Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Åndersmåekkelt..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Tutta

småekkelt..

Innlegg av Tutta »

For ca 3 mnd siden flyttet jeg og samboeren min inn i en ny leilighet,dvs, ikke ny da,den er fra 1920-30årene mener jeg å ha blitt fortalt. Jeg har tidligere ikke merket noe "unormalt" i våken tilstand,i de andre leilihetene. Kun i drømme,uko,meditasjon osv. I den forrige leiligheten syntes jeg det var veldig urolig,en kammerat av meg som bodde der tidligere sa det samme.

Men jeg har i det siste merket rare ting her vi bor nå.ser ting når jeg halvsover/ubevisst meditasjon(?)! folk har gått rundt i rommet,stått og sett på meg osv. men har også kjent at noe har tatt meg på kinnet,var da i lys våken tilstand..har aldri kjent noe sånt før.skvatt skikkelig. Jeg satt å så på national geogaphic for en stund siden,det handlet om noe spøkelses greier. Ikke det at jeg egentlig er redd sånt,men de klarer jo søren meg å lage det så skremmende likavel :shock: Og typsik nok var jeg aleine den kvelden. Så da jeg fant ut at jeg skulle legge meg,sa jeg høyt,både til meg selv og til evnt potensielle spøkelser :!: " Ok,IKKE skrem meg nå da" Akkurat i det sekundet smalt det i lyspæren i taket :shock:
Og for noen dager siden,da vi hadde lagt oss. Var det akkurat som om noe falt ned,eller flyttet seg på rommet...Har aldri sett samboeren min så redd før :roll:

Dette ble kanskje litt rotete og knotete :) Og skriver det egentlig ikke av noen annen grunn enn at det ikke er så mange jeg kan dele det med. Uten at de blir livredde eller vil legge meg inn [-X
Jeg er ikke vandt med å få det så fysisk på meg,om jeg kan si det sånn. Som å få et trykk på kinnet,vet ikke helt hva jeg syntes om det. Kan jo også være meg som fantaserer :? Eller at timingen med lyspæren bare var ekstremt tilfeldig...eller ikke? vet ikke :)
Antall ord: 348

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg har en tendens til å alltid høre lyder når jeg er redd, og jeg er mester på å overtolke de så jeg blir enda mer redd. Men, det der med lyspæra hadde vært nok til å få meg til å tisse på meg (eventuelt sitte i en krok i sofaen hele natten uten å blunke) :lol:
Skjønner godt at det er guffent!
Antall ord: 62
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 345
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Høres ekkelt ut,
hvertfall lyspæra :shock:
Kanskje de har litt humor hvis dere har noen gjester hos dere,
kan nesten se for meg at de kniser når de klarte å skremme deg med pæra :mrgreen:
Antall ord: 36
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tutta

Innlegg av Tutta »

Det med lyspæren tok kaken :lol: jeg har en tendens til å begynne å le når jeg skvetter på den måten,det ser kanskje ikke like bra ut i alle situasjoner :) ...ikke kunne jeg sove med lyset på heller..da pæren røk :shock:

Det skal bli interessant om jeg merker flere ting. Noe jeg syntes er litt rart, er at de fleste tingene jeg ser om natten,i drømme og søvnparalyse,skjer kun når jeg sover alene..Det er akkurat som om jeg er mer "utsatt" da. Mulig at underbevisstheten min føler seg tryggere når samboeren min er hjemme,vet ikke. Men i 99% av tilfellene hvor han ikke er hjemme,så opplever jeg ett eller annet når jeg sover/slapper av.
Noen andre som har det på samme måte?
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Tutta skrev:Mulig at underbevisstheten min føler seg tryggere når samboeren min er hjemme,vet ikke. Men i 99% av tilfellene hvor han ikke er hjemme,så opplever jeg ett eller annet når jeg sover/slapper av.
Når samboeren ikke er hjemme, vil du sannsynligvis sove lettere, ( ikke så dypt).
Dermed er du også mer mottakelig for å motta både drømmer og andre "signaler",
enn når du har den litt ekstra tryggheten samboeren gir,
og sover derfor dypere ( og glemmer derved mange av de drømmene du ikke våkner fra direkte.)

Når du ikke sover så tungt, glemmes ikke drømmene så lett, og huskes derfor lettere.

Ps; De aller aller fleste drømmer er fantasier som oppstår når hjernen "rydder opp" - det den gjør når du sover.
Da kan bilen plasseres ute på havet, kaffetrakteren i frysen også videre...
( Tenk bare på hvilke rare kombinasjoner du får når du tar storopprydning.../ rengjøring).
Neste morgen er alt på plass igjen...

A
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tutta

Innlegg av Tutta »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:
Tutta skrev:Mulig at underbevisstheten min føler seg tryggere når samboeren min er hjemme,vet ikke. Men i 99% av tilfellene hvor han ikke er hjemme,så opplever jeg ett eller annet når jeg sover/slapper av.
Når samboeren ikke er hjemme, vil du sannsynligvis sove lettere, ( ikke så dypt).
Dermed er du også mer mottakelig for å motta både drømmer og andre "signaler",
enn når du har den litt ekstra tryggheten samboeren gir,
og sover derfor dypere ( og glemmer derved mange av de drømmene du ikke våkner fra direkte.)

Når du ikke sover så tungt, glemmes ikke drømmene så lett, og huskes derfor lettere.

Ps; De aller aller fleste drømmer er fantasier som oppstår når hjernen "rydder opp" - det den gjør når du sover.
Da kan bilen plasseres ute på havet, kaffetrakteren i frysen også videre...
( Tenk bare på hvilke rare kombinasjoner du får når du tar storopprydning.../ rengjøring).
Neste morgen er alt på plass igjen...

A
Ja,du sier noe der! Tror nok jeg sover lettere. Får mye lettere ukoer,"ser" ting i rommet.osv. Men drømmene er ikke så forskjellig. Husker somregel hva jeg har drømt,i mer eller midre grad,om jeg er aleine eller han er der. Men har ikke tenkt på at jeg kanskje sover tyngre når han er der.. takk for svar :)
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links