Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMann ved fotenden av sengen

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
H72
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 29 Aug 2005 13:18
18

Mann ved fotenden av sengen

Innlegg av H72 »

Det jeg skal fortelle hendte for omtrent 7 år siden da jeg var i midten av 20-årene. Jeg har ikke for vane å se syner og har heller aldri opplevd søvnparalyse eller liknende.

En natt våknet jeg ved ett-tiden etter å ha sovet ett par timer. Jeg våkner brått og åpner øynene. Ved fotenden av sengen og dermed rett innenfor soveromsdøren står en høy skikkelse. Jeg ser ham tydelig selv om rommet for øvrig er mørklagt. Han bærer mørke klær, mørk lang frakk. Håret er pistrete og rekker nedenfor skuldrene. Øynene er også mørke og det lyser ond av dem. Han står helt stille og ser på meg med et flir om munnen. Det er åpenbart for meg at vedkommende vil med vondt. Jeg lukker øynene og skriker mens jeg famler etter lysbryteren på nattbordslampen. Når jeg åpner øynene igjen et sekund senere er han forsvunnet.

Det er kanskje nærliggende å tenke seg at det var noe så "normalt" som en innbruddstyv, men det var altså ingen i huset. Ytterdørene var låst og ingen kunne ha rukket å komme seg ut fra soverommet og lukket døren etter seg før jeg hadde åpnet øynene igjen.

Er det noen som vet hva dette kan ha vært? Gjenferd for eksempel? Og i så fall hva ville det? Dette var en svært skremmende opplevele som fortsatt sitter i meg. Heldigvis har han ikke vist seg igjen.
Antall ord: 253

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Mann ved fotenden av sengen

Innlegg av SeiKo »

H72 skrev:Det jeg skal fortelle hendte for omtrent 7 år siden da jeg var i midten av 20-årene. Jeg har ikke for vane å se syner og har heller aldri opplevd søvnparalyse eller liknende.

En natt våknet jeg ved ett-tiden etter å ha sovet ett par timer. Jeg våkner brått og åpner øynene. Ved fotenden av sengen og dermed rett innenfor soveromsdøren står en høy skikkelse. Jeg ser ham tydelig selv om rommet for øvrig er mørklagt. Han bærer mørke klær, mørk lang frakk. Håret er pistrete og rekker nedenfor skuldrene. Øynene er også mørke og det lyser ond av dem. Han står helt stille og ser på meg med et flir om munnen. Det er åpenbart for meg at vedkommende vil med vondt. Jeg lukker øynene og skriker mens jeg famler etter lysbryteren på nattbordslampen. Når jeg åpner øynene igjen et sekund senere er han forsvunnet.

Det er kanskje nærliggende å tenke seg at det var noe så "normalt" som en innbruddstyv, men det var altså ingen i huset. Ytterdørene var låst og ingen kunne ha rukket å komme seg ut fra soverommet og lukket døren etter seg før jeg hadde åpnet øynene igjen.

Er det noen som vet hva dette kan ha vært? Gjenferd for eksempel? Og i så fall hva ville det? Dette var en svært skremmende opplevele som fortsatt sitter i meg. Heldigvis har han ikke vist seg igjen.

Du er ikke den eneste som opplever dette. Jeg har ved flere anledninger våknet av at noen står ved sengen og ser på meg. Jeg ser ikke ansikt, men en mørk skygge. Følelsen jeg ligger igjen med er absolutt redsel. Du er helsig som ikke har opplevd dette mer enn en gang. Jeg kan oppleve det opp til 1 gang i mnd. Det høres kanskje ikke så mye ut for dere som leser det, men H72 vet hva det innebærer å våkne av dette.
Antall ord: 345
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Re: Mann ved fotenden av sengen

Innlegg av Annette »

H72 skrev:Det jeg skal fortelle hendte for omtrent 7 år siden da jeg var i midten av 20-årene. Jeg har ikke for vane å se syner og har heller aldri opplevd søvnparalyse eller liknende.

En natt våknet jeg ved ett-tiden etter å ha sovet ett par timer. Jeg våkner brått og åpner øynene. Ved fotenden av sengen og dermed rett innenfor soveromsdøren står en høy skikkelse. Jeg ser ham tydelig selv om rommet for øvrig er mørklagt. Han bærer mørke klær, mørk lang frakk. Håret er pistrete og rekker nedenfor skuldrene. Øynene er også mørke og det lyser ond av dem. Han står helt stille og ser på meg med et flir om munnen. Det er åpenbart for meg at vedkommende vil med vondt. Jeg lukker øynene og skriker mens jeg famler etter lysbryteren på nattbordslampen. Når jeg åpner øynene igjen et sekund senere er han forsvunnet.

Det er kanskje nærliggende å tenke seg at det var noe så "normalt" som en innbruddstyv, men det var altså ingen i huset. Ytterdørene var låst og ingen kunne ha rukket å komme seg ut fra soverommet og lukket døren etter seg før jeg hadde åpnet øynene igjen.

Er det noen som vet hva dette kan ha vært? Gjenferd for eksempel? Og i så fall hva ville det? Dette var en svært skremmende opplevele som fortsatt sitter i meg. Heldigvis har han ikke vist seg igjen.
Uff.. må ha vært skremmende! Jeg vet ikke hva det kan være jeg...Men vil ikke utelukke at det kan ha vært et "spøkelse" liksom...
Antall ord: 284
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

Jeg referer til det bare som "skyggen i livet". Dette oppstod også hos meg i begynnelsen av 20-årene. Hadde en ganske heftig opplevelse i militæret med åndeaktivitet... Har en aldri så liten mistanke om at jeg kanskje har "tatt med meg noe hjem".
Antall ord: 45
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links