Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Runhera m følge:

Først ble jeg sint av nedlatenheten...så ble jeg frustrert av sneversyntheten...nå sitter jeg bare å gapskratter av idiotien!! :lol:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Runhera m følge:

Først ble jeg sint av nedlatenheten...så ble jeg frustrert av sneversyntheten...nå sitter jeg bare å gapskratter av idiotien!! icon_lol.gif
*ler* den var bra :)
Antall ord: 31
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

tru kva dykk vil!:) ser no kven som hadde rett sist men ikkje minst.... eg har iallefall sagt ifrå!! beklager visst dykk har oppfatta meg som vond, men eg har meint alt eg har skreve godt.... lykke til! :) Jesus elsker dykk!
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

runehera skrev:tru kva dykk vil!:) ser no kven som hadde rett sist men ikkje minst.... eg har iallefall sagt ifrå!! beklager visst dykk har oppfatta meg som vond, men eg har meint alt eg har skreve godt.... lykke til! :) Jesus elsker dykk!
Vet du mener det godt, men det må da være utrolig frustrerende å gå gjennom livet å tilbe en misforståelse!?? ;-)
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

Wiz Vicious :

eg har ikkje sett satan sjølv, heldigvis, så eg veit ikkje! er nok ei ond ånd.... men veit jo aldri!

light :

moroklompen!:) trang = vanskelig, bred = lett

Jan-Olav :

er nok ein av satans engler (onde ånder), ja.... men veit jo aldri!

xtrick :

det sammme seier alle som ikkje har funne Jesus.... eg har ingenting imot deg forresten!:) men du får no berre ha noko imot meg du då visst det tilfredsstiller deg....

Yaweh-Warrior :

er meir sannsynlig det er ei ond ånd.... men bildet kan jo også vera manipulert! veit jo aldri.... eg liker å diskutere!!:) har iallefall sagt ifrå....

kira :

Gud straffer dei ugudelige, og refser/tukter dei rettferdige!! før slakta dei et lam ein gong i veka meiner eg det var, før Jesus kom.... Gud hadde ein plan med alt! trur eg har gitt ei meir grundig meining om akkurat det i et tidligare innlegg....
Gud har laga Bibelen gjennom si kraft, gjennom menneske.... Guds ord er HELLIG og faktisk sant, men den vissheten får ein ikkje på same måte før ein har tatt imot Jesus som Frelsar og Herre!!!
hadde du visst kva Gud var, hadde du tatt til vet og følgt sannheten....

Leah :

Gud veit bedre enn deg kva som er best for deg!! er det då naturlig å la han med sin guddommelige visdom hjelpe deg i livet eller du sjølv åleina med din menneskelige visdom??
det er opptil deg, ja... du har fri vilje!! men du er også ein sau uten hyrding uten Gud....
det er menneskers feil at mennesker blir som dei blir, Gud har ein plan med alt!! - meir enn mennesket veit! - mennesket er LITE i forhold til Gud....
Jesus er lys!! snakker jo om Han mykje godt heile tida.... men som sagt, liker å diskutere! eg har forståelse, ellers hadde eg ikkje gidda og diskutert, faktisk brukt tid, vidare.... dømmer ingen sjølv om dette er lett å misforstå.... men alt eg skriv tar eg utgangspunkt frå Bibelen!!

Thyrin :

du har misforstått meg! har skreve om det med dømming tidligare, at eg ikkje dømmer, men tar utgangspunkt frå Bibelen.... du har fri vilje, ja! men tenk på å ikkje misbruka den.... har du litt tru, søk!!

BA :

ser det på fruktene....
kva meiner du er best: menneskelig visdom eller guddomelig visdom?
har sett Bruce Almighty, ja..
Du skal elska nesten din som deg sjøl, elsk fiendane dine!
Og : Elsk Herren din Gud av heile ditt hjarta!
= viktigaste buda!!
eg for min del hadde ikkje klart meg uten kjærlighet.... eg går for varm, ekte, kjærlighet; ikkje varm, lunken, falsk kjærlighet!!
uten ved åndens hjelp er du død, og har dermed feil tolking av Bibelen!!
du har fritt valg, søka det gode eller la vera....
eg lever for rett og dermed godt!!
skreiv feil på det siste; du skjønner nok kva eg meinte...... kva er best å ha det godt der og då men ikkje etterpå, eller heile tida??:)
Antall ord: 505

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Runhera:

Jeg synes oppriktig synd på deg...håper du våkner en dag. Er det noen som trenger lykkeønskninger med på veien mot "evigheten" så er det du og din like. Og dette mener jeg faktisk dønn seriøst...
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

Tom_33 skrev:Runhera:

Jeg synes oppriktig synd på deg...håper du våkner en dag. Er det noen som trenger lykkeønskninger med på veien mot "evigheten" så er det du og din like. Og dette mener jeg faktisk dønn seriøst...
bra sagt :D
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Du Runehera. Mennesket er en del av Gud, et uttrykk for gud
Vår sjel er Gud i oss, og lar du din guddommelighet styre livet ditt,
gjør du godt, og da blir du god. Du trenger ikke være bibeltro for å være en god og lysende sjel.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

runehera skrev:BA :

ser det på fruktene....
kva meiner du er best: menneskelig visdom eller guddomelig visdom?
Så lenge det ikke finnes noen guder, er guddommelig visdom ingenting. Menneskelig visdom er bedre enn ingenting.
har sett Bruce Almighty, ja..
Morsom film, om en som fikk prøve seg som Gud. Spørsmålet var en respons til ditt spørsmål om jeg ville være Gud. Videre diskusjon om dette blir en avsporing.
Du skal elska nesten din som deg sjøl, elsk fiendane dine!
Lukas 19 27 Men mine fiender som ikke ville ha meg til konge, skal dere føre hit og hogge ned for mine øyne.
Og : Elsk Herren din Gud av heile ditt hjarta!
For slik behandler han oss. Klagesangene 02 21 Unge og gamle ligger på jorden, midt i gatene.
Mine unge piker og gutter er nå falt for sverd. Du drepte dem på din vredes dag, da du slaktet uten skånsel.
= viktigaste buda!!
eg for min del hadde ikkje klart meg uten kjærlighet.... eg går for varm, ekte, kjærlighet; ikkje varm, lunken, falsk kjærlighet!!
Bestem deg. Varm eller lunken. :)
Jeg går for for ekte, varm kjærlighet, som tildeles av egen vilje, ikke falsk kjærlighet som forlanges av noen entitet.
uten ved åndens hjelp er du død, og har dermed feil tolking av Bibelen!!
Jeg lever i beste velgående. Kan du slutte å lyve om det?
du har fritt valg, søka det gode eller la vera....
Jeg søker det gode, og holder derfor avstand til de kristne verdier som misunnelse, seksualkontroll og diskriminering.
eg lever for rett og dermed godt!!
skreiv feil på det siste; du skjønner nok kva eg meinte...... kva er best å ha det godt der og då men ikkje etterpå, eller heile tida??:)
Jeg forsto hva du mente, men du skjønte visst ikke at jeg ikke godtar slike dualistiske valg, og derfor benyttet skrivefeilen din til å komme unna.

Selv om Jesus likte å sette folk opp mot hverandre, aksepterer ikke jeg slik måte å skaffe tilhengere på.
Antall ord: 348

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Nå bugger det igjen.
Sist redigert av BA. på 25 Mai 2005 12:53, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mer bugs
Sist redigert av BA. på 25 Mai 2005 12:54, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dette er vel siste i denne omgang. :(
Sist redigert av BA. på 25 Mai 2005 12:54, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

light :

moroklompen!icon_smile.gif trang = vanskelig, bred = lett
øøø eg er ikkje heil dum da, for å spørre så du forstår: kvifor er jesus så vanskelig.

Med din forståelse er det vel bredere/lettere med jesus, en Guds straff som ugudlige har, og "plaging" av djevelen. eller?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Respekt begge veger! Viktig å huske!

Bare et lite spørsmål Runehera :

Hva er viktigst :
- At alle hendelser og handlinger i bibelen er historiske sannheter og faktisk har hendt ?
- Eller at det ikke spiller noen rolle om det har hendt eller ei. Men at bibelen kanskje har noe viktig å fortelle oss symbolsk sett?

Har du noen gang tenkt på at Gud kan være et symbol på ditt indre selv, ditt eget vesen og at Jesus er symbol på den mennesklige manifestasjonen av det indre selvet? Energier blir født av energier. Derfor "GUD VÅR FAR". Men egentlig er vi alle en og samme energi. Jeg er i faderen og faderen i meg.

Hvorfor skal det hele tiden skapes grenser mellom den kristne symbolikken og det "paranormale" ? Slik jeg ser det så oppstår mye av problemet i møte med det fundenmentale trangsynet.
Antall ord: 145
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

runehera

Innlegg av Kittana »

runehera!
Jeg forstår ditt låste syn på gud "den almektige",det er mange der ute som trenger noe og tro på, men det betyr ikke at vi andre som ikke tror på bibelen, eller har et annet syn på gud , blir straffet av den grunn.
Det eneste vi gjør er og sette spørsmålstegn rundt tema, å spekkulere på om foreksempel bibelen er en fordømrade bra natta historie eller "virkelig ".

Noe jeg også burde nevne er at kristendomen ble i utgangs punktet tvunget på mennesker rundt om i hele verden, det er vel litt i stid med det bibelen sier om fri vilje (fri tro).

En annen ting jeg vill sette fingeren på , er at så og si alle kriger som har blitt utkjempet opp igjennom tidene har vært i enten Allah eller gud "den almektige" sitt navn.
Jeg tror i grunn ikke at det vil
bli fred av den grunn (dét er vel egentlig bevist ).

Mvh kira
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links