Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkremmende Ridetur

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
MissMi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 30 Jan 2005 19:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sykkylven

Skremmende Ridetur

Innlegg av MissMi »

Eg skulle vere med på eit rebusløp for nokre år siden med hesten eg hadde på for, Vona, som var verdens snilleste og roligaste hest.. Vi skulle ri og finne poster å løyse oppgavene.. Den eine posten hang på eit gammal oppbevaringskur/sommerfjøs.. Eg er ikkje heilt sikker på ka de blei brukt til før.. Då eg rei hesten bort dit, stoppa ho å nekta plutselig å gå nærmare.. Eg måtte lene meg fram for å sjå ka so sto der og da plutselig hoppa ho vekk.. Synst det var ganske rart for hesten er jo so rolig.. Etter det måtte eg leie hesten vekk derifrå og tilbake til stallen fordi ho var så nervøs.. Tenkte ikkje so mykje over det der å då, vart egentli mest irritert..

Men for et år tid sida satt eg på fest med nokre vennar.. Så byndte vi å snakke om spøkelser og gjenferd å sann.. Da seier plutselig han eine at det var en mann so hadde hengt seg der i ditta skuret for lenge lenge sida.. Kan det ha vore noke sant hesten reagerte på så eg ikkje oppfatta?? :?
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Det kunne vært det, eller det kunne vært tilfeldighet... Er mange røverhistorier som går rundt da, at "der og det spøker det" pga "det og det", osv...
Antall ord: 32
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MissMi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 30 Jan 2005 19:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sykkylven

Innlegg av MissMi »

Det er sant :wink:
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Schritsh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 10 Aug 2005 02:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway, Alta

Innlegg av Schritsh »

det er mye mulig, det er jo i flere sammenheng blidt sakt at dyr har en serskilt evne til og merke til som menneskesinnet ikke klarer og sette sammen. fks, hunder begynner og bjeffe før gjordskjelv etc. ikke sant.
men det er ingen som vet om utsagnet stemmer forde det er ikke bevist.
det er så mange brunner som er mulig og som er med på og forme oppførselen til et dyr
Antall ord: 74
The dumber people think u are the more suprised they're gonna be when u kill them

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Beklager Schritsh men jeg skjønte ikke mye av det du skrev der... Og det er da ingen tvil om at dyr har spesielle evner!
Antall ord: 25
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Schritsh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 10 Aug 2005 02:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway, Alta

Innlegg av Schritsh »

nei ikke sant =) bare syn at de ikke har funnet ut noen forklaring på hvordan. kansje de bare er her for og gi oss en forvarsel?
Antall ord: 26
The dumber people think u are the more suprised they're gonna be when u kill them

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

Jeg vil være enig med Schritsh i at dyr har forutseende evner og i dette tilfellet kan det nok være at hesten merket nærværet av et energifelt som egentlig ikke skulle være der.
Antall ord: 38
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links