Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDikemark Sykehus

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Dikemark Sykehus

Innlegg av abrj »

Det har vært flere spørsmål om Lier sykehus og Dikemark sykehus, og jeg satte meg derfor ned og skrev litt om Dikemark siden jeg bor rett i nabolaget der.

Lier sykehus og Dikemark sykehus er to forskjellige sykehus. Siden jeg bor nærmest Dikemark kan jeg svare best for det. Dikemark, som ligger vest i Asker kommune, var fra rundt 1700 tallet jernverk, delvis med samme eiere som Bærums Verk. Etter hvert ble jernverket nedlagt og området ble kjøpt av Oslo kommune rundt 1900 for å få plassert de gale lengst unna byen og inn i et stille område.

Rundt 1905 satte de i gang og bygde mange avdelinger etter prinsipp av engelsk kolonihage d.v,s ett bygg her og ett bygg der med parkmessig område i mellom. Dikemark var helt siden starten et foregangssykehus mht forskning på sinnslidelser, og det har skjedd mye rart her oppe med både lobotomering, medisinering og andre forsøk (bl.a. kald dusj, lsd, fluesopp osv).

Fra rundt 1975 har politikerne i Oslo kranglet om de skal drive sykehuset, og det har vært nedbygging og oppbyggingsperioder. Nå er de fleste pasientene flyttet til Oslo, og det er fattet endelig vedtak om nedleggelse av sykehuset. I mange av de gamle avdelingene er det nå bare ulike aktivitetstiltak, men disse går ofte bare på ½ tolv.

Dikemark ligger ned mot to vann, og med sitt parkmessige kolonihageområde er det fint å gå tur der. Imidlertid er det masse energier i området, noen ganger mer en andre. Du kjenner liksom at det er noe med hele området, ikke bare fordi det er store halvtomme bygg, men også at det hviler en spesiell atmosfære med energier over området. Mange av energiene henger nok igjen fra pasientene, men også i området hvor det har ikke har vært så mange pasienter men vært jernverk kjenner en energier. En kan lett forestille seg at det både under tiden med jernverk og da de drev og forsket mye på pasientene her oppe har vært mange lidelser.

I området har man både energier og gjenferd.

Glemte å nevne at Dikemark også var et samfunn i samfunnet med eget gårdsbruk hvor de produserte alt av kjøtt, korn, grønnsaker, melk, egg osv, de hadde eget bakeri, eget snekkerverksted, eget sagbruk, vaskeri, butikk, bank, bibliotek, postkontor (som faktisk het Solberg av hensyn til pasientene).
Sist redigert av abrj på 16 Aug 2005 10:11, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Aug 2005 16:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

Er ikke kjent oppe å rundt der jeg, men hvor er dette stedet???
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Jeg har jobbet der oppe på den verste av de verste avdelingene, og kjenner også området, og disse energiene som du beskriver, ja, tja, de er vel omtrent som en middels bygård i tjukkeste Oslo, og har man evnen til å kjenne på disse energiene, ja, så vil man fange det enten man sykler rallarveien, eller om man kjører E-16 gjennom Bærum, og da med hensyn til alle rallarene som måtte bøte med livet, og E-16 på grunn av de ufattelig mange ungdommer som har bøtet med livet på denne veistrekningen, på grunn av sin søken etter å tøye grenser med hensyn til fart og ungdommelig nysjerrighet.

Det finnes soner over hele vår planet hvor mennesker har avgått på forskjellige måter, og gjenferd, ånder, spøkelser eller hva man ønsker å kalle det, finnes i de fleste gamle byggninger, og nyere for den saks skyld.

Selv kan jeg lite forstå hva man skal virre rundt i disse områdene for å finne ut av ting så lenge man ikke har funnet ut av energiene som virker i ens egen fysiske materie, da dette er langt mere prioritert oppgave i henhold til at man nå er født inn i denne tilstanden.

Å virre rundt på alt som finnes av nedlagte mentale sykehus ser jeg ikke helt poenget med om det ikke er fordi man ønsker å suggerere seg selv til å pisse eller ikke pisse i buksa.

Som jeg tidligere har nevnt så mener jeg at det er mye viktigere og gå helhjertet inn i psykiatrien av i dag og påvirke den fra innsiden ved å ta seg jobb der, og forsøke å være en foregangsperson for å rette opp i en del feil som ligger der.

Jeg ser ikke noen grunn til å bryte seg inn i gamle hus eller bygninger for å suggerere seg selv til et kick, og leke Guddom og tro at man kan påvirke eller rette opp i feil som ble begått for maaaange år siden.

Det er vel noe som heter at man skal "leve i nuet"
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

AizQueen skrev:Er ikke kjent oppe å rundt der jeg, men hvor er dette stedet???
sexy rompe, men hva gjør den kniven der om ikke for å drepe eller skade noen?

Det er ikke akkurat utstyr til å skrelle epler med..........
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Aug 2005 16:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

Ja selvportrett.. hehehe.. kniven ja si det.. kn jo hende man trenger den.. Det det går på er vel det ukjent å uforklarlige som er spenende.. gir ett kick da... er jo ike det at man skla gjøre innbrudd å ødlegge, er bar for å slukket den sulten etter å "vite" hvis du skjønner???
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

dikemark har brent ned til grunnen, så der er det visst ikke mye å se lenger.....
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

juelmaPPVu skrev:dikemark har brent ned til grunnen, så der er det visst ikke mye å se lenger.....
Dette er nok helt feil, da Dikemark består av en mengde gamle gedigne bygninger, spredd over et stort område, og noen av disse bygningene er stengt i dag, men det er stadig operativt sykehus med avdeling Vardåsen som en del av det hele.


Viser deg rundt der jeg, hvor jeg har jobbet for ikke lenge siden.....
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

juelmaPPVu skrev:dikemark har brent ned til grunnen, så der er det visst ikke mye å se lenger.....
Som jeg skrev i hovedinnlegget er Dikemark bygd opp etter kolonihage prinsipp med byggningsmassen spredd utover. Det vil si et hus her og et hus der med masse grøntareal i mellom. Det du refererer til var en avdeling som lå litt for seg selv og var avstengt, denne brant ned for noen år siden, det var ikke hele sykehuset som brant...
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

abrj skrev:
juelmaPPVu skrev:dikemark har brent ned til grunnen, så der er det visst ikke mye å se lenger.....
Som jeg skrev i hovedinnlegget er Dikemark bygd opp etter kolonihage prinsipp med byggningsmassen spredd utover. Det vil si et hus her og et hus der med masse grøntareal i mellom. Det du refererer til var en avdeling som lå litt for seg selv og var avstengt, denne brant ned for noen år siden, det var ikke hele sykehuset som brant...
jeg tenkte meg ikke om før jeg skrev. men det jeg har hørt om dikemark er at det spøkte i den nedbrente bygningen. ellers er det jo et utrolig flott sted.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Aug 2005 16:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

Men hva med det røde huset vi fant da juelma? bak det fabrikk greiene. det er jo det huset som er bildet av her på paranormal... lurer veldig på det huset. Har bilder av det som jeg skal legge ut etterhvert..
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

ja jeg også lurer litt på d røde huset.........?noen som vet noe om d?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

hehe.... det huset hadde jeg glemt i farta....

ja....NOEN SOM VET NOE OM DET???? :lol:
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

Tok du noen bilder av det røde huset Juelma? når vi var der............
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

Det røde huset på Dikemark? var det låveaktig eller uthus aktig? Hvis dere var på Dikemark kan dere sende meg bildet på mail så kan jeg se på det og kanskje fortelle noe...
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

hmmm tnei.... var et vanlig,kanksje litt gammelt hus...med et gjerdet rundt....og et lite skur ved siden av tror jeg hvis jeg ikke husker helt feil...
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links