Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere og sånn

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Pink_heaven

Hjelpere og sånn

Innlegg av Pink_heaven »

Hei hei.
Har bare noen spørsmål om hjelpere og sånn. Har alle hjelpere? Hvilke skapninger er de/hvem er de?
Hvor mange har man ca.?

Og er det noen som kan finne ut hvor mange jeg har her og nå? Hvordan finner man det ut? HAr ei venninne som sitter ved siden av meg, men dere kan vel ikke finne ut det, i og med at hun ikke skriver og er medlem her? Eller? Hehe, takker for svar=)
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
freezsch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 17 Aug 2005 15:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Romsdalen

Innlegg av freezsch »

Alle har jo hjelpere. De kan være av forskjellig art..jeg vet ikke hvor mange hjelpere jeg har men jeg vet at en av de er engel, som meg selv.
Vet om flere som har tre hjelpere, der en av de er lysvesen.
Du kan jo prøve å ta kontakt med de. Eller prate med en klarsynt som kan fortelle degom hjelperene dine...lykke til.. :D
Antall ord: 66
Åpen for alt eller ingenting..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

For det første kan du jo lese i alle de trådene som ligger under denne topic'en, der finner du sikkert mye informasjon.
For det andre er det vel ingen som er enige om svaret på dette spørsmålet.
Ingen vet hele svaret. Jeg har mine egne teorier som heller mot at vi dikter opp hele greia og at hjelperne våre egentlig er andre dimensjoner av oss selv....vi skaper illlusjonene, d.v.s. dersom to klarsynte sier at du har en indianer til hjelper, kan det hende at det er et aspekt ved deg de ser...?

Men du kan jo titte litt på hjemmesiden til Larsrolle og lese hva han har sammenfattet.
Husker ikke helt adressen i farta, men den ligger ute i flere tråder og i profilen hans :wink:
Antall ord: 135
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Heia skrev:For det første kan du jo lese i alle de trådene som ligger under denne topic'en, der finner du sikkert mye informasjon.
For det andre er det vel ingen som er enige om svaret på dette spørsmålet.
Ingen vet hele svaret. Jeg har mine egne teorier som heller mot at vi dikter opp hele greia og at hjelperne våre egentlig er andre dimensjoner av oss selv....vi skaper illlusjonene, d.v.s. dersom to klarsynte sier at du har en indianer til hjelper, kan det hende at det er et aspekt ved deg de ser...?

Men du kan jo titte litt på hjemmesiden til Larsrolle og lese hva han har sammenfattet.
Husker ikke helt adressen i farta, men den ligger ute i flere tråder og i profilen hans :wink:
Dette har også vært oppe maaange ganger før, men....hvis man får påvist en indianer som hjelper, jeg antat at dette er en sjel som har gått gjennom mange reinkarnasjoner, hvordan kan denne da defineres som indianer. H*n kan jo ha vært alt fra gjeter til konge tidligere...hva definerer egentlig en sjel/ånds identitet og kan den egentlig defineres på den måten??
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Petter

Innlegg av Petter »

Tom_33 skrev:
Heia skrev:For det første kan du jo lese i alle de trådene som ligger under denne topic'en, der finner du sikkert mye informasjon.
For det andre er det vel ingen som er enige om svaret på dette spørsmålet.
Ingen vet hele svaret. Jeg har mine egne teorier som heller mot at vi dikter opp hele greia og at hjelperne våre egentlig er andre dimensjoner av oss selv....vi skaper illlusjonene, d.v.s. dersom to klarsynte sier at du har en indianer til hjelper, kan det hende at det er et aspekt ved deg de ser...?

Men du kan jo titte litt på hjemmesiden til Larsrolle og lese hva han har sammenfattet.
Husker ikke helt adressen i farta, men den ligger ute i flere tråder og i profilen hans :wink:
Dette har også vært oppe maaange ganger før, men....hvis man får påvist en indianer som hjelper, jeg antat at dette er en sjel som har gått gjennom mange reinkarnasjoner, hvordan kan denne da defineres som indianer. H*n kan jo ha vært alt fra gjeter til konge tidligere...hva definerer egentlig en sjel/ånds identitet og kan den egentlig defineres på den måten??
Ja, Lurer på det samme som deg Tom!

Forskjellige medium/klarsynte ser ofte hjelperne som forskjellige skikkelser (som en hund, gris, hest, bjørn, grønn/rosa engel, indianer, konge osv..) og tolker utifra dette. Det blir jo allt i allt en subjektiv oppfatning av energiene som er rundt en person.. Jeg er overbevist om at energiene er der ( Jeg tror :) ) men vet ikke hva det er, og hvorfor det er der.

Spørsmålet blir jo som du Tom stiller, om vi faktisk kan definere en sjels/ånds identitet på den måten. Før vi har noe mer "vitenskapelig", eller ihvertfall noe som sammenfaller mer blir det vel i bunn og grunn et spørsmål om tro og tillit til den enkelte klarsynte..
Antall ord: 337

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

...og det kan, som det ble nevnt i en annen tråd, være energier i oss selv som gir seg forskjellige uttrykk. Det som gjør meg litt...lettere frustrert...er at man tror på det som blir sagt så lenge den som sier det er (ofte selværklært) klarsynt. For å sette det på spissen.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Petter

Innlegg av Petter »

Tom_33 skrev:...og det kan, som det ble nevnt i en annen tråd, være energier i oss selv som gir seg forskjellige uttrykk. Det som gjør meg litt...lettere frustrert...er at man tror på det som blir sagt så lenge den som sier det er (ofte selværklært) klarsynt. For å sette det på spissen.
Ja.. Jeg skal ikke "kaste stein i glasshus" da jeg selv har følt veldig mye rart som jeg har oppfattet som både det ene og andre, men jeg kan ikke utelukke at min egen psyke har feiltolket hendelser. Jeg setter ikke spørsmålstegn ved _om_ jeg har opplevd noe, men om jeg har tolket hendelsen riktig. Har selv erfaring med mange klarsynte som har sagt mye rart om min opprinnelse/tidligere inkarnasjoner. Det er interessant og underholdende, men i realiteten lite håndfast. Stiller absolutt ikke spørsmålstegn ved at klarsyn eksisterer, men det er hittil kun _en_ selverklært klarsynt (Det er de vel alle, iogmed at det ikke finnes noe seriøst godkjennelsesorgan for klarsynte) som har overbevist meg med faktiske detaljer fra den nåværende inkarnasjonen.. ( Olav ).

Folk tolker ting og opplevelser forskjellig, og det tror jeg også gjelder for alle klarsynte.

Er bare å se på noen av de mange bildene som blir postet på forumer/sider rundt på nettet hvor man visstnok kan se spøkelser, og det er bare "sååå" klart at det er der. Er nesten så man føler seg dum når man ikke klarer å se konturene av et engang, men med en god porsjon fantasi er det utrolig hva man kan få ut av en lys flekk på et ellers mørkt bilde ;)

Det hadde vært veldig veldig interessant om flere klarsynte var villig til å jobbe sammen med seriøse forskere innen emnet parapsykologi/metafysikk (og omvendt) istedenfor å sitte på hver sin haug og mistro hverandre. Er vel i alles interesse å komme nærmere sannheten ? Eller er det det.. ?
Antall ord: 334

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Mm-m...teologer, fysikere, psykologer og parapsykologer kunne hatt mye å lære av hverandre og jeg tror vi kunne komme nærmere det svaret vi aldri egentlig vil få. ;-)
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ja, det er jo det jeg sier. Det er noe vi finner på selv. :lol:
Poenget mitt er; dersom vi mennesker er 12-dimensjonale, er alle "kroppene" (opptil 7 av dem synes jo i auraen) et eget "selv". Vi kaller jo sjelen for vårt høyere selv. Vi har 12 "selv"'er. Tanker og minner kommer til uttrykk i auraen vår. Hva om vi lever som en indianer i en annen dimensjon parallellt med at vi lever i denne 3. (4.)dimensjonen? Lineær tid eksisterer bare i vårt 4-dimensjonale sinn. Jeg begynner faktisk å bli mer nysgjerrig på Graham Bishops teori.....at reinkarnasjon ikke eksisterer. Vårt sinn er for enkelt til å forstå virkeligheten, og jeg tror vi mistolker utrolig mye informasjon som vi sanser.
Derfor mener jeg kanskje at våre egne forventninger om hva vi ønsker skal være vår hjelper er det som blir sett. En tanke projisert ut i auraen...

Når det gjelder dette med hjelpere og flere dimensjoner; i flg. Kryon, mener jeg å forstå at meningen med "høyere selv" at noen skal besvare våre bønner. Hørt på maken? Vi er våre egne herrer og ordner biffen sjøl! Det er vi selv, eller i hvertfall en del av oss, som sørger for at våre bønner blir hørt. :wink:
Hva skal vi da med eksterne hjelpere når vi kan besvare bønnerop fra 11 dimensjoner? Noen ideer? Anyone? :lol:
Antall ord: 246
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

M-mm....tror du er inne på noe der Heia...
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Hvis det er sånn som Heia sier så trenger vi ikke hjelpere. Da er vi vår egen hjelper, men det betyr også at det kroppen vi lever med på jorden også er hjelper for de andre kroppene. Jeg har ennå ikke merket at noen har skreket etter min hjelp så den teorien er ikke på førsteplass hos.

Uansett det viktigste vi kan gjøre er å forske videre på dette emnet. Det er ikke lurt å slå seg til ro med enkle teorier som høres fint ut. Jeg har ved flere tilfeller opplevd ting som ikke stemmer overens med det som blir tatt med den største selvfølgelighet her på forumet.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Stavenes knekt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 23 Apr 2005 19:51
19

Innlegg av Stavenes knekt »

Jo vi har hjelpere og de kan komunisere visst du er s\i stand til det hel enklet og greit. Du må jo være såpass open at du kan tolke andre ting litt mer enn ord og tanker?

Og at det er dine energier som smitter? Det er det absolutt ikke. Våres energi er mye tyngre og det skiller seg totalt ut.

Dette med at alle har en indianer og engel er jo også en ting da. Jeg ser verger og hjelpere men, det er uhyre uvanelig for meg å oppdage en med fjær i hatten for å si det sånn!
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

>wiz skrev:Hvis det er sånn som Heia sier så trenger vi ikke hjelpere. Da er vi vår egen hjelper, men det betyr også at det kroppen vi lever med på jorden også er hjelper for de andre kroppene. Jeg har ennå ikke merket at noen har skreket etter min hjelp så den teorien er ikke på førsteplass hos.
Men sett at vi ikke kan rope og skrike på hjelpere slik mange tror. Sett at vi bare henter styrke i hverandre? Hver gang du har hodepine f.eks. så er det p.g.a. kausallegemet trenger hjelp til å jage demoner :lol:

Spøk til side: hva er det hjelpere gjør annet enn å gi oss et hint i ny og ne? Når folk forteller om englevakt; behøver vel strengt tatt ikke være hjelpere? Jeg vet ikke hva som er sannheten jeg, men jeg liker ikke å være mainstream og det er for mange løse tråder til å bare akseptere at hjelpere: det er sånn og sånn, det! Dermed basta! Da vil jeg heller prøve og feile :wink:

Når det gjelder det khufu sier, så er det et poeng. Vi er tettere i denne dimensjonen. Kanskje det er derfor vi trenger hjelp og ikke de andre dimensjonene av oss?
Antall ord: 217
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

khufu skrev:Jo vi har hjelpere og de kan komunisere visst du er s\i stand til det hel enklet og greit. Du må jo være såpass open at du kan tolke andre ting litt mer enn ord og tanker?

Og at det er dine energier som smitter? Det er det absolutt ikke. Våres energi er mye tyngre og det skiller seg totalt ut.
Så du mener at en ikke kan se sjeler i folks aura fordi vi har lavere energi?
Men våre energier er jo lagdelte. Det er vel bare de fire første planene som tilknyttes det materialistiske legemet, derfra er det mange lag. Fra det atmiske planet og høyere er vi vel "bare" lys....?
Antall ord: 122
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror:
At en hjelper egentlig er en ENERGI - som kan ta mange former.

Sjelen vår er den ENERGIEN som "gjør at vi lever".

Dvs at "vår sjel / energi" gjør at kroppen vår er levende, tenker, spiser, vokser, osv.

Men den energien har ifølge noen tidligere vært "yngre" sjeler - i den forstand at de kan ha vært i andre former tidligere ( som planter og dyr ???)

Og etterhvert har vært forskjellige mennesker oppigjennom tidene ?

Energi forsvinner ikke, den omformes !

Så på en måte kan man si sjelen er en "energiklump" som har dratt med seg kunnskap etterhvert som den har vokst.

Dermed skal den da kunne ta den form som den vil selv, hva som "er behagelig" i øyeblikket.

Dette betyr at reinkarnasjon MÅ være en realitet, - energien forsvinner ikke. Den forandres, og går inn i en ny kropp når denne er i "fødsels-prosessen".

Det betyr egentlig at en sjel kan ta hvilket som helst form.

Men for at vi mennesker skal forstå, så må den da vise seg som noe vi kjenner, ett dyr, ett menneske, osv.

Da gjerne som en tidligere inkarnasjon, eller som ett avdødt familiemedlem.
( da har den aktuelle sjelen VÆRT dette familiemedlemmet).

Dette er bare tanker, ingenting er såvidt jeg vet blitt bevist, derfor defineres det som tro.

Men tanken er da at sjelen egentlig er energi - som er bundet til kroppen, som strømmen er bundet til ledningene.
Men den kan og være fri - som statisk elektrisitet, lyn, osv.

Uansett er det regler for den energien...

Jaja, det er hva jeg tror kan være ett alternativ til svar på hva vi snakker om her.
Men selvfølgelig ; andre forklaringer kan være like riktig , om ikke "den" riktige...!

Asbjørn
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !