Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler ⇒ Min egen bestemor?
Moderatorer: Asbjørn, mod engler
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Sep 2005 19:41
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Molde
Min egen bestemor?
Jeg lurer på om kanskje min egen bestemor er min hjelper eller skytsengel? Kan en i familien være det? Hun viste seg for meg da jeg var rundt 14. jeg så henne i et sammenslagbart nattbordspeil på soverommet hennes etter at hun døde.. Hun viste seg for meg i dette speilet. Jeg ble ganske redd etter denne episoden. Har helt siden den gang lurt på hva hun ville? Ikke sett henne siden.!!!
Antall ord: 74
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Jul 2005 21:40
- 19
Jeg har sett bestefaren min.
Moren min drømte om han etter at han døde, han sa han skulle passe på oss alle, og det tror jeg.
Men flytt frykten til side, for hun kan ikke annet en å sette et støkk i deg når du ser henne. Klarer du å tenke at hun er der for å bistå deg, så kanskje hun har noe å fortelle? Alt nytt er skummelt, men ved å tenke at ingen kan skade deg, så vil du åpne nyere og mer positive kanaler med henne.
Ønsker deg uansett lykke til
Klem og positive tanker
Moren min drømte om han etter at han døde, han sa han skulle passe på oss alle, og det tror jeg.
Men flytt frykten til side, for hun kan ikke annet en å sette et støkk i deg når du ser henne. Klarer du å tenke at hun er der for å bistå deg, så kanskje hun har noe å fortelle? Alt nytt er skummelt, men ved å tenke at ingen kan skade deg, så vil du åpne nyere og mer positive kanaler med henne.
Ønsker deg uansett lykke til
Klem og positive tanker
Antall ord: 98
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Synes det er litt merkelig bare at hun skulle være min hjelper. Hadde ikke noen spesiell kontakt med henne..Fikk ikke nok tid til å bli kjent med henne heller, da hun desverre valgte å gå bort
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Jul 2005 21:40
- 19
Hun trenger ikke være din hjelper, men avdøde slektninger kan steppe inn. Da kan det hende hun vil si deg noe... Ellers ville hun ikke dukket opp.
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Kan være at hun ville deg noe. Har du tenkt på hva det eventuelt kunne ha vært? Kansje hun var lei seg for at dere ikke hadde så mye kontakt..? men det er bare et forslag da.Mag|ca skrev:Synes det er litt merkelig bare at hun skulle være min hjelper. Hadde ikke noen spesiell kontakt med henne..Fikk ikke nok tid til å bli kjent med henne heller, da hun desverre valgte å gå bort
Uansett så er det naturlig å fylles av frykt når sånt hender, har erfart det selv, så jeg vet det.
Antall ord: 99
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1726 ganger
- Kjønn:
Avdøde slektninger kommer ofte tilbake som Hjelpere ( eller kansje jeg heller bør si hjelper-assistenter..)
Du HAR en hovedhjeloper som følger deg hele livet.
Deretter så kan du ha flere i tillegg, alt avhengig av hva du trenger hjelp til.
Noe som har blitt viktig for meg å påpeke når det gjelder Hjelpere er ;
Ikke viktig for oss hvor mange de er, mer viktig hvorfor de er her...
Dersom noen avdøde slektninger har noe å si, så vil du få vite om det, selv om det kan ta tid først.
Du kan spørre din(e) Hjelper(e) høyt når du er for deg selv ;
"Har min ( hvem du tenker på) , eller andre noe å si meg ?
Hvis det er så , så la meg får vite det."
Håper dette hjelper deg videre
A
Du HAR en hovedhjeloper som følger deg hele livet.
Deretter så kan du ha flere i tillegg, alt avhengig av hva du trenger hjelp til.
Noe som har blitt viktig for meg å påpeke når det gjelder Hjelpere er ;
Ikke viktig for oss hvor mange de er, mer viktig hvorfor de er her...
Dersom noen avdøde slektninger har noe å si, så vil du få vite om det, selv om det kan ta tid først.
Du kan spørre din(e) Hjelper(e) høyt når du er for deg selv ;
"Har min ( hvem du tenker på) , eller andre noe å si meg ?
Hvis det er så , så la meg får vite det."
Håper dette hjelper deg videre
A
Antall ord: 141
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 13 Jul 2005 21:40
- 19
- Lokalisering: Eidsvoll
Som asbjørn skriver, så kan familie komme som assistenter. Selv har jeg et følge med mig som et engelsk medie sagde var en skare hun havede aldrig set så mange mennesker rundt et andet, har vist næsten hele slekta min med mig rundt hvor jeg er, den enestet som jeg har fornemmet er min mormor men hende stod jeg også mye nært da hun var levende, kan altid lugte lavendel når hun er rundt mig, og jeg bliver expert på at løse kryds ord som jeg ellers normalt ikke kan finde ut av.
Antall ord: 99
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Re: Min egen bestemor?
Jeg er av dem som tror at..Mag|ca skrev:Jeg lurer på om kanskje min egen bestemor er min hjelper eller skytsengel? Kan en i familien være det? Hun viste seg for meg da jeg var rundt 14. jeg så henne i et sammenslagbart nattbordspeil på soverommet hennes etter at hun døde.. Hun viste seg for meg i dette speilet. Jeg ble ganske redd etter denne episoden. Har helt siden den gang lurt på hva hun ville? Ikke sett henne siden.!!!
Selv om dem man har dette spessielle båndet med -går over på den andre siden.. så tror jeg de alltid vil være tilgjengelig for oss, om vi trenger dem eller de rett og slett vil se til oss
Jeg tror også man får en spesiell sjel/ånd den dagen man blir født. Hva du velger å kalle den sjelen/ånden, synes jeg du skal avgjøre selv. Det finnes ingen fasit, å kjært barn har mange navn
Noen kaller det hovedhjelper, portvokter, skytsengel mm. Jeg for min del velger å kalle min for guide. De andre sjelene som er innom meg, velger jeg å kalle hjelpere. Å når jeg skal forklare hva en hjelper er -på min måte å se dem på, så mener jeg de sjelene/åndene som kommer til meg.. Samme om det er for kortere eller lengre perioder
De..
Velger jeg å kalle hjelpere. Så ja -for meg er det rett og si at familie, venner mm kan være hjelpere.
Ang bestemoren din. Hun var vel bare innom for å si at hun er med deg, kansje?
Uansett. Lytt til magefølelsen din
Sist redigert av Lone på 24 Sep 2005 14:47, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 271
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Takk for fine tilbakesvar. Har fått litt mere innsikt og forståelse nå enn jeg hadde før
Antall ord: 19
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
Enig med deg, tror nok vi egentlig bare finner forklaringer som andre kan forstå.Lone skrev:Jeg er av dem som tror at..
Selv om dem man har dette spessielle båndet med -går over.. så tror jeg de alltid vil være tilgjengelig for oss, om vi trenger dem eller de rett og slett vil se til oss
Jeg tror også man får en spesiell sjel den dagen man blir født. Hva du velger å kalle den sjelen, synes jeg du skal avgjøre. Det finnes ingen fasit, å kjært barn har mange navn
Noen kaller det hovedhjelper, portvokter, skytsengel mm. Jeg for min del velger å kalle det guiden min. De andre sjelene som er innom meg, velger jeg å kalle hjelpere. Å når jeg skal forklare hva en hjelper er -på min måte å se dem på, så mener jeg de sjelene/åndene som kommer til meg.. Samme om det er for kortere eller lengre perioder
De..
Velger jeg å kalle hjelpere. Så ja -for meg er det rett og si at familie, venner mm kan være hjelpere.
Uansett. Lytt til magefølelsen din
Vi ser ikke totalbildet før VI kommer over...
(Og DA er det nok litt latter på gang ; "tok vi så feil" ? ;-) )
Mange forklaringer, og de er sannsynligvis mer eller mindre rett alle sammen.
Men; VI har iallfall en forklaring, så får vi følge mavefølelsen på hva som er rett og galt...
Asbjørn
Antall ord: 244
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 17:56
- 19
- Kjønn (valgfri): konemor
- Lokalisering: In My Mind
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg fikk besøk av farfar flere år etter at han gikk over, men nå vet jeg at han ikke er en av hjelperene mine, da.Mag|ca skrev:Jeg lurer på om kanskje min egen bestemor er min hjelper eller skytsengel? Kan en i familien være det? Hun viste seg for meg da jeg var rundt 14. jeg så henne i et sammenslagbart nattbordspeil på soverommet hennes etter at hun døde.. Hun viste seg for meg i dette speilet.
Men det er sikkert noen som har familie til hjelpere også..
Antall ord: 93
We make a living by what we get, we make a life by what we give.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jun 2005 15:06
- 19
- Kjønn (valgfri): Guteslamp
- Lokalisering: Vestfold
For jeg er min egen bestefar, ja jeg er min egen bestefar.
Det er kokkeliko, men det gjør ikkeno, for jeg er min egen bestefar.
Det er kokkeliko, men det gjør ikkeno, for jeg er min egen bestefar.
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Bestemor ja javascript:emoticon('8)')
Det er nok bestemor ja. Jeg hadde et svært nært forhold til bestemor, hun døde etter sykdom i 1999, og ved noen anledninger etterpå (sist for ca 2 år) viste hun seg for meg!
Vanskelig å forklare, det var en god og betryggende energi i huset mitt den kvelden. Første gangen var jeg redd, men jeg skjønte at det var bestemor, liten, spebygd og krokrygga. Jeg så ikke ansikt eller noe, men klar og tydelig skikkelse, akkuratt som bestemor.
Og hun er min beskytter/hjelper her i livet.
Når livet er tøft, setter jeg meg ned, mediterer, og får en indrekontakt med henne, og får gode råd og svar.
Jeg er glad hun er tilstedeværende, selv om jeg svært sjelden ber om råd fra henne!
Vanskelig å forklare, det var en god og betryggende energi i huset mitt den kvelden. Første gangen var jeg redd, men jeg skjønte at det var bestemor, liten, spebygd og krokrygga. Jeg så ikke ansikt eller noe, men klar og tydelig skikkelse, akkuratt som bestemor.
Og hun er min beskytter/hjelper her i livet.
Når livet er tøft, setter jeg meg ned, mediterer, og får en indrekontakt med henne, og får gode råd og svar.
Jeg er glad hun er tilstedeværende, selv om jeg svært sjelden ber om råd fra henne!
Antall ord: 137
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Sep 2005 19:16
- 19
- Kjønn (valgfri): Mainn
- Blitt takket: 7 ganger
Jeg stiller meg et spørsmål når det gjelder dette her med avdøde slektninger og venner som blir hjelpere:
Er det ikke meningen at de skal gå videre?
Det blir fler og fler mennesker på jorden. Hvor kommer de fra, hvis de fleste av de som dør blir igjen?
Bare et spørsmål.
Hvis noen skal hjelpe deg, vil de ikke da si dette ganske klart?
Jeg tror grunnen til at vi kan se avdøde slektninger, ikke nødvendigvis betyr at de automatisk er hjelpere, men det kan godt være at de har gjenværende energi,(kanskje fordi de vil hjelpe en til å se utenfor "A¤" boksen), eller at de går igjen fordi de rett og slett ikke har fullført noe her på jorda, eller at de er ånder som snylter energi.
Det forekommer meg merkelig at hvis noen har blitt gjenfødt, så kan de likevel komme tilbake for å være hjelpere...
Igjen: dette er KUN min ydmyke mening, selv om det høres både kritisk og påståelig ut.
Det blir fler og fler mennesker på jorden. Hvor kommer de fra, hvis de fleste av de som dør blir igjen?
Bare et spørsmål.
Hvis noen skal hjelpe deg, vil de ikke da si dette ganske klart?
Jeg tror grunnen til at vi kan se avdøde slektninger, ikke nødvendigvis betyr at de automatisk er hjelpere, men det kan godt være at de har gjenværende energi,(kanskje fordi de vil hjelpe en til å se utenfor "A¤" boksen), eller at de går igjen fordi de rett og slett ikke har fullført noe her på jorda, eller at de er ånder som snylter energi.
Det forekommer meg merkelig at hvis noen har blitt gjenfødt, så kan de likevel komme tilbake for å være hjelpere...
Igjen: dette er KUN min ydmyke mening, selv om det høres både kritisk og påståelig ut.
Antall ord: 182
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
Jeg tror at løsningen på dette sprøsmålet er å finne i bibelen ( av alle steder ;-) )Orthrinos skrev:Jeg stiller meg et spørsmål når det gjelder dette her med avdøde slektninger og venner som blir hjelpere:
En dag = tusen år, og 1000 år = en dag.
Dvs ; På andre siden spiller ikke tid noen rolle, den er ikke begrenset av masse slik som vår eksistens.
Det er ikke masse, men ren energi.
Ref Einstein: e=mc2 ; Som gir at en viss masse her ved vår jord gir en viss tidskonstant.
Når hastigheten nærmer seg lysets hastighet, sakkes tiden, mens massen øker.
Dette med at tiden sakkes er allerede bevist med identiske atomur ; ett på bakken og ett i ett fly.
Allerede ved hastighetene som ett vanlig fly oppnår, kan man måle forskjell i tid....
Som åndelig vesen, har man ikke en masse , men en bevissthet.
Denne bevisstheten kan ikke måles i kg... Og er derfor også ubesværet av tiden slik vi kjenner tiden. ( vi er jo masse).
Dermed har vi forklaring på at avdøde slektninger kan følge oss gjennom hele livet , for de er det bare ett minutt...
Hele problematikken er at vi ikke klarer å se for oss mangelen på begrensninger på andre siden.
Vi er som etpar måneder gammelt barn i en lekegrind...
Det er iallfall mine tanker om dette.
Om de er riktige eller ikke gjenstår å se... ( vi får uansett vite det mens vi er over på andre siden... og glemmer det igjen når vi blir gjenfødt...)
Asbjørn
Antall ord: 301
Hide post links |