Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDød venn - hjelperen min?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Cel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 15 Sep 2005 16:03
18

Død venn - hjelperen min?

Innlegg av Cel »

Mulig dette er feil forum å poste dette, men da håper jeg noen flytter meg til et mer passende sted.

For å gjøre en lang historie kort, døde en god venn av meg for tre år siden i bilulykke, og omstendigheter rundt det hele gjør at jeg lurer på om det kan ha vært mer enn en tilfeldighet. (Hele historien ligger her, hvis noen vil lese den: https://www.paran.no/b_story.php?id=602)

Jeg har bestandig vært et følelsesmenneske, og i enda større grad etter at jeg fikk barn. Har blitt kjempesentimental, sipper for alle forferdelige ting som skjer rundt i verden, og tar lett små ting inn over meg, spesielt når jeg er sliten. Om dagen holder jeg på med ting mesteparten av tiden, men når kvelden og natten kommer blir jeg ofte sittende å tenke over alt mulig. Ofte kommer tanken på kameraten min opp i hodet, og jeg føler på en måte at han vet at jeg tenker på han. Får en varm følelse inni meg, og ting føles bedre. Den samme følelsen får jeg ofte når jeg er på graven hans også.

Har hatt en del mareritt i det siste. Når jeg våkner, har jeg sett kameraten min i samboeren min. Altså, det er ikke samboeren min som ligger ved siden av meg, det er kameraten min. Skjønner jo at det ikke er han, det er jo ikke mulig, men det er så virkelig at jeg blir redd. Kan det være at han er hjelperen min, og at han "viser seg" for meg, for å vise at han er der og passer på? Det har skjedd mange ganger, i ulike situasjoner, som oftest når ting ikke har vært så bra.

Er dette bare innbilning fra ende til annen, eller kan det ligge noe bak?
Antall ord: 321

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Sannsynligvis du som lager bildene sjøl. Man kan gjøre det når hjernen er på det stadiet. Personlig tror jeg ikke venner og familie er hjelpere.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Uansett om du lager bildene selv eller om han er en del av ditt team, så oppnår du en ønskelig effekt, ikke sant?

Energimessig er vi alle forbundet, så på den måten er han alltid med deg og hjelper deg selv om han kanskje ikke har inngått en slik kontrakt med deg. På samme vis er vi alle "potensielle hjelpere" for hverandre fordi vi bærer hverandre energimessig. Så vi er også hjelpere for noen mennesker som kanskje fortsatt er i live - samtidig som vi lever her og nå. Den er litt verre å tygge på, men det er jo slett ikke usannsynlig i og med at vi "tar hverandre inn". Det hele er et puslespill med uendelig mange brikker og bildet er alltid komplett.... :wink:
Antall ord: 127
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 15 Sep 2005 16:03
18

Innlegg av Cel »

>wiz skrev:Sannsynligvis du som lager bildene sjøl. Man kan gjøre det når hjernen er på det stadiet.
Det er det jeg også har tenkt, men skjønner ikke hvorfor jeg skulle valgt ut akkurat han. Det er mange andre det hadde vært mer naturlig å velge..

Jeg har overhodet ikke peiling på dette her, det er derfor jeg spør... Dumme spørsmål trenger også svar. :oops:
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

..det er så sant som du skriver:Etter at man får barn er det som om man plutselig mer "åpen" for tidligere "stengte" kanaler,følelser.Det er etter at jeg fikk ungene mine at jeg har hatt flest åndelige,uforklarlige opplevelser!
Tror ikke det bare er at man blir mer/lettere sentimental,det skjer en utvikling-noe jeg ikke kan forklare med ord.
Men Wiz,hvorfor tror du ikke venner,fam kan være hjelpere?
Jeg tror det...men det er alltid spennende å høre andres meninger!
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Orthrinos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 26 Sep 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): Mainn
Blitt takket: 7 ganger

Innlegg av Orthrinos »

Lag deg et "Shrine" for den døde vennen din, det vil sikkert hjelpe.
Antall ord: 14
Alt er sant. Alt er usant. Alt har ingen mening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links