Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLier Mentals. negativ energi?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Gustavo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Jul 2004 01:40
19

Lier Mentals. negativ energi?

Innlegg av Gustavo »

Hei.

Jeg vurderer å lage en kortfilm der Lier mental sykehus vil spille en sentral rolle, men før jeg begynner å skrive på historien som deretter blir manus, må jeg forhøre meg om noe, så ikke tid blir bort kastet.

Jeg har sett at Lier mentalsykehus har hvert et tema her før og lurer derfor på om det er negativ åndelig energi på den plassen.? Er det slik at det kan frarådes å lage film der?

Hadde hvert kjempe hyggelig visst jeg kunne fått noe svar på dette.

Mvh
Gustavo Angel
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Tror det kunne blitt kjempe interesant, ¨men må være klar over at kameraet kan gå litt berserk - har hørt historier om video kameraer der før. Filmen har vist også vært eller er en tråd her også.
Antall ord: 41
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Var der selv på fredag og kan jo si at vi hadde litt kamera problemer til tider.
Antall ord: 17
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Negativ energi...ja noen steder - men jeg vil heller si at det største inntrykke når det gjelder energi og slikt var et spesielt sted oppe på loftet (tror jeg) hvor jeg ble fylt av en ustoppelig tristhets følese og følte trang til å gråte des nærmere jeg kom...ingen forklaring på det men sånn opplevde jeg det
Antall ord: 63
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

pluss at vi tok et bilde i et av rommene hvor det tydelig vises energi som henger igjen...
men å fraråde å filme..... nei.

tror det kunne blitt utrolig flott jeg. hvis du skal legge handlingen til hva som foregikk der oppe. :)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gustavo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Jul 2004 01:40
19

Innlegg av Gustavo »

Takk for svarene.!

Er utrolig fascinert over paranormale filmer, samt ting som kan føre til mørke paranormale hendelser. Tror nok det er mye forskjellige energier der, men mest ”mørke.”
Personlig vet jeg at jeg kan komme til å føle noe der, visst noe dårlig har skjedd der.
Hjemme hos min mor har vi hatt noen veldig snille folk boende oppe, men som nå har dratt siden dem ikke fikk oppholds tillatelse her i Norge, selv ved søknad på humanitært grunnlag grunnet sin sønn. Men de mnd de bodde der var fylt med spenning, frykt og trishet, men noe glede også da. Når de dro, gikk jeg opp i leiligheten for å kjenne på stemningen. Fikk en veldig nervøs følelse av å være der. Men tilbake til innlegget mitt. =o)

Det jeg tenker på her, når det kommer til film lagingen er ikke meg personlig, men da mine kjære skuespillere og kamera folk som også kommer til å være der. Ønsker jo ikke at de skal få noen ubehagelige visuelle eller følelsesmessige hendelser som kan skremme dem.
Prøver å få med meg noen kompiser for å dra å se på mental sykehuset, men det er ikke lett. De er utrolig skeptiske og forstår de godt, for eneste de vet om ”spøkelser” er gjennom skrekk filmer, så skjønner selv.

Ser ut som jeg får ta dette som det kommer, men er det noen som vet noe om hvordan det var der når det var opp å gikk, send meg en mail:
tema: lier info. Adresse. lier@ga-production.com
Ska se om jeg får til å få tak i noen som har jobbet det, som kan fortelle litt fra plassen.
Fant jo så lite på nett!
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg ønsker deg lykke til Gustavo *S* Utrolig spennende!!
Kanskje du bør ta med deg et medium også? For å kommunisere..
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Jeg leste om en på forumet her i går som har jobbet der, men husker ikke under hvilken tråd det var. Lykke til!
Antall ord: 25
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

advarsel

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

Advarsel, jeg har selv vert på stedet, og har sagt det før. Der er mye negativt, og jeg mener der er klebeånder,| som ikek er stedbunden, som kan følge med. Så lier, er en åndelig søppelkasse.

Så vis respekt for det som er der.

Olav.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Hele stedet er herpa. Kommer til å bruke en evighet å gjenopprette skadene. Det største problemet er drittungene som har sittet der med hjemmemekka ouijabrett. Etter mange års bruk til det formålet kan man lure på om det er ånder fra Lier eller andre som har kommet til. Det var så mye der at det kan umulig bare være tidligere pasienter.

Både jeg og dama fikk brannmerke på halsen etter forrige besøk.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gustavo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Jul 2004 01:40
19

Innlegg av Gustavo »

Kommer til å trå med stor respekt! Men når man snakker om klebeånd, har jeg det sånn at. I ”virkeligheten” Så tiltrekker jeg meg ofte folk som har hatt det vondt eller har det vondt. Er ikke noe jeg gjør bevisst, men kan være forståelsen og være måten min som gjør at det føler at de kan lette på trykket ovenfor meg. Men til poenget! Når jeg ofte tiltrekker meg slike folk i ”virkeligheten” va er sjansen for at jeg tiltrekker meg slike ånder? Eller har det faktisk ikke noe å si.

Dette høres vel fullstendig teit ut, men føler respekt står høyt på slike plassa og har tenkt på om jeg kanskje skulle ta å dra nedover og gjøre følgende:
Før jeg trår inn på område, kan jeg sitte meg ned og prøve å få kontakt men energien, og spørre om tillatelse med å filme der. Kort sagt. Stede for å gjøre det jeg synes de fleste har gjort, og bare brast inn på område respektløst. Ta heller å faktisk spørre om tillatelse og vente på svar. Får jeg et nei(det kan komme på mange måter), blir jeg av full respekt å ikke gjøre noe filming der.

Var det helt borti natta eller?
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Syntes det hørtes ganske fornuftig ut!
Antall ord: 7
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

vær forsiktig når du er der....men hadde vært spennende med en film ja :D ta med et medium da...hadde vært moro....
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Aug 2005 16:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

film?? hvordan filming da??
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links