Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDikemark Sykehus

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Det var et creepy hus ja med hvit gjerde hvis jeg ikke husker helt feil, men hvis ikke Juelma tok noen bilder av det da hun ble "borte" fra oss - så var det vel bare vi som så det sjanna!
Antall ord: 40
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jeg tok dessverre ingen bilder av det huset..... :cry:

kanskje vi skal dra på tokt i kveld....... jeg har friiiiiii..... :lol:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

Og det var Dikemark dere var på? Kan dere ikke ringe meg hvis dere drar til Dikemark? Sender PM til juelmaPPVu
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trestjerners
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 25 Sep 2005 11:38
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av trestjerners »

Oi, jeg bodde der før, gikk på vardåsen skole en stund.
Var liten da, var ved sykehuset innimellom, men jeg visste da ikke at det var et.. ja, hva skal jeg si, Sånt område?

Men jeg visste at det var sinnsykehus eller liknende. Ingen som hadde sagt det til meg, hvem forteller vel en 6åring sånt, jeg bare visste det, følte det på meg.

Fortell meg mer! :D :D
Dette var spennende :P
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trestjerners
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 25 Sep 2005 11:38
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Dikemark Sykehus

Innlegg av trestjerners »

abrj skrev:
Glemte å nevne at Dikemark også var et samfunn i samfunnet med eget gårdsbruk hvor de produserte alt av kjøtt, korn, grønnsaker, melk, egg osv, de hadde eget bakeri, eget snekkerverksted, eget sagbruk, vaskeri, butikk, bank, bibliotek, postkontor (som faktisk het Solberg av hensyn til pasientene).
Oi, creepy.
Solberg, het det. Solberg, sinnsyke mennesker. Husker det så godt, jeg var bare så fasinert av det stedet!
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rottulf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 99
Startet: 14 Jun 2005 15:06
18
Kjønn (valgfri): Guteslamp
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Rottulf »

AizQueen skrev:Ja selvportrett.. hehehe.. kniven ja si det.. kn jo hende man trenger den.. Det det går på er vel det ukjent å uforklarlige som er spenende.. gir ett kick da... er jo ike det at man skla gjøre innbrudd å ødlegge, er bar for å slukket den sulten etter å "vite" hvis du skjønner???

(Det er et sverd)
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Re: Dikemark Sykehus

Innlegg av qinqong »

trestjerners skrev: Oi, creepy.
Solberg, het det. Solberg, sinnsyke mennesker. Husker det så godt, jeg var bare så fasinert av det stedet!
Nå heter Det Solberg i hele området der, så det er ikke av hensyn til pasientene.
Pasientene har det aldri blitt tatt slike hensyn til uansett.

Kan fortelle at Blakstad skole i utgangspunktet ble nedstemt av foreldrene, da de ikke ville at barna sine skulle gå på en skole med et slikt navn, uten hensyn til at hele området heter Blakstad.
Nå er ikke Dikemark og Blakstad det samme, da de ligger på hver sin side av bygda, men Blakstad har også en svart fortid hva gjelder behandling av "psykiatriske" pasienter, og de som liker å vite litt om slike ting kan jo ta for seg Emma Hjorts hjem, hvilket ikke representerer noe annet hva energier gjelder enn andre forsøkslaboratorier. Her ble menneseker murt inne, og historiene er mange og de er grusomme, helt opp til våres dager, og helt stuerene er vel ingen av disse institusjonene nå heller.
Men i stedet for å fly rundt å "kjenne" på energier vil jeg heller påstå at man bør ta seg jobb innen psykiatrien for å være med å løfte på lokket, og finne andre områder hvor der finnes energier til å ta å kjenne på, hvilket er i mengder å finne rundt omkring.
Man bør vel være seg selv bevist til å benytte det man eventuelt har av paranormale evner til å gavne sine medmennesker...
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Re: Dikemark Sykehus

Innlegg av abrj »

qinqong skrev:Nå heter Det Solberg i hele området der, så det er ikke av hensyn til pasientene.
Pasientene har det aldri blitt tatt slike hensyn til uansett.
Da de etablerte postkontor var meningen å kalle dette for Dikemark, men etter protester fra overlegene, pasienter og pårørende ble områdenavnet Solberg brukt. Det var mange som offisielt var på ferie, men i realiteten var innlagt på Dikemark for å komme til hektene. Da tok det seg bedre ut at postkontoret het Solberg…
qinqong skrev: Men i stedet for å fly rundt å "kjenne" på energier vil jeg heller påstå at man bør ta seg jobb innen psykiatrien for å være med å løfte på lokket, og finne andre områder hvor der finnes energier til å ta å kjenne på, hvilket er i mengder å finne rundt omkring.
Man bør vel være seg selv bevist til å benytte det man eventuelt har av paranormale evner til å gavne sine medmennesker...
Jeg ville bare påpeke at det er mye energier i området, og at Dikemark og Lier ikke er det samme. Jeg er enig med deg qinqong i at de som ikke har en snev av paranormale evner ikke bør fly rundt på osv for å være "tøffe". En skal ha respekt for åndeverden.
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Aug 2005 16:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

sjanna skrev:Tok du noen bilder av det røde huset Juelma? når vi var der............
jeg har bilder av det huset på dikemark. det røde...
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Aizqueen: Vi reiser til Lier i kveld, får veibeskrivelse til det huset vi lette etter sist- bare å henge seg på!
Antall ord: 21
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

AizQueen skrev:
sjanna skrev:Tok du noen bilder av det røde huset Juelma? når vi var der............
jeg har bilder av det huset på dikemark. det røde...
kan du sende det på mail til meg aiz?
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links