Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere og sånn

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Stavenes knekt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 23 Apr 2005 19:51
19

Innlegg av Stavenes knekt »

Vel mer kan jeg ikke forklare det. jeg er ingen vitenskapsmann, og kan kun snakke ifra mine egne erfaringer og hva jeg opplever med vergene. Jeg har aldrig forsket på det og pm jeg skulle spørre ville jeg kun få Tyst til svar.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

khufu skrev: Jeg har aldrig forsket på det og pm jeg skulle spørre ville jeg kun få Tyst til svar.
Ja, ikke sant? :lol: Det er sikkert ikke meningen at vi skal vite dette...
Antall ord: 34
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Innlegg av Petter »

Heia skrev:
khufu skrev: Jeg har aldrig forsket på det og pm jeg skulle spørre ville jeg kun få Tyst til svar.
Ja, ikke sant? :lol: Det er sikkert ikke meningen at vi skal vite dette...
Jammen jammen hvorfor? Synes det burde være i alles interesse (også hjelpere) at flere fikk kontakt med, og forståelse for hvem de er og hvorfor de er her :)
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hvis du leser "himler med øynene"-tråden så kan det være fordi de egentlig ønsker å lyve for oss :twisted:
Antall ord: 21
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kenneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 15 Aug 2005 15:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Kenneth »

Tom_33 skrev:Mm-m...teologer, fysikere, psykologer og parapsykologer kunne hatt mye å lære av hverandre og jeg tror vi kunne komme nærmere det svaret vi aldri egentlig vil få. ;-)
Og det er i skjæringspunktet mellom alle disse emnene man finner det virkelig interessante. :) Du treffer virkelig spikeren på hodet her. Jeg tror det er viktig å også ta med mer tradisjonelle vitenskaper når man skal prøve å analysere en "paranormal" opplevelse. Feks. det å tro at de inntrykkene man får ikke blir påvirket av omgivelser, egen sinnsstemning osv. er naivt, og egentlig ganske arrogant. Hvis ikke slikt skulle påvirke hvordan man oppfatter ting ville man jo være en form for følelsesmessig "supermenneske"...
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

I utgangspunktet så er jo alle spirits energi, så om dere er opptatt av at alle skal være det sammen, ja så er vel dette nære sanneheten.

Bakgrunnen for å benytte forskjellige benevninger ligger i hvilke oppgaver åndene har på den andre siden.

Hjelperene dine er familiemedlemmene dine.
Guidene din er din sammarbeidspartener fra den andre siden.
Dørvokteren (kan også være guiden din) er den som slipper igjenneom andre ånder til deg.
Lærerene, etter hvert som man utvikler seg åndelig, så vil flere og flere lærere dukke opp. Disse åndene er ikke knyttet opp til deg emosjonelt slik hjelperene dine er, men de er her for å utvikle andre sanser hos deg. F.eks jobbe mer målrettet, utvikle healingevnene dine, bevistgjøring på kosthold etc.

Så i stedet for å bekymre seg over hvor mange hjelpere/guider etc, så er det bedre å åpne for kontakt og åpne for hva den enkelte åndene ønsker å lære oss.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kenneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 15 Aug 2005 15:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Kenneth »

Octopuzzy skrev:
Bakgrunnen for å benytte forskjellige benevninger ligger i hvilke oppgaver åndene har på den andre siden.

Hjelperene dine er familiemedlemmene dine.
Guidene din er din sammarbeidspartener fra den andre siden.
Dørvokteren (kan også være guiden din) er den som slipper igjenneom andre ånder til deg.
Lærerene, etter hvert som man utvikler seg åndelig, så vil flere og flere lærere dukke opp. Disse åndene er ikke knyttet opp til deg emosjonelt slik hjelperene dine er, men de er her for å utvikle andre sanser hos deg. F.eks jobbe mer målrettet, utvikle healingevnene dine, bevistgjøring på kosthold etc.

Så i stedet for å bekymre seg over hvor mange hjelpere/guider etc, så er det bedre å åpne for kontakt og åpne for hva den enkelte åndene ønsker å lære oss.
Hvordan vet du dette? Er det kunnskap noen fra "den andre siden" har gitt deg?
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det samme lurer jeg på!
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Natte

Innlegg av Natte »

Kenneth skrev:
Octopuzzy skrev:
Bakgrunnen for å benytte forskjellige benevninger ligger i hvilke oppgaver åndene har på den andre siden.

Hjelperene dine er familiemedlemmene dine.
Guidene din er din sammarbeidspartener fra den andre siden.
Dørvokteren (kan også være guiden din) er den som slipper igjenneom andre ånder til deg.
Lærerene, etter hvert som man utvikler seg åndelig, så vil flere og flere lærere dukke opp. Disse åndene er ikke knyttet opp til deg emosjonelt slik hjelperene dine er, men de er her for å utvikle andre sanser hos deg. F.eks jobbe mer målrettet, utvikle healingevnene dine, bevistgjøring på kosthold etc.

Så i stedet for å bekymre seg over hvor mange hjelpere/guider etc, så er det bedre å åpne for kontakt og åpne for hva den enkelte åndene ønsker å lære oss.
Hvordan vet du dette? Er det kunnskap noen fra "den andre siden" har gitt deg?
Marion Dampier-Jeans lærer bort det på kursene sine, så det er vel derfra, tenker jeg :wink:
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Octopuzzy skrev:I utgangspunktet så er jo alle spirits energi,

>Hjelperene dine er familiemedlemmene dine.

>Så i stedet for å bekymre seg over hvor mange hjelpere/guider etc, så er det bedre å åpne for kontakt og åpne for hva den enkelte åndene ønsker å lære oss.
Selv om jeg ikke er enig i beskrivelsen av benevnelsen på Hjelpere, - så er jeg enig i at antall og betegnelser har liten praktisk betydning.

Det er som å være til legen ;
Du har 1 fastlege.
Det hender du må ta prøver. Da er det andre som kommer inn ( laborant).
Må du igjennom mindre operasjon, 1-2 leger, og etpar assistenter.
Tyngre operasjon: Flere Spesialister, noen kommer til og fra hele tiden,
Noen jobber med en ting, andre med andre ting.

Så antall Hjelpere du har varierer hele tiden.

Familiemedlemmer er somregel med som "ekstrahjelpere", utifra hva jeg tror.

Men; Hva som er fasit - se det vet vi ikke før vi er kommet over på andre siden - da får vi vite alt.

A
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Medium Marion Dampier-Jeans, samt medium Graham Bishop har to nesten identiske forklaringer på dette. Iris Hall som ligner også veldig. Deler har også kommet fra transemedium Tone Nilsen i transe (som du sikkert husker Wiz).

Vi spurte ang guide når Tone var i transe:
Guiden din har du valgt før du kom til jorden igjen. Samme som foreldrene dine. Guiden din er en du har levd sammen med i et tidligere liv. Guiden din kan også være din dørvokter. Dørvokteren er den som styrer døren inn til "deg/din egen spirit" og som passer på at ikke de som ikke har noe der å gjøre slipper til. I praksis betyr dette at om du ikke stoler på guiden din, så stoler du ikke på deg selv og dine egne valg. Du kunne ikke velge guide fritt før du kom til jorden, men det var et utvalg å velge mellom. Guidene din og deg velger hverandre. Guidene jobber ikke bare med en person på jorden, men flere samtidig.


Vi som øver fast i sirkel merker også forskjellen på hvem vi tar imot. Familiemedlemmer kommer med enorm kjærlighet og støtter veldig opp rundt personen dagligliv.

Lærerene er mer kritiske og setter oss på tester, samt jobber med blokkeringene våre for å åpne opp for åndeverden for å kunne komme igjennom. Vi har flere i vår sirkel som transfigurerer (bytter ansiktstrekk når spirits er tilstede, dette er ikke det sammen som når spirits benytter ektoplasma/teleplasma og kreerer f.eks brille og bart etc). Og vi har flere i vår sirkel som går i transe. Så vi har jamnlig kontakt med åndeverden med flere personer tilstede. Og spirits kommer med stor kjærlighet, masse humor og kloke ord.

Men dette vil aldri oppleves likt fra person til person. Og i følge spirits så er forklaringen mye mye mer komplisert enn denne kortversjonen.
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

Innlegg av Pink_heaven »

Spennende, dette! Tror nok at vi har hjelpere ja. Hehe..
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stavenes knekt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 23 Apr 2005 19:51
19

Innlegg av Stavenes knekt »

Og hjelperene er faktisk ikke dine slekninger nei. Har noen sett hjelpere egentlig? Jeg begynner å misstenke at de flestesom skriver på denne tråden, ikke opplever dem slik?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Khufu - forstår ikke helt hva du mener i innlegget ditt.

For de som har gått på kurs innen mediumskap og som sitter i sirkler så er det ganske så normalt å få besøk fra den andre siden. Og da er det gjerne familien som er de første som viser seg og kommer igjennom.

Når man deretter jobber mer med sin egen utvikling så er det ofte hjelperene som viser seg og som snakker gjennom den som har sittingen.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kenneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 15 Aug 2005 15:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Kenneth »

Må si jeg er ganske skeptisk til de som hevder å ha utviklet mediale evner etter bare et kurs, nesten uansett hvor dyktig den kursholderen måtte være. (Tar her utgangspunkt i at de ikke hadde jobbet noe med disse evnene i forkant.)

Det høres ut som mange her er enig om at man enten a) har sterkt utviklede evner medfødt, eller b) må igjennom er en form "åndelig modningsprosess" (hva nå det måtte være...) for å komme i kontakt med den siden av seg selv, og det sier seg selv at slik skjer ikke på en uke. Så sant man ikke tror på en form for spiritistisk "frelse"... Både a og b virker for meg troverdig, men "bli klarsynt på en helg" kurs.... nah, don't think so....

Hva folk "ser" sammen med likesinnede er egentlig ikke så interessant, da menneskers evne til massesuggesjon er sterk.
Antall ord: 151
Initium sapientiae est dubium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links