Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLier Mentalsykehus igjen...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
qinqong

Lier Mentalsykehus igjen...

Innlegg av qinqong »

har det ikke bare gått litt for langt i hodene deres om Lier Mentalsykehus er blitt underholdning for et knippe ungdommer som ikke aner hva livet dreier seg om?
At her er vileløse sjeler som vandrer rundt, i likhet med mange andre steder, ja se, så er det ganske betenkelig at noen ser på dette som god underholdning og påtar seg en justis overfor hva som har skjedd der oppe tidligere, og ikke annerledes der enn for eksempel på andre av våre sykehus, ei heller kan jeg se at det er noe bragd og heltestatus å være så barsk å gå inn der for å oppdage at et bbatteri svikter, eller at dere selv suggererer dere til å pisse i buksa.

Kan noen svare meg helt ærlig på hva man selv ønsker å oppnå med dette ved å besøke stedet?
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

*smiler og klapper i hendene*



Jeg er så lei av å høre om lier nå, hvor mange veibeskrivelser er det egentlig lagt ut på dette forumet? Åhhh det er mange!!
Jeg ser ikke på hvileløse sjeler som noe underholdning, å det er synd at så mange faktisk gjør det.

Å en ting til. Burde det egentlig vært noen hvileløse sjeler igjen på Lier nå? Var det ikke en redningsauksjon som skulle være der da? Eller var det bare tomme ord?
hmmm
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mareth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 20 Jul 2005 00:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Mareth »

Redningsaksjon eller ei. Lier er et område med dårlig energi. Akkurat som Dikemark, Hov, Gaustad, Faret, Dagsrud osv osv.
Endel steder er fremdeles i drift, og det er umulig å komme seg rundt i lokalene for å finne ut noe som helst. Lier derimot, voila, åpent! Det er veldig mange mennesker som har lyst til å se dette stedet. Og det er vel søren meg ikke rart. De har ikke engang fjernet noe særlig møblement. Det ligger reimer igjen, permer med diverse info om medikamenters virkning på pasienter osv. Det er faktisk spennende å se hva som er der. En slik tiltrekningskraft har unektelig de fleste tomme bygninger av litt størrelse på ganske mange mennesker. Mange synes det er spennende.
Jeg ser vel ikke på meg selv som en helt som har vært inne på Lier. Tviler på at så mange andre gjør det heller.
Dog, når det er sagt. det er forbausende FÅ som har vært der med tanke på innbyggertallet i nærliggende områder.

Dette forumet er forøvrig et sted hvor man kan snakke om slikt. Hvor en kan prøve og avklare, oppklare osv. Dermed lurer jeg på hvorfor det har seg slik at enkelte av dere snakker nedlatende og oppgitt om de av oss som faktisk har en grunn til å dra ut dit, utenom å oppnå noen lags form for heltestatus eller close encounters med spøkelser osv.
Så hvorfor dro JEG dit?

Jeg ville se hva som var så big deal med stedet. Ærlig skal jeg også være og innrømme at jeg har blitt rimelig trollbundet at stedet. Særlig etter jeg har satt meg mer inn i hva som har skjedd der. Og endel av eksperimentene som er foretatt på sykehus i Buskerud(Lier velogmerke), Akershus og Oslo er eksperimenter som visst var ok den gangen, selvom de innlagtes integritet og sikkerhet ble satt som lavpri i forhold til hva en kunne finne ut når en kjørte forsøk med LSD osv. Endel av disse eksperimentene er jo rett og slett ufine. Når jeg vet hva som har foregått på et slikt sted og når jeg vet at Lier ligger så nærme her jeg bor.. Da drar jeg altså dit. For å se rundt, for å prøve å forstå bedre. For å stille min nysgjerrighet når det gjelder min teori om energi osv.

Sånn. Fornøyd nå?

Og til dere som klapper i hendene over innlegg skrevet i forb med veibeskrivelser som dere er SÅ lei av. Hvis det var så ille, hvorfor ikke gutse og si det selv? Hvorfor ikke be andre brukere holde dette til en tråd? Selvom dere ikke er moderatorer så har dere jo lov til å komme med forslag for å gjøre det letter for andre som blir like oppgitt som dere, og dessuten for de som ønsker veibeskrivelser. (selv satt jeg og studerte kart uten å spørre noen om directions.) Men ja.

Bra at noen stiller seg kritiske, men nok en gang. Ikke slå alle over en kam. Det blir så dumt. (dette gjelder vel alle, siden vi alle gjør dette med gjevne mellomrom)



Det er også en kjeller på Dikemark, som er full av hjerner på glass, da en forsker for gud vet hvor mange år siden skulle løse gåten om sinnsykeri. Kjelleren er foresten ikke i en av de nedlagte avdelingene.
Antall ord: 572
Angels fly because they take themselves lightly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Jammen om man nå mener å kunne løse noe av problematikken som er forbundet med en tidligere manifestasjon og feilskrudd teori innenfor psykiatrien, så hjelper det fint lite å gjøre eventuell session på Lier sykehus, da det finnes hundrevis av avdelinger rundt om i landet som stadig feilbehandler og driver med avstøtende behandlinger på folk med forskjellige lidelser, og da vil det mest naturlige være å ta seg inn på disse stedene og jobbe fra innsiden av systemet for å være medvirkende til en endring av hva som foregår.
Hvorvidt det ligger et lastebillass med hjerner på Dikemark, se det forandrer ingen verdens ting, om man i dag mener å vite det, eller skulle finne det for godt til å bryte seg inn for å se på dette, da det finnes tusenvis av organer som plukkes av lik mot menneskers vilje, efter deres død, pr. idag. Hva gjør man så for å forandre på dette? Komme seg litt ned på jorda kanskje, og påvirke systemet via andre kanaler enn sitt eget opplevelsessug efter å forstå noen verdens ting.
Ære være, å reise til Lier, men, hva mener du er hensikten? Vil man ha et oppgjør med helsevesenet, ja se, da bør man i all offentlighet gjøre en innsats, eller selv gå inn i systemet å være medvirkende til reformativ tenking fremover, og ikke hellige seg selv med å rettferdiggjøre noe stunt til Lier i ly av nattens mulm og mørke.
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mareth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 20 Jul 2005 00:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Mareth »

Fantastisk svar egentlig. Bortsett fra at jeg mente ikke noe av det du påstår. Jeg har tenkt å komme meg innenfor, tvil ikke på det. Dog INTERESSERER jeg meg for det som har vært før meg. Historie.
De som bare stormer framover mister evnen til å tilogmed se seg til siden mens de løper. Jeg liker å ta et blikk eller fler bak meg. Slik at jeg selv føler jeg forstår. Dermed vil jeg vel være mer skikket til å se det som kommer foran meg. Og det møter jeg likevel samtidig med alle dere løperne uansett..

Men uansett. Kanskje du har rett. Hva vet vel jeg. (jober forresten med psykisk utviklingshemmede. Jeg prøver å gjøre en forskjell)

Nemlig :)
Antall ord: 126
Angels fly because they take themselves lightly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Dersom det fantes et sted her i nærheten med åndelig type aktivitet, så hadde kanskje jeg også oppsøkt det stedet. Om ikke annet, så hadde det i hvertfall vært spennende. Men også for å stille min nysgjerrighet.. Jeg er jo her på forumet for å finne ut mere om f.eks. gjenferd, og det hadde jo vært interesangt og spennende å opplevet noe lignende selv, selv om det nok også kan være skremmende og ha sine bivirkninger. Om det var et sinnsykehus, eller kirkegård eller hva det spiller ingen rolle. De som drar til Lier drar vel ikke dit for å finne ut noe som helst om det medisinske som foregikk der. De søker vel spenning og er nysgjerrige på det paranormale.. Finnes vel langt verre måter å søke spenning på...

Om det kanskje er respektløst overfor det som evt. er der, det kan være..


The Edge
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mareth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 20 Jul 2005 00:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Mareth »

Jeg synes det var veldig spennende når jeg fant ut hva som hadde foregått der før. Det interesserer meg. det er sånn det er.
Antall ord: 28
Angels fly because they take themselves lightly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

The Edge skrev:Dersom det fantes et sted her i nærheten med åndelig type aktivitet, så hadde kanskje jeg også oppsøkt det stedet. Om ikke annet, så hadde det i hvertfall vært spennende. Men også for å stille min nysgjerrighet.. Jeg er jo her på forumet for å finne ut mere om f.eks. gjenferd, og det hadde jo vært interesangt og spennende å opplevet noe lignende selv, selv om det nok også kan være skremmende og ha sine bivirkninger. Om det var et sinnsykehus, eller kirkegård eller hva det spiller ingen rolle. De som drar til Lier drar vel ikke dit for å finne ut noe som helst om det medisinske som foregikk der. De søker vel spenning og er nysgjerrige på det paranormale.. Finnes vel langt verre måter å søke spenning på...

Om det kanskje er respektløst overfor det som evt. er der, det kan være..


The Edge
Godt svart.

Det er vel heller ingen som kjører berg og dalbane fordi de er så sabla interesserte i fysikk. Det er for spenningens skyld ...
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links