanskje bekrefter at barn er lettere mottakelig for ånder enn flere voksne.
Antall ord: 227
Leve Godset!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Spennende.
Men han hørtes jo hyggelig ut der han stod og vinket da..
Vet du noe om hvorfor andre ikke orket å bo i det huset? Noe spesifikt? :roll:
Antall ord: 28
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Cathrine_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 17 Mar 2005 14:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av _Cathrine_ »

Så spennende!
ja,barn har nok lettere for å få inn slike ting,siden de ikke enda er blitt påvirket så av forskjellige ting her i verden(tv,filmer,andre folk o.l)..
Men hvorfor var det ikke levelig å bo der? Noe spesielt?
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 29 Sep 2005 12:57
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Joy »

Vet faktisk ikke nøyaktig! Men av det mamma fikk vite, var det rett og slett slitsomt å bo der.Mye energi, og uroligheter. Han var jo ikke ond, men ikke så begeistret for voksne som for barn.
Nå bor det folk der, tror de har bodd der en stund. Men det er jo ikke alle som er like mottakelige, så kanskje de nåværende eierene slipper unna....
Antall ord: 68
Leve Godset!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 29 Mai 2004 18:11
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skytsengel »

Spennende historie :!: Det er velkjent at barn er åpne for åndelig kontakt. Det faktum at denne mannen var glad i barn, gjør kanskje sitt til at han viser seg mest for nettopp barn. De som bor der nå, merker kanskje ikke noe spesielt. :-$ Hvem vet..
Antall ord: 46
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 29 Sep 2005 12:57
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Joy »

Hun som eier huset vi bor i kjenner hun som leier i den etasjen han går igjen i. Skal høre meg litt rundt igjen, og kanskje få vite litt mer om hvordan det er der nå.
Med mindre hun har flyttet siden sist jeg hørte om henne!
Antall ord: 50
Leve Godset!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Morsom historie! Min sønn hadde det på samme måten da han var på den alderen. Men han "så" mennesker mange ganger. Gjerne langs en øde landevei, men han har nok desverre vokst det av seg, er 13 år nå. Tror ikke det var fantasi heller, for hvordan skulle en liten gutt på 2-3 år finne på at han så døde mennsker rundt forbi?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 29 Sep 2005 12:57
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Joy »

Christina skrev:Morsom historie! Min sønn hadde det på samme måten da han var på den alderen. Men han "så" mennesker mange ganger. Gjerne langs en øde landevei, men han har nok desverre vokst det av seg, er 13 år nå. Tror ikke det var fantasi heller, for hvordan skulle en liten gutt på 2-3 år finne på at han så døde mennsker rundt forbi?
Akkurat derfor vi reagerte vi også.
Hun ante ikke hva ordet "død" innebærer, eller hva død var i det hele tatt!
Og det faktum at den mannen faktisk var død gjorde det hele meget spesielt...!

Men husker sønnen din noe av det han så?
Antall ord: 118
Leve Godset!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Nei, har prøvd spørre han om han husker noe. Men han bare flirer og blir litt flau tror jeg. Desverre!
Men jeg husker det veldig godt, forsto ikke hva han holdt på med. Og det var egentlig en god stund før jeg ble særlig aktiv innen det paranormale.
Merkelige greier........................
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Joda - mine barn har også opplevet ting - og heldigvis er det slik at vi kan snakke om det.
Veldig ofte er barn frem til 3 års alder veldig sensitive - de ser ofte mer enn oss og kan reagere "i våre øyne" ganske ulogisk.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links