Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

xtrick :

du minner meg veldig mykje om dei skriftlærde; farisearane og saddukearane som det står om i evangelia i NT! :) dei ville ikkje tru om det så smalt....
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Runehera

Du er heilt fastlåst i dine mentale "koridorer" og illusjoner.
Saken er at du har ikkje mulighet å se det sjølv der du er i dag.

Men dei fleste andre her inne ser det \:D/

Men du vil vel seie det samme om ufrelste

Jaja du er da flink å sitere bibelvers, er vel ein kunst det også =D>
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

xtrick :

har eg gjort deg noko vondt, eller? :)
påpeiker at du har fri vilje, og må bestemma sjølv kva du vil tru på og ikkje.. er vel ikkje sur vel?:D
kanskje me møter kvarandre, kanskje ikkje, det vil visa seg....
du meiner vel ikkje noko du skriv vondt vel? det gjer iallefall ikkje eg..

light :

Evangeliet etter Matteus
Kapittel 7

13 Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port og bred er den vei som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. 14 Men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og få er de som finner den.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

"Gudfeldig" bibelkode (11.september 2001);
dvs. bok 11, kapittel 9, vers 8-10 :

Første Kongebok
Kapittel 9

8 Enda dette huset er så ruvende, skal alle som går forbi, grøsse og spotte og spørre: «Hvorfor har Herren handlet slik mot dette landet og dette huset?» 9 Da skal folk svare: «Det er fordi de forlot Herren sin Gud, han som førte deres fedre ut av Egypt, og holdt seg til andre guder, som de tilbad og dyrket. Derfor har Herren ført all denne ulykken over dem.»


visste dykk at 4 gongar meir kvinner enn menn, faktisk opptil 80% enkelte plassar, strauk med i Tsunamien ?
kvifor? **? - kan vera! - (ein kristen blei faktisk redda mirakuløst....)
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

http://images.google.no/images?q=ansikt ... nter&hl=no

fekk lyst å legga til dette.... er det han dykk vil tilbringa evigheten med?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Skal det lissom forestille satan i røyken?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

13 Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port og bred er den vei som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. 14 Men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og få er de som finner den.
Er jesus så trang da?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Bilde

Jeg ser en engel også på det bildet der jeg. Legger man godviljen til så kan man se mye rart. Hvis det er dette dere vil bruke som "bevis" på at det finnes en satan, så må jeg nesten le..
Antall ord: 40
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det manipulert, garantert!
Og hvis det ikke er manipulert er pokker ikke satan!
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yaweh-Warrior
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 03 Mai 2005 22:02
19

Innlegg av Yaweh-Warrior »

Heihei igjen.

Dere er aaltfor kjappe her inne. Jeg kan ikke være borte mer enn et par-tre dager før det er for mye å kommentere til at det er mulig, nesten. Så beklager hvis noen har skrevet noe rettet mot meg, som de ville ha kommentar på. Jeg har ikke orket å lese gjennom alt :oops:

Når det gjelder det wtc-bildet ditt runehera, kan jeg ikke si at jeg er enig i at det der er djevelen. :roll: =)

Men si fra hvis det er noe jeg ikke har kommentert som jeg burde ha kommentert da! O:)

Jeg ser det er noe snakk om treenighetslæren. Vel, treenighetslæren finnes i mange forskjellige grader, og jeg er ikke enig med alle av gradene selv. Men er dette et sted for oss kristne å diskutere (være bittelitt læremessig uenige) i mellom oss, runehera? O:) Dere får bestemme. Det er vel sikkert nok emner i denne tråden fra før ;)
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

Ja godt spørmål

Innlegg av Kittana »

Ja godt spørmål . Går man tilbake til bibelen 1 og 2 testamentet ,
så er gud tve tydig .
I første testament er gud hevngjerrig og dømmende ,I andre testsmentet er han/hun/det tilgivende og forståelses full?
Grunden til at jeg skriver han /hun /det er fordi, det er menn som har skrevet bibelen.
Dessuten, profeter skriver det de relaterer til som logisk for seg .
Jeg tror gud er en overdrivelse og en underdrivelse!
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

runehera skrev:"Gudfeldig" bibelkode (11.september 2001);
dvs. bok 11, kapittel 9, vers 8-10 :

Første Kongebok
Kapittel 9

8 Enda dette huset er så ruvende, skal alle som går forbi, grøsse og spotte og spørre: «Hvorfor har Herren handlet slik mot dette landet og dette huset?» 9 Da skal folk svare: «Det er fordi de forlot Herren sin Gud, han som førte deres fedre ut av Egypt, og holdt seg til andre guder, som de tilbad og dyrket. Derfor har Herren ført all denne ulykken over dem.»


visste dykk at 4 gongar meir kvinner enn menn, faktisk opptil 80% enkelte plassar, strauk med i Tsunamien ?
kvifor? **? - kan vera! - (ein kristen blei faktisk redda mirakuløst....)

For det første dette med å la Gud lede og bestemme livet ditt: DEt er du selv som skal være kaptein i livet ditt, og det er opp til deg, om du vil la den gudommelige delen av deg seire...

Ellers syns jeg det var ganske ufordragelig av Gud å føre folket ut av Egypt. Der det er så deilig å være.

Ellers synes jeg ikke du skal hovere så veldig over hverken de ugudelige på paranormal eller de prostituerte i Thailand... Hva du sender ut får du firefold tilbake... Spre lys i steden du, og mas ikke så mye om svovel og Satan. Hva med forståelse og aksept i stedet for fordømmelse? Det er hva Jesus ville gjort.
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Runehera: Unnskyld meg men noe så arrogant og respektløst vås har jeg sjelden hørt! Regner meg selv som mer eller mindre anti-religiøs - men det betyr ikke at jeg ikke har respekt for andre menneskers livssyn!
Dvs vanligvis.... Er utrolig lei av folk som til statighet utnytter muligheten til å sette seg over andre mennesker og fordømme dem.
Trodde forresten det var guds oppgave å dømme, ikke din?
Gud gav mennesket fri vilje- desverre var det visst endel "ekte" kristne som sto bakerst i køen da selvstendig tenkning ble delt ut.......
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

runehera skrev:BA :

du trur du har prøvd det...
Synes du ikke det er litt arrogant å si slikt, når du ikke vet mer om det enn du gjør?
eg VEIT den er sann, gjennom har vore frelst lenge (i motsetning til deg?!) og har dermed utvikla meg : kunnskap --> visdom --> VISSHET !!!!!
Dette kommer vi ikke videre med.
Denne vissheten du har, som er basert på tro aksepterer ikke jeg. Vissheten jeg har, som er basert på kunnskap aksepterer ikke du.
Dine bibelsitater har jeg i stor grad tilbakevist, mine bibelsitater har du i stor grad oversett.
trur du at du veit bedre enn Gud??
Med tanke på at jeg ikke tror på noen guder, må jeg svare ja. Jeg vet bedre enn ingenting.
vil du vera Gud sjøl, som satan vil.. ?
Nei, det har jeg ikke noe ønske om. Har du sett Bruce Allmighty? 8)
hadde ikkje eg hatt nestekjærlighet hadde eg faktisk ikkje gidda og brukt litt tid på deg/dykk.. :)
Det kan være mange grunner til det, nestekjærlighet er ikke den eneste. Nestekjærlighet er ikke den største egenskapen hos Jesus eller kristne, selv om de skryter det på seg.
er jo også "heftige" diskusjonar mellom anna på Holmgang og Tabloid...
Men der er nok hverken du eller jeg.
eg er ikkje feilfri eg heller..! :) men forteller faktisk det eg veit, og er fullstendig klar over at det er vanskelig å tru når ein ikkje trur/vil tru...
Ja ikke sant. Det er vanskelig å tru når ein ikkje trur.
Det du forteller er det du tror. Dette har du ikke kunnskaper om. Noe av det du sier kan bekreftes i bibelen, men den regnes av mange som en eventyrbok, og er ikke noen dokumentasjon overfor dem som ikke tror på den.
det eg meinte med "... - heldigvis" var meint som glede i det å faktisk "bli passa på" ovenfrå....
Hå nei du. Den går jeg ikke på. Jeg kommer nok ikke til å bli passa på i ildsjøen nei. Der må jeg nok svømme i evig tid uten noen gud til å passe på meg.
, som er for deg også..
svar meg heilt ærlig; kva hørest deiligast ut av åndens frukter og satans frukter? (sjå; innlegg skreve til "light" ovenfor...)
Hehehe. :)
Hvis du setter dem opp mot hverandre, låter selvfølgelig åndens frukter best, men det er ikke noe reelt valg. Til tross for at dere kristne ofte liker slik dualisme, ser vi andre flere valg, vi er ikke begrenset av sort eller hvitt.
kva hørest deiligast ut av å ha det godt der og då men ikkje etterpå, sammenligna med å pisse i buksa, med tanke på Edens hage-dømet... ?
Enda et underlig valg uten mer enn to alternativer. Og i tillegg har du lagt føring for hva som er "riktig" valg.
Jeg synes det hører deiligere ut å ha det deilig der og da enn å pisse i buksa. :)
Det ser ut til at du legger opp til Pasquals veddemål, som ikke blir mer gyldig om det formuleres på andre måter.
Antall ord: 515

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg holder med xtrick her!
Bibelen, Koranen o.s.v. er mennesklige oppfatninger av en gud. Alle vet at oppfatninger kan være feilaktige.
Å legge ordene i munnen på en allmektig er blasfemisk dersom det ikke beviselig er Gud som har ytret det selv. Og det vet bare Gud og de som skrev originalene. Og originalene eksisterer ikke lenger....
:twisted:
Antall ord: 60
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links