Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer hvor jeg skal til å dø, med ekte følelser?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Intya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 03 Aug 2005 17:51
18

Drømmer hvor jeg skal til å dø, med ekte følelser?

Innlegg av Intya »

Ok, litt teit overskrift?

Anyway, i løpet av det siste halve året eller så har jeg drømt at jeg skal til å dø 3 ganger. Ikke veldig mye akkurat; 3 ganger på 6-8 måneder. Men det som er så merkelig er at de er ikke som alle de andre drømmene mine. I de fleste drømmer (som jeg har hatt ihvertfall) er alt... vel, drømmeaktig. Altså følelsene er liksom ikke virkelige. (er utrolig dårlig til å forklare ting ^^;; )
Uansett, i alle disse 3 drømmene har følelsene mine vært så virkelige, jeg har vært seriøst livredd, lei meg og skremt osv.

Feks den første drømmen min var det en stor levende-giftig-sky-ting (var mye rart i drømmen^^;; ) som spredte seg ut over byen, og jeg visste at den kom til å drepe meg ekstremt smertefult. Jeg var livredd, mer enn jeg noen gang har vært. Og frykten var virkelig, ikke sånn som det ofte pleier å være i drømmer. (I mine ihvertfall)

Den andre visste jeg at jeg skulle dø (eller så var jeg allerede på en måte dø, jeg husker ikke helt), og var også livredd og lei meg, og tenkte hele tiden at jeg ville ikke dø, for jeg hadde jo ikke fått gjort noe med livet ennå, ikke fått barn, giftet meg eller noe av det andre jeg hadde planlagt.

I den siste og nyeste visste jeg at det var 3-4 dager til jeg skulle dø. Heldigvis ikke en smertefull død, bare at jeg aldri ville våkne igjen etter å ha lagt meg. Jeg var hele tiden livredd for at "denne gangen våkner jeg kanskje ikke". Var skikkelig redd og lei meg. Begynte også å tenke over hva slags ting jeg ville feks gi til bestevenninna mi osv. (Sto i rommet mitt og tenkte på det, og alt var akkurat som det pleier å være i virkeligheten). Alt var så ekte!
(Denne drømmen endte derimot med at jeg fant ut at jeg hadde drømt alt sammen: at jeg ikke skulle dø likevel. (en drøm i en drøm?) men likevel..)


Og når jeg er inne på folk som dør i drømme: har også i det siste halvåret drømt at 2 (eller var det 3) av vennene mine døde. Husker bare to av drømmene nå da, den ene var med den levende-gift-skyen-tingen, som tok kameraten min Martin. Jeg så aldri at han faktisk døde, for han forsvant fra rommet (jeg sto og så inn et vindu fra den andre siden av gaten. Ikke spør hvorfor jeg ikke døde også), men jeg visste at han døde en veldig smertefull død.

Den andre var en venninne, Solveig, som ble drept av de som forfulgte meg (i drømmen. Var lang drøm, skal ikke gå inn i det). Jeg tok tak i henne mens jeg løp (fra de som jaget meg, som var kontrollert av ett eller annet), selv om jeg ikke visste helt om hun også var kontrolert eller ikke. Men jeg glapp hånden hennes, og da jeg snudde hodet for å se etter henne, fikk hun en kniv gjennom halsen av de som forfulgte meg.


Noen som vet hva disse drømmene kan bety? Spesielt de tre første. De var som sagt ikke helt vanlige drømmer. Aldri før har følelsene mine vært så virkelige! Håper noen kan hjelpe meg å svare på dette, for blir veldig nysgjerrig.
Og beklager hvis jeg har surra litt i forklaringene, er ikke noe god til å forklare ting eller re-fortelle drømmer ^^;;
Antall ord: 626
Bøh!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Jeg kan ikke gi deg noe eksakt svar, men det første som slo meg var om du har store endringer i livet ditt? Noe du går videre fra? Kanskje du rett og slett er i ferd med å legge barndommen/ungdommen bak deg og er i ferd med å bli voksen bare?

Endringer i livene våre kan iallefall gi utslag i drømmene våre, sjekk på droemmetydning.com, kanskje du finner noe der?
Antall ord: 75
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Intya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 03 Aug 2005 17:51
18

Innlegg av Intya »

<b><i>Nattlyset</b></i>

Njo, de siste 1-2 årene har det jo skjedd en del. Slutta videregående forrige jul, slutta så folkehøgskolen etter denne julen, sleit med å finne jobb i ett halvt år (litt fordi jeg er så kresen; finner ikke noe jeg trives med liksom) og da jeg endelig fant en mistrivdes jeg og slutta. + ble send ttil psykologen av morra mi.. :P

Kan jo så klart hende det har noe med det å gjøre. Men sammtidig tviler jeg liksom litt. Men takk for forslaget:)
Antall ord: 89
Bøh!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Er det bare meg eller finnes det en helt lik tråd et sted her?
Mener jeg har lest nøyaktig det samme før, men jeg ser jo at denne er skrevet i dag :shock:
Antall ord: 35
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Intya skrev:<b><i>Nattlyset</b></i>

Njo, de siste 1-2 årene har det jo skjedd en del. Slutta videregående forrige jul, slutta så folkehøgskolen etter denne julen, sleit med å finne jobb i ett halvt år (litt fordi jeg er så kresen; finner ikke noe jeg trives med liksom) og da jeg endelig fant en mistrivdes jeg og slutta. + ble send ttil psykologen av morra mi.. :P

Kan jo så klart hende det har noe med det å gjøre. Men sammtidig tviler jeg liksom litt. Men takk for forslaget:)
Jeg ville tippet på en form for bearbeiding du driver med jeg. Al dette som du beskriver er jo noe som har skjedd relativt nylig. Kan hende du ikke er blitt klar for å se på det før nå. Men det er du som kjenner deg best! :D
Antall ord: 138
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Heia skrev:Er det bare meg eller finnes det en helt lik tråd et sted her?
Mener jeg har lest nøyaktig det samme før, men jeg ser jo at denne er skrevet i dag :shock:
Du har en deja vu du Heia! :wink: Neida, det finnes nok en tilnærmet lik tråd, men den er ikke helt lik heller da!
Antall ord: 62
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

nattlyset skrev:
Heia skrev:Er det bare meg eller finnes det en helt lik tråd et sted her?
Mener jeg har lest nøyaktig det samme før, men jeg ser jo at denne er skrevet i dag :shock:
Du har en deja vu du Heia! :wink: Neida, det finnes nok en tilnærmet lik tråd, men den er ikke helt lik heller da!

ja, den var litt annerledes likevel...bare syntes dette med skolegang virket så kjent. :wink:
Antall ord: 78
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

hvorfor skal døden alltid bety forandring? tenk vhis det er no anna da?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

shocola PPVu skrev:hvorfor skal døden alltid bety forandring? tenk vhis det er no anna da?
Ikke alltid den betyr forandring da, men som regel så gjør den det. Man legger noe dødt, beveger seg videre om du skjønner. Men for all del, det behøver nå ikke bety at jeg har rett, det var bare noe jeg fikk inn sånn med en gang!
Antall ord: 69
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

drømme at en selv dør... betyr det at det er noe av deg sjøl du legger bak deg det da?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

shocola PPVu skrev:drømme at en selv dør... betyr det at det er noe av deg sjøl du legger bak deg det da?
Død

Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Å snakke med en død slektning betyr hell. Hvis den som er død snakker bare til deg, må du høre etter. Du vil helt sikkert høre noe viktig. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig.



Sakset fra droemmetydning.com
Antall ord: 93
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

shocola PPVu skrev:drømme at en selv dør... betyr det at det er noe av deg sjøl du legger bak deg det da?
Yes!
De aller fleste drømmer handler om drømmeren selv. Andre personer representerer ofte sider ved deg selv som er lik egenskapene til de personene du drømmer om.
Død er noe som vi frykter mer eller mindre. Derfor er det også veldig skremmende å drømme om død. Særlig hvis det dreier seg om en selv eller sine nærmeste. Jeg har akkurat fått hjelp til en slik drøm (igjen), så jeg vet hvor vondt det kan være, men som oftest betyr disse drømmene at en endrer synet på noen eller forandrer forholdet til noen.

Et eksempel; i fjor døde moren min. Jeg var veldig bekymret for faren min som måtte vende hjem til tomt hus. Et par dager før mammas begravelse drømte jeg at det var pappa som var død og at det var hans begravelse vi var i og at mamma også var tilstede.

I ettertid forsto jeg at mitt forhold til pappa forandret seg da mamma døde. Han fikk tilbake sin frihet og ble "annerledes". Ikke den pappa'n jeg kjente som satt hjemme og holdt mamma i hånden, men en som tenkte mer på seg selv, som reiste avgårde på tur, en som fant seg en ny kjæreste etter et halvt år....
Med mamma døde litt av den pappa'n jeg kjente. Det var døden symbolet på i drømmen, jeg skulle heretter se pappa i et nytt lys.
Ikke misforstå; jeg har et godt forhold til pappa, men det er annerledes.
Og han lever i beste velgående! :D
Antall ord: 298
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg må bare si meg enig i kommentarene over, om hva dette sannsynligvis betyr.

Jeg fikk følelsen av at det er fakter og egenskaper hos deg som nå "blir liggende igjen" mens du går videre i livet.
Med andre ord ; DU vokser av deg visse "barnslige fakter" ;-)
Ikke misforstå, jeg har flere år enn deg på baken, men har fremdeles visse fakter som noen vil kalle barnslige ;-)

Poenget er at vi utvikler oss, vokser opp, og går videre i livet.
Det betyr i praksis at det er ting vi MÅ legge bak oss / "legge døde" .
Akkurat som små unger illskriker hvis de ikke får sjokoladen de har lyst på, så vil en som er voksen (vanligvis) "bite det i seg" at man ikke får sjokoladen. Utenpå ser man ikke reaksjonen, fordi Illskrikingen -fordi man ikke får- er lagt "død".

Underbevisstheten din registerer slike forandringer lenge før du gjør det selv, og forsøker av og til å formidle beskjed om dette til deg i drømme.

At du er redd er bare en følge av at veien drømmen tar er skremmende.
Du sa selv om at du fikk følelsen av at du drømte en drøm i drømmen -
det betyr at du kan ta kontroll på disse drømmene !
Tips:
Lær deg å se opp til høyre engang i blandt !
Dersom det ikke er en rød lampe som lyser der, så drømmer du ikke. ( du ser tydelig at det er en drømmelampe- den er spesiell ! ( ikke som kjente lamper ;-) )

Denne røde lampen er en "drømmelampe" - noe a la å klype seg selv i armen.
Denne lampen skal lyse når du drømmer, men ser du den, så er det en drøm uansett hvor svakt den lyser.
Dette skal du tenke kraftig på en periode, slik at underbevisstheten blir programmert - da inkluderer den lampen i drømmen, siden det er en drøm ;-)

Asbjørn
Antall ord: 335

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

det følger med ett eget sånn drømmebilgag i allers denna uka..kanskje det kan være te hjelp :D
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Intya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 03 Aug 2005 17:51
18

Innlegg av Intya »

Takk for alle svar og forslag:) Er godt mulig det er alle forandringene i livet mitt som har fororsaket disse drømmene mine. Når jeg nå (forhåpentligvis) kommer inn i en "normal" rute igjen, håper jeg at jeg slipper flere sånne ekte-følelser-skumle-drømmer ^^;
Antall ord: 51
Bøh!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links