Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

xtrick skrev:lille unge, kan du ikke slutte å lage problemer der hvor det ikke eksisterer problemer? - på dette nivået skjønner du, så leker vi ikke krig, vi slåss ikke med hverandre, og vi er helt enige med hverandre.

tror du virkelig det finnes noen slaks "satan", som liksom kan måle seg med oss? - ha, han ville vært død i løpet av mindre enn 1 sekund. Gud er allmektig vet du.

Det er vi mennesker som har skapt satan. Tror ikke kilden har skapt satan for å slåss med selv.
Antall ord: 96
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Gud straffer dei ugudelige, og refser og tukter dei rettferdige - heldigvis!icon_smile.gif
Hvor er den frie vilje vist Gud skal blande seg inn å straffe meg viste ikkje er gudelig?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Det finnes ingen Satan uten Gud.
Dersom Gud ikke finnes så finnes heller ikke Satan.
Dersom du tror på det ene så må du kanskje tro på det andre - og omvendt.
Det hele dreier seg jo om straff eller ikke straff har jeg forstått.. :lol:
Antall ord: 45
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Hvis du er en plante. og vil helst holde deg borte fra menneskeheten, og ikke la folk vite at du er en plante. hvorfor skriver du da masse om at du er ei plante og at du er helt sikker men kan alikevell ikke gi bevis.
Det ser ut som om du vil at vi skal vite at du er ei plante, men alikevell ikke.
Det burde ikkje være tvil om at xtrick er ein plante, det ser ein jo tydeligt på det fargesprakende bildet av han :twisted:
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

light skrev:
Hvis du er en plante. og vil helst holde deg borte fra menneskeheten, og ikke la folk vite at du er en plante. hvorfor skriver du da masse om at du er ei plante og at du er helt sikker men kan alikevell ikke gi bevis.
Det ser ut som om du vil at vi skal vite at du er ei plante, men alikevell ikke.
Det burde ikkje være tvil om at xtrick er ein plante, det ser ein jo tydeligt på det fargesprakende bildet av han :twisted:
Jeg har alltid hatt det intrykket av at planter har en komatisk tilværelse. Uttalelser om hjernedøde personer som er "helt grønnsak".
Forøvrig så er vel bildet av xtrick lik en sart blomst som nettopp har sprunget ut - klar til å bli befruktet av en liten bi......
Antall ord: 140
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

runehera skrev:Jesus er Veien, Sannheten og Livet.... dermed basta!!!!!
Det var da voldsomt. :)
Veien = ingen kjem til Faderen i Himmelen uten gjennom Jesus
Hva så med Enok?
Sannheten = Jesu lære i Bibelen (NT) og Bibelen i seg sjølv er 100% sann!! - bevist gjennom frelsevisshet!! - har du prøvd det?
Ja, det har jeg prøvd, men klarte det ikke.
Dessuten så betyr det du sier nå at bibelen er 100% sann fordi du tror den er sann, og det beviset er sterkere enn alle bevis vi har på at den ikke er det. F.eks drøvtyggende harer og gresshopper med fire bein.
neppe!..INGENTING å sei imot på det då..!!!?!
Joda. :D
Livet = det nye livet sammen med Jesus (Gud) som ein slags arb.givar - ledelse av Gud som veit kva som er best for deg..
Ja. Som å drepe sin sønn, hvis denne er ulydig. Alle skjønner jo at dette er best for en selv.</ironi>
trur du på han går det deg bra..! trur du ikkje på han går det deg dårlig....... så visst livet ein dag er som eit helvete er det ditt problem, at du har sagt nei til Jesus og frelse, og ja til synd og Satan.... Dei som ikkje er frelste er blinda frå sannheten....
Tidligere viste jeg hvordan det faktisk har seg slik, at det er dere som tror blindt, mens vi andre søker sannheten.
Imidlertid skaper slik dualisering bare hat, og ikke noe positivt. Selv om Jesus var tilhenger av å markere slikt hat påstår kristne i dag at nestekjærlighet er det store. Hvordan passer det med slik dualisering?
tar frå no av kun "seriøse" henvendelser....
Dette er seriøst. Jeg tuller ikke med slikt. Selvfølgelig kan det hende jeg tar feil, men da håper jeg du kan vise meg hva som er feil, og ikke bare slette det.
Gud straffer dei ugudelige, og refser og tukter dei rettferdige - heldigvis!:)
Her er vi inne på det vi snakket om tidligere.
Dette tyder på at du er en ond person, som er glad for at du skal få sitte på skykanten, etter en skjennepreken(?), og se på oss som svømmer rundt nede i ildpølen.
Antall ord: 374

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

light :

fordi Han elsker mennesket så høgt at Han ikkje vil dei skal til Helvete, og då må det til å stola på Gud og ta imot Jesus som Frelsar og Herre på jorda før det er for seint.... :) er INGEN bru frå himmel til helvete!!!
mennesket har med andre ord fri vilje til å velga Jesus eller Satan.. Satan er løgnens far..! alt som kjem frå han kan du sammenligna med eplet i Edens hage; ser godt ut, er akkurat som å pisse i buksa, godt der og då men ikkje etterpå (både i livet og etter døden..)
er det noko du veit er frå satan som fører noko godt med seg i seg sjølv..??

føler dette er rett å gi til deg :) :


Paulus’ brev til galaterne
Kapittel 5

Ånden og menneskenaturen

16 Jeg sier dere: Lev et liv i Ånden! Da følger dere ikke begjæret i vår syndige natur. 17 For vår onde natur står med sitt begjær Ånden imot, og Ånden står imot vår onde natur. De to ligger i strid, slik at dere ikke er i stand til å gjøre det dere vil. 18 Blir dere drevet av Ånden, da er dere ikke under loven. 19 Det er klart hva det er som kommer fra vår onde natur: hor, umoral, utskeielser, 20 avgudsdyrkelse og trolldom, fiendskap, strid, rivalisering, sinne, selvhevdelse, stridigheter, partier 21 og misunnelse, fyll, festing og mer av samme slag. Som jeg har sagt før: De som gjør slikt, skal ikke arve Guds rike. 22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, 23 tålsomhet og selvbeherskelse. Slike ting rammes ikke av loven. 24 De som hører Kristus til, har korsfestet sin onde natur med dens lidenskaper og lyster. 25 Har vi fått livet ved Ånden, så la oss også leve ved Ånden. 26 La oss ikke være drevet av tom ærgjerrighet, så vi egger hverandre og blir misunnelige.

viser også til :


Paulus’ andre brev til Timoteus
Kapittel 3

Menneskene i de siste tider

Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. 2 For da vil menneskene være egoistiske, glade i penger, fare med skryt, være overmodige, snakke stygt om andre, være ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten respekt for det hellige, 3 ukjærlige og uforsonlige, fare med sladder, mangle selvbeherskelse, være rå, likegyldige for det gode, 4 svikefulle, oppfarende, innbilske. De elsker lystene høyere enn Gud. 5 I det ytre har de gudsfrykt, men de fornekter dens kraft. Vend deg bort fra slike folk! 6 Til dem hører også de som sniker seg inn i hjemmene og får makten over kvinner som er nedlesset i synder og lar seg drive av all slags begjær, 7 og som stadig vil lære, men aldri lærer sannheten å kjenne. 8 Som Jannes og Jambres satte seg opp imot Moses, setter disse mennene seg opp imot sannheten. De har fått sin dømmekraft ødelagt, og verken de eller deres tro holder mål. 9 Men nå skal de ikke ha mer fremgang, for det skal bli klart for alle hvor vettløse de er, slik det også gikk med Jannes og Jambres.


BA :

du trur du har prøvd det...
eg VEIT den er sann, gjennom har vore frelst lenge (i motsetning til deg?!) og har dermed utvikla meg : kunnskap --> visdom --> VISSHET !!!!!
trur du at du veit bedre enn Gud?? vil du vera Gud sjøl, som satan vil.. ?
hadde ikkje eg hatt nestekjærlighet hadde eg faktisk ikkje gidda og brukt litt tid på deg/dykk.. :) er jo også "heftige" diskusjonar mellom anna på Holmgang og Tabloid...
eg er ikkje feilfri eg heller..! :) men forteller faktisk det eg veit, og er fullstendig klar over at det er vanskelig å tru når ein ikkje trur/vil tru...
det eg meinte med "... - heldigvis" var meint som glede i det å faktisk "bli passa på" ovenfrå.... , som er for deg også..
svar meg heilt ærlig; kva hørest deiligast ut av åndens frukter og satans frukter? (sjå; innlegg skreve til "light" ovenfor...)
kva hørest deiligast ut av å ha det godt der og då men ikkje etterpå, sammenligna med å pisse i buksa, med tanke på Edens hage-dømet... ?


mannix :

du har litt rett i det du seier at mennesker har skapt satan, men sannheten i det er at mennesker lar seg narre av satans "snikelse inn i mennesker" som frister til noko som i seg sjølv er løgn, nemlig synd.. syndens lønn er død.. Gud skapte satan! er mange som skal ha det til at satan er STOR og mektig, men sannheten er at satan blei ein liten dritt då Jesus vann over han då han dødde på korset og tok våre synder og sjukdommar med seg.. osv. :)

til ALLE!! :

Den rike mann og Lasarus

19 Det var en rik mann som kledde seg i purpur og fineste lin og levde i fest og glede dag etter dag. 20 Men utenfor porten hans lå det en fattig mann som hette Lasarus, full av verkende sår. 21 Han ønsket bare å få mette seg med det som falt fra den rikes bord. Og hundene kom og slikket sårene hans.
22 Så døde den fattige, og englene bar ham til Abrahams fang. Den rike døde også og ble begravet. 23 Da han slo øynene opp i dødsriket, hvor han var i pine, så han Abraham langt borte og Lasarus ved hans side. 24 Han ropte: «Far Abraham, forbarm deg over meg og send Lasarus hit, så han kan dyppe fingertuppen i vann og svale tungen min. For jeg pines i denne flammen.» 25 Abraham svarte: «Husk, mitt barn, at du fikk dine goder mens du levde, og da fikk Lasarus det som var vondt. Nå trøstes han her, mens du er i pine. 26 Og dessuten er det en dyp kløft mellom oss og dere, slik at ingen kan komme herfra og over til dere, om de så ville, og ingen fra dere over til oss.» 27 Da sa den rike: «Så ber jeg deg, far, at du sender ham 28 til mine fem brødre hjemme hos min far for å advare dem, så ikke de også skal komme til dette pinens sted.» 29 Men Abraham sa: «De har Moses og profetene; de får høre på dem.» 30 Han svarte: «Nei, far Abraham, men kommer det noen til dem fra de døde, vil de omvende seg.» 31 Abraham sa: «Hører de ikke på Moses og profetene, så lar de seg heller ikke overbevise om noen står opp fra de døde.»

i 2001 var det ein pastor nede i Afrika som faktisk stod opp frå de døde etter 3 dager på likhuset..... ved hjelp av Guds kraft! dette blei innvilga i vår generasjon som ein siste advarsel til denne generasjonen.. (den rikes bønn i helvete blei innvilga i denne generasjonen) - berre sjå mirakelfilmen "Oppstått frå de døde"..... :D

er det noko bibelvers dykk vil eg skal referera noko til , er det berre til å gi beskjed , så skal eg gjera mitt beste for å svara på spm. .....
Antall ord: 1224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

xtrick :

Evangeliet etter Johannes
Kapittel 12

Vantro og dom

37 Enda han hadde gjort så mange tegn for øynene på dem, trodde de ikke på ham. 38 For dette ordet av profeten Jesaja skulle oppfylles:
Herre, hvem trodde vårt budskap,
for hvem ble Herrens makt åpenbart?
39 Derfor kunne de ikke tro, for Jesaja har også sagt:
40 Han har blindet deres øyne
og forherdet deres hjerte,
for at de ikke skal se med øynene
og forstå med hjertet
og vende om, så jeg får lege dem.
41 Dette sa Jesaja fordi han så Jesu herlighet og talte om ham.
42 Likevel var det mange som trodde på ham, også av rådsherrene. Men på grunn av fariseerne bekjente de det ikke, for at de ikke skulle bli utstøtt av synagogen. 43 De ville heller ha ære av mennesker enn ære av Gud.
44 Men Jesus ropte ut: «Den som tror på meg, tror ikke på meg, men på ham som har sendt meg. 45 Og den som ser meg, ser ham som har sendt meg. 46 Jeg er kommet som lys til verden, for at den som tror på meg, ikke skal bli i mørket. 47 Den som hører mine ord og ikke tar vare på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. 48 Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ord jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag. 49 For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Faderen som har sendt meg, han har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. 50 Og jeg vet at det han vil med sin befaling, er evig liv. Det jeg taler, taler jeg slik Faderen har sagt meg.»


Paulus’ første brev til korinterne
Kapittel 1

Guds og menneskers visdom

17 Kristus har ikke utsendt meg for å døpe, men for å forkynne evangeliet, og det ikke med talekunst og visdom, for at ikke Kristi kors skal miste sin kraft. 18 For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det Guds kraft. 19 For det står skrevet:
Jeg vil ødelegge de vises visdom,
og de klokes klokskap vil jeg gjøre til intet.
20 Hva da med den som er vis eller skriftlærd eller er en forsker i denne verden? Har ikke Gud vist at verdens visdom er uforstand? 21 For da verden ikke brukte visdommen til å kjenne Gud gjennom Guds visdom, besluttet Gud å frelse dem som tror, ved den dårskap vi forkynner. 22 For jøder spør etter tegn, og grekere søker visdom, 23 men vi forkynner en korsfestet Kristus. For jøder er dette anstøtelig og for hedninger uforstand, 24 men for dem som er kalt, både jøder og grekere, er Kristus Guds kraft og Guds visdom. 25 For Guds uforstand er forstandigere enn menneskers visdom, og Guds svakhet er sterkere enn menneskers styrke.
26 Brødre, tenk på hvem dere selv er, dere som ble kalt: ikke mange vise, menneskelig talt, og ikke mange med makt eller av fornem ætt. 27 Men det som går for å være uforstandig i verden, utvalgte Gud seg for å gjøre de vise til skamme. Det som regnes som svakt i verden, utvalgte Gud seg for å gjøre det sterke til skamme. 28 Det som står lavt i verden, det som blir foraktet, det som ingenting er, det utvalgte Gud seg for å gjøre til intet det som er noe, 29 for at ikke noe menneske skal rose seg overfor Gud. 30 Dere er hans verk ved Kristus Jesus, han som er blitt vår visdom fra Gud, vår rettferdighet, helliggjørelse og forløsning, 31 for at den som roser seg, skal rose seg av Herren, slik det står skrevet.


Evangeliet etter Johannes
Kapittel 3

Jesus og Nikodemus

Det var en mann blant fariseerne som hette Nikodemus, en av jødenes rådsherrer. 2 Han kom til Jesus om natten og sa: «Rabbi, vi vet at du er en lærer som er kommet fra Gud, for ingen kan gjøre de tegn du gjør, uten at Gud er med ham.» 3 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Ingen kan se Guds rike hvis han ikke blir født på ny.» 4 «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus, «han kan da ikke komme inn i sin mors liv igjen og bli født?» 5 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike. 6 Det som er født av kjøtt, er kjøtt, men det som er født av Ånden, er ånd. 7 Undre deg ikke over at jeg sa at dere må fødes på ny. 8 Vinden blåser dit den vil, du hører den suser, men du vet ikke hvor den kommer fra og hvor den farer hen. Slik er det med den som er født av Ånden.» 9 «Hvordan kan dette skje?» spurte Nikodemus. 10 Jesus svarte: «Du er en lærer for Israel og vet ikke det? 11 Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Vi taler om det vi vet, og vitner om det vi har sett, men dere tar ikke imot vårt vitnesbyrd. 12 Hvis dere ikke tror når jeg taler til dere om de jordiske ting, hvordan kan dere da tro når jeg taler om de himmelske? 13 Ingen annen er steget opp til himmelen enn han som er steget ned fra himmelen; det er Menneskesønnen, som er i himmelen. 14 Og likesom Moses løftet opp slangen i ørkenen, slik skal også Menneskesønnen løftes opp, 15 for at hver den som tror på ham, skal ha evig liv. 16 For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. 19 Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde. 20 For den som gjør det onde, hater lyset og vil ikke komme til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. 21 Men den som følger sannheten, kommer til lyset, for at det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.»


(Guds kraft er for alle per i dag ("The power is still where it's always been").)


Evangeliet etter Markus
Kapittel 16

Disiplenes oppdrag

15 Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle mennesker! 16 Den som tror og blir døpt, skal bli frelst; men den som ikke tror, skal bli fordømt. 17 Og disse tegn skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder, de skal tale nye tungemål, 18 og de skal ta slanger i hendene; og om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem. De skal legge hendene på syke, så de blir friske.»


(Jesus ga krafta han hadde frå Faderen til mennesket!! - Nemlig : Den Hellige Ånd -)
Antall ord: 1291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

nå går dt litt langt...la de som tror ditten å datten om gud tro dt.
dette fører ingenvei uansett!
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

å bli kristent døpt har ingenting med frelse å gjera!! men å bli født i ånden når ein har tatt imot Jesus som Frelsar og Herre er frelse..
Gud er ein treenig Gud som består av Faderen, Jesus Kristus og Den Hellige Ånd. Dvs. Jesus er Gud!!
annan måte å bli frelst på finst ikkje!! :

Apostlenes gjerninger
Kapittel 4

12 Det er ikke frelse i noen annen, for i hele verden er det blant mennesker ikke gitt noe annet navn som vi kan bli frelst ved.»
(Jesus)

Gud :

Evangeliet etter Johannes
Kapittel 10

30 Jeg og Faderen er ett.»

Evangeliet etter Johannes
Kapittel 14

15 Dersom dere elsker meg, holder dere mine bud. 16 Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal bli hos dere for alltid: 17 sannhetens Ånd. Verden kan ikke ta imot ham, for verden ser ham ikke og kjenner ham ikke. Men dere kjenner ham; han blir hos dere og skal være i dere. 18 Jeg skal ikke la dere bli igjen som foreldreløse barn, jeg kommer til dere. 19 Om en liten stund ser ikke verden meg mer. Men dere ser meg, for jeg lever, og dere skal også leve. 20 Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.
21 Den som har mine bud og holder dem, han er det som elsker meg. Og den som elsker meg, skal elskes av min Far. Også jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham.» 22 Judas, ikke Iskariot, sier til ham: «Herre, hva kommer det av at du vil åpenbare deg for oss og ikke for verden?» 23 Jesus svarte:
Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme til ham og ta bolig hos ham. 24 Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Og det ord dere hører, er ikke mitt, men Faderens, han som har sendt meg. 25 Dette har jeg sagt dere mens jeg ennå er hos dere. 26 Men talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen skal sende i mitt navn, han skal lære dere alt og minne dere om alt det jeg har sagt dere.

Evangeliet etter Johannes
Kapittel 15

16 Dere har ikke utvalgt meg, men jeg har utvalgt dere og satt dere til å gå ut og bære frukt, frukt som varer. Da skal Faderen gi dere alt det dere ber om i mitt navn. 17 Dette er mitt bud til dere: Elsk hverandre!

26 Når talsmannen kommer, han som jeg skal sende dere fra Faderen, sannhetens Ånd som utgår fra Faderen, da skal han vitne om meg. 27 Men også dere skal vitne, for dere har vært hos meg fra begynnelsen av.

Johannes’ første brev
Kapittel 1

3 Det som vi har sett og hørt, forkynner vi også for dere, for at dere skal ha samfunn med oss, vi som har samfunn med Faderen og hans Sønn Jesus Kristus. 4 Og vi skriver dette for at vår glede skal være fullkommen.

(++)

kven er din Gud? den treenige Satan (djevelen, dyret og antikrist) eller den treenige Gud (Faderen, Jesus Kristus og Den Hellige Ånd) ?? kven trur du er sterkast? Gud er eller noko som er skapt av Gud?? :)

muslimer, buddister, hinduister, osv. er falske religionar som satan får til å funka.... som fører til fortapelse!!

viser til :

Andre Kongebok
Kapittel 21

11 Fordi Juda-kongen Manasse har gjort disse avskyelige ting, ting som er verre enn alt det amorittene før ham gjorde, og med sin avgudsdyrkelse også har forført judeerne til synd, 12 derfor sier Herren, Israels Gud: Nå vil jeg føre slik ulykke over Jerusalem og Juda at det ringer for ørene på alle som hører om det. 13 Jeg vil strekke ut samme målesnor over Jerusalem som over Samaria og bruke samme vektlodd som mot Akabs ætt. Jeg vil tørke bort Jerusalem som når en tørker av et fat og snur det opp ned. 14 Så bryr jeg meg ikke mer om dem som er igjen av mitt eget folk. Jeg overgir dem til deres fiender, så de alle kan røve og plyndre dem. 15 Dette skal skje fordi de har gjort det som er ondt i mine øyne, og har vakt min harme fra den dag deres fedre gikk ut av Egypt, og til denne dag.

(med andre ord; det legger seg til rette "gudfeldighetar" for dei ugudelige og rettferdige....)

Andre Krønikebok
Kapittel 21

13 men gått på de samme veier som Israels-kongene og fått judeerne og innbyggerne i Jerusalem til å drive avgudsdyrkelse, slik Akab-ætten gjorde det, og fordi du tilmed har drept dine brødre, sønner av din egen far, enda de var bedre enn du, 14 så vil Herren la et hardt slag ramme ditt folk, dine sønner og koner og alt det du eier. 15 Selv skal du bli angrepet av en hard sykdom, en lidelse i innvollene som vil føre til at tarmene til sist faller ut.

(sånt skjer pga. Han elsker mennesket så høgt at Han vil ikkje la ei sjel, som er meir verdt enn heile verden, gå i fortapelse!! men har ein sagt "Nei!" når begeret er fullt blir ein evig forkasta....)

Esra
Kapittel 9

11 som du gav oss gjennom dine tjenere profetene, da du sa: «Landet som dere drar inn i og skal ta i eie, er urent. Den fremmede befolkningen har fylt det med avgudsdyrkelse og annen styggedom og gjort det urent fra ende til annen.

Paulus’ brev til kolosserne
Kapittel 3

5 Så la da det jordiske i dere dø: hor, urenhet, lidenskaper, ondt begjær og pengejag, som ikke er annet enn avgudsdyrkelse.

Peters første brev
Kapittel 4

Når Kristus altså har lidd under sitt jordeliv, så skal dere væpne dere med denne tanken: Den som har lidd her i livet, er ferdig med synden. 2 Derfor skal han ikke lenger følge menneskelige lyster, men leve resten av sitt liv etter Guds vilje. 3 Det er nok at dere i den tid som er gått, har levd på hedensk vis i utsvevelser og sanselighet, i drikk, festing og fyll, og har drevet med forkastelig avgudsdyrkelse. 4 Nå undrer de seg fordi dere ikke lenger løper med dem ut i denne strøm av utskeielser, og de spotter dere. 5 Men de skal få avlegge regnskap for ham som står klar til å dømme både levende og døde. 6 Også for døde er jo evangeliet blitt forkynt, for at de ved Ånden skulle leve, likesom Gud lever, selv om de her i verden var kommet under den dom som rammer alle mennesker.

du velger sjøl om du vil stå under satan eller under Gud... men er ikkje så kult å stå under ei løgn (satan)..:)
Antall ord: 1181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Nå har du snart sitert hele bibelen her inne Runehera :lol: :lol:
Antall ord: 10
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

runehera skrev:å bli kristent døpt har ingenting med frelse å gjera!! men å bli født i ånden når ein har tatt imot Jesus som Frelsar og Herre er frelse..
Gud er ein treenig Gud som består av Faderen, Jesus Kristus og Den Hellige Ånd. Dvs. Jesus er Gud!!
annan måte å bli frelst på finst ikkje!! :

Apostlenes gjerninger
Kapittel 4

12 Det er ikke frelse i noen annen, for i hele verden er det blant mennesker ikke gitt noe annet navn som vi kan bli frelst ved.»
(Jesus)

Gud :

Evangeliet etter Johannes
Kapittel 10

30 Jeg og Faderen er ett.»

Evangeliet etter Johannes
Kapittel 14

15 Dersom dere elsker meg, holder dere mine bud. 16 Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal bli hos dere for alltid: 17 sannhetens Ånd. Verden kan ikke ta imot ham, for verden ser ham ikke og kjenner ham ikke. Men dere kjenner ham; han blir hos dere og skal være i dere. 18 Jeg skal ikke la dere bli igjen som foreldreløse barn, jeg kommer til dere. 19 Om en liten stund ser ikke verden meg mer. Men dere ser meg, for jeg lever, og dere skal også leve. 20 Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.
21 Den som har mine bud og holder dem, han er det som elsker meg. Og den som elsker meg, skal elskes av min Far. Også jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham.» 22 Judas, ikke Iskariot, sier til ham: «Herre, hva kommer det av at du vil åpenbare deg for oss og ikke for verden?» 23 Jesus svarte:
Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme til ham og ta bolig hos ham. 24 Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Og det ord dere hører, er ikke mitt, men Faderens, han som har sendt meg. 25 Dette har jeg sagt dere mens jeg ennå er hos dere. 26 Men talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen skal sende i mitt navn, han skal lære dere alt og minne dere om alt det jeg har sagt dere.

Evangeliet etter Johannes
Kapittel 15

16 Dere har ikke utvalgt meg, men jeg har utvalgt dere og satt dere til å gå ut og bære frukt, frukt som varer. Da skal Faderen gi dere alt det dere ber om i mitt navn. 17 Dette er mitt bud til dere: Elsk hverandre!

26 Når talsmannen kommer, han som jeg skal sende dere fra Faderen, sannhetens Ånd som utgår fra Faderen, da skal han vitne om meg. 27 Men også dere skal vitne, for dere har vært hos meg fra begynnelsen av.

Johannes’ første brev
Kapittel 1

3 Det som vi har sett og hørt, forkynner vi også for dere, for at dere skal ha samfunn med oss, vi som har samfunn med Faderen og hans Sønn Jesus Kristus. 4 Og vi skriver dette for at vår glede skal være fullkommen.

(++)

kven er din Gud? den treenige Satan (djevelen, dyret og antikrist) eller den treenige Gud (Faderen, Jesus Kristus og Den Hellige Ånd) ?? kven trur du er sterkast? Gud er eller noko som er skapt av Gud?? :)

muslimer, buddister, hinduister, osv. er falske religionar som satan får til å funka.... som fører til fortapelse!!

viser til :

Andre Kongebok
Kapittel 21

11 Fordi Juda-kongen Manasse har gjort disse avskyelige ting, ting som er verre enn alt det amorittene før ham gjorde, og med sin avgudsdyrkelse også har forført judeerne til synd, 12 derfor sier Herren, Israels Gud: Nå vil jeg føre slik ulykke over Jerusalem og Juda at det ringer for ørene på alle som hører om det. 13 Jeg vil strekke ut samme målesnor over Jerusalem som over Samaria og bruke samme vektlodd som mot Akabs ætt. Jeg vil tørke bort Jerusalem som når en tørker av et fat og snur det opp ned. 14 Så bryr jeg meg ikke mer om dem som er igjen av mitt eget folk. Jeg overgir dem til deres fiender, så de alle kan røve og plyndre dem. 15 Dette skal skje fordi de har gjort det som er ondt i mine øyne, og har vakt min harme fra den dag deres fedre gikk ut av Egypt, og til denne dag.

(med andre ord; det legger seg til rette "gudfeldighetar" for dei ugudelige og rettferdige....)

Andre Krønikebok
Kapittel 21

13 men gått på de samme veier som Israels-kongene og fått judeerne og innbyggerne i Jerusalem til å drive avgudsdyrkelse, slik Akab-ætten gjorde det, og fordi du tilmed har drept dine brødre, sønner av din egen far, enda de var bedre enn du, 14 så vil Herren la et hardt slag ramme ditt folk, dine sønner og koner og alt det du eier. 15 Selv skal du bli angrepet av en hard sykdom, en lidelse i innvollene som vil føre til at tarmene til sist faller ut.

(sånt skjer pga. Han elsker mennesket så høgt at Han vil ikkje la ei sjel, som er meir verdt enn heile verden, gå i fortapelse!! men har ein sagt "Nei!" når begeret er fullt blir ein evig forkasta....)

Esra
Kapittel 9

11 som du gav oss gjennom dine tjenere profetene, da du sa: «Landet som dere drar inn i og skal ta i eie, er urent. Den fremmede befolkningen har fylt det med avgudsdyrkelse og annen styggedom og gjort det urent fra ende til annen.

Paulus’ brev til kolosserne
Kapittel 3

5 Så la da det jordiske i dere dø: hor, urenhet, lidenskaper, ondt begjær og pengejag, som ikke er annet enn avgudsdyrkelse.

Peters første brev
Kapittel 4

Når Kristus altså har lidd under sitt jordeliv, så skal dere væpne dere med denne tanken: Den som har lidd her i livet, er ferdig med synden. 2 Derfor skal han ikke lenger følge menneskelige lyster, men leve resten av sitt liv etter Guds vilje. 3 Det er nok at dere i den tid som er gått, har levd på hedensk vis i utsvevelser og sanselighet, i drikk, festing og fyll, og har drevet med forkastelig avgudsdyrkelse. 4 Nå undrer de seg fordi dere ikke lenger løper med dem ut i denne strøm av utskeielser, og de spotter dere. 5 Men de skal få avlegge regnskap for ham som står klar til å dømme både levende og døde. 6 Også for døde er jo evangeliet blitt forkynt, for at de ved Ånden skulle leve, likesom Gud lever, selv om de her i verden var kommet under den dom som rammer alle mennesker.

du velger sjøl om du vil stå under satan eller under Gud... men er ikkje så kult å stå under ei løgn (satan)..:)
slutt! ok,slutt!! dette fører ingen vei!! selvom dere ramser opp bibelen for hånd!! fanatikhet gjør dt værre her!!


that`s the truth!!
Antall ord: 1210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

shocola :

ein vakker dag vil kanskje nokon av dykk ta til vet og følga sannheten, om ikkje like før det blir "verst" pga. satans makt her på jorda (...) eller rett før døden... har iallefall planta eit lite frø her og der..:) men er litt kjipt visst ein allerede er dø før ein fekk tatt imot..
"Dei som ikkje tar imot i den siste vekkelsen blir forkasta; evig forkasta!"

Ikkje gløym at satan er her for å stjela, drepa og ødelegga..(sjølmordstatistikken er ikkje liten per i dag....)
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

runehera skrev:shocola :

ein vakker dag vil kanskje nokon av dykk ta til vet og følga sannheten, om ikkje like før det blir "verst" pga. satans makt her på jorda (...) eller rett før døden... har iallefall planta eit lite frø her og der..:) men er litt kjipt visst ein allerede er dø før ein fekk tatt imot..
"Dei som ikkje tar imot i den siste vekkelsen blir forkasta; evig forkasta!"

Ikkje gløym at satan er her for å stjela, drepa og ødelegga..(sjølmordstatistikken er ikkje liten per i dag....)
sannhten? dt er ikke bibelen ihvertfall!! maria vakke mye jomfry! mn nok om dt..
dikter du til at jg er tilhenger av satan fordi jg ikke tror? ærlig talt. tenk før du skriver! er dt noen som er unneer satan så er det vel ja,,glem dt..
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

xtrick :

holder meg ikkje til avgudar:)
eg har ikkje ditt blod på mine nevar!! (har vitna..)
eg veit ikkje om du ser forskjell på gode mennesker og onde mennesker..? det gjer iallefall eg!!
kjør på!!:D

shocola :

ok,du har bedd om det!:) skal ikkje plaga deg meir....:D
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links