Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhar jeg en følgeånd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
cici-bella
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 02 Aug 2005 22:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

har jeg en følgeånd?

Innlegg av cici-bella »

Hei hei. Jeg er nettopp blitt medlem her på paranormal.no, og har en del ting jeg lurer på. Siden jeg ikke er så erfsren med alt dette "uforklarlige"

JEg har i en lang tid hatt problemer med å sove. Jeg føler en stor tilstedeværelse i rommet der jeg sover. Jeg føler alt fra at det er 1 person der til at det er 10 personer der. Dette gjør meg redd og en ekkel følelse i kroppen, og dette resulterer i at jeg ikke får sove. Før opplevde jeg dette bare hjemme, men da jeg var på ferie i sommer oppdaget jeg at det skjedde uansett hvor jeg dro. Jeg har en følelse av at det er en gammel dame og en liten gutt som følger etter meg, jeg får alltid bilde av disse to personene i hodet mitt når jeg legger meg og får denne "soveangsten" I sommer da jeg var alene på hytten min med ei venninde opplevde vi at en barnestemme sa navnet mitt, akkurat som om noen ropte på meg (cici??) navnet mitt var høyt og tydelig og begge hørte det. Hva kan det ha vært? hytten ligger helt for seg selv. Vi hadde hverken på tv eller radio.


Hva tror dere at dette er? Har jeg en følgeånd? Hvordan får jeg dette til å gå vekk? Jeg trenger å få sove.
Antall ord: 241
*cici-bella*

You have to take risks. We will only understand the miracle of life fully when we allow the unexpected to happen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

Alle har sin følgeånd. Disse kaller man heller hjelpere eller skyttsengler. De er der for å guide deg og hjelpe deg i hverdagen. Du kan lære deg å kommunisere med din hjelper og på den måten få bedre kontakt med deg selv og din intuisjon.

Hvis du føler ubehag ved å ha hjelperen di på rommet om natten kan du enkelt spørre om du ikke kan få sove i ro eller at du vil være alene på soverommet.

Håper alt ordner seg. Lykke til :D
Antall ord: 89
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg stilte dette spørsmålet i en annen tråd, men bare slenger det inn her også; Hvorfor skal høyt utviklede vesner fyllt med kjærlighet og forståelse gjøre folk paranoide og nekte dem nattesøvnen sin?
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Stinemor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 22 Jul 2005 10:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet

Innlegg av Stinemor »

Fordi man ikke vet hva det er. Det er jo naturlig å være engstelig for det som er ukjent. Sånn er vi jo bare :) De fleste av oss da, hvertfall
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

potetgull skrev:Fordi man ikke vet hva det er. Det er jo naturlig å være engstelig for det som er ukjent. Sånn er vi jo bare :) De fleste av oss da, hvertfall
Hvorfor skjønner ikke hjelperne det?
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Stinemor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 22 Jul 2005 10:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet

Innlegg av Stinemor »

Godt spørsmål, Wiz :)

Kanskje de ikke vet at det ikke er "naturlig" for oss å ha dem der...
Men jeg vet ikke så masse om sånne hjelpere da :)
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

jovian skrev:
SeiKo skrev:Alle har sin følgeånd. Disse kaller man heller hjelpere eller skyttsengler. De er der for å guide deg og hjelpe deg i hverdagen. Du kan lære deg å kommunisere med din hjelper og på den måten få bedre kontakt med deg selv og din intuisjon.

Hvis du føler ubehag ved å ha hjelperen di på rommet om natten kan du enkelt spørre om du ikke kan få sove i ro eller at du vil være alene på soverommet.

Håper alt ordner seg. Lykke til :D
Hei SeiKo,
Hvordan vet jeg om jeg egentlig snakker til hjelperen min, eller om jeg faktisk bare snakker til meg selv og at min underbevisshet "programmeres" slik at jeg deretter vil få sove. Å snakke til seg selv kan på mange måter betegnes om selvhypnose, kan det ikke?

Det kan vel heller beskrives som en betryggelse for deg selv om at du er alene. At det er psykologi inni bildet er ikke å komme bort i fra. Hvis jeg ikke tar fullstendig feil så er du følsom for energier og tilstander. Dette kan være en god sammenheng. Om kvelden når man er trett og mer avslappet åpner sansene dine opp for sterkere inntrykk. Er man følsom fra før vil man nok kunne hele tiden føle en annens nærvær mye sterkere. Man vet alle at hvis noen stirrer på deg så merkes det. Jeg er helt sikker på at det er hjelperen din du snakker med og han vil respektere ditt ønske om å få en god natts søvn. Fortsett å snakk med han/hun og kjenn den roen du vil finne i samtalene. Det er ingenting i veien for at du ikke kan få svar heller. Kjenner flere som ikke gjør noe før de får svar fra hjelperen sin(disse er i veldig god kontakt med andre plan/sfærer).
Antall ord: 322
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

>wiz skrev:Jeg stilte dette spørsmålet i en annen tråd, men bare slenger det inn her også; Hvorfor skal høyt utviklede vesner fyllt med kjærlighet og forståelse gjøre folk paranoide og nekte dem nattesøvnen sin?

Tror ikke de gjør dette med vilje, men en person som er ekstremt følsom for energier kan føle næværet ganske sterkt selv på lang avstand. Husk at dette er vesner fra en annen verden og de stråler ganske sterk på forskjellige energiplan.
Antall ord: 91
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Schritsh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 10 Aug 2005 02:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway, Alta

Innlegg av Schritsh »

er det noen som kan fortelle meg hvem min følge ånd er?
Antall ord: 13
The dumber people think u are the more suprised they're gonna be when u kill them

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

Schritsh skrev:er det noen som kan fortelle meg hvem min følge ånd er?
Spør hjelperen din hvem han/hun er. Du skal ikke se bort i fra at du får svar hvis du har god kontakt med han/hun.
Antall ord: 43
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kissy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 17 Mai 2005 09:55
18

Innlegg av Kissy »

Hei
Du føler frykt til noe/noen du antyder kan være dine hjelpeånder. Man må se realistisk på det og kanskje også anta at dette er blitt en fiks ide hos deg - uten at jeg dermed slår fast at det er slik med deg. Noen er imidlertid mer sensitive enn andre.
Den mest effektive teknikken er, når du legger deg om kveldene eller føler denne uroen og vissheten om "ånder", er å sende ut følgende beordring:
-Tre ut av min aura og inn i lyset".
Gjenta tanken eller si det høyt.
Jeg syns ikke man skal "leke" med dette og oppmuntre til ytterligere påkallelser når man føler engstelse og uro.
Lykke til.
Antall ord: 122
Kizzy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

SeiKo skrev:
Schritsh skrev:er det noen som kan fortelle meg hvem min følge ånd er?
Spør hjelperen din hvem han/hun er. Du skal ikke se bort i fra at du får svar hvis du har god kontakt med han/hun.
Hmmm !! Om man ikke vet hvem som er hjelpere, er det vel vanskelig å spørre hjelperene om hvem de er?
Det rimer ikke for meg asså!!!
Skjønner du hva jeg mener SeiKo?
Det høres bare ut som et utrolig dumt råd!!
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

Hei

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

hei kanskje du vil ha litt hjelp, du kan gjerne ringe meg eller sende meg mail, så skal jeg se på hva jeg får opp.

Dette gjør jeg gratis tlf
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Monica_J
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 99
Startet: 25 Apr 2004 17:59
20
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Monica_J »

Jeg trodde ikke hjelpere fulgte etter inn på private steder som soverom og bad med mindre du ber dem om det.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SeiKo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 09 Aug 2005 11:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av SeiKo »

ToneG skrev:
SeiKo skrev:
Schritsh skrev:er det noen som kan fortelle meg hvem min følge ånd er?
Spør hjelperen din hvem han/hun er. Du skal ikke se bort i fra at du får svar hvis du har god kontakt med han/hun.
Hmmm !! Om man ikke vet hvem som er hjelpere, er det vel vanskelig å spørre hjelperene om hvem de er?
Det rimer ikke for meg asså!!!
Skjønner du hva jeg mener SeiKo?
Det høres bare ut som et utrolig dumt råd!!

Hvordan skal man ellers finne ut hvem hjelperen(e) din er hvis man ikke spør??
Når man får svar på hvem som er din hjelper så vet man at det er rett.

Hva er det som egentlig er dumt med det rådet???
Antall ord: 137
Lev mens du tør det
Elsk mens du gjør det

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links