Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkraper og sår som plutselig dukker opp

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Før du går rundt og oppfatter deg selv en som har mottat stigma, så vil du måtte være klar over at alle andre muligheter må utelukkes. Dette er svært skjeldent og som det ble tatt opp på svensk tv her i forrige uke, så kan man faktisk under ekstremt stress begynne og svette blod idet kapitelene i huden sprekker.

Så den legetimen er kanskje ikke så dumt, du må jo dokumenteres frisk for å kunne dokumentere et stigma. Og om du føler deg frisk ja så er jo ikke den timen noe hokus pokus.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

mmm, nå er det gått noen dager og jeg tenker, hhmm har du ikke klødd deg selv i søvne??
Vi leter jo tross alt etter logiske forklaringer før vi tenker noe annet.

Jeg har bedt min mann om å følge med, da han sover lett om natten og kun bare 4-5 timer hver natt.
Han sier at jeg tar tak i han om natten og klemmer til, så da kan jo blåmerkene skyldes meg selv, ikke sant.

Så kommer vi til sårene, de kan skyldes kløing, men så kommer det an på hvor lange og skarpe er dine negler???
Har du dyr i hus som går vilt??
Tenker på katt osv ??
Antall ord: 120
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Spiritual Quest skrev:For å si det med en gang, jeg ser ikke på dette som stigmata. Det gjør jeg ikke før det eventuelt går lenger. Jeg er nemlig ikke "kristen" eller "katolsk" så det faller litt i fisk der, og jeg tror det som regel ikke før jeg får se det.

Bikkja mi har vært i stavanger og fått valper i den perioden, så henne kan det ikke ha vært. Jeg selv har ikke negler til å klore og liggestillingen min gir ikke mye rom til kloring. Der klorene er, er det nemlig kun pute. Det er ingentin i senga jeg kan klore meg på, det har jeg sjekket. Jeg er ikke i nærheten av tre, busker eller planter som kan kutte meg opp heller.

Akkurat nå er jeg på det stadiet der jeg ikke fokuserer på det lenger, og rett og slett vare lar det være, så får jeg se om noe nytt dukker opp. Pr idag så slår jeg meg til ro med at det sikkert er beskjed fra noen ånder av noe slag.
Noe annet jeg tenkte på var, hvis dette ikke er selvpåført, at du har besøk av ånder som legger igjen merker på kroppen din eller som du sier en beskjed, jeg har selv fått beskjeder, men det etterlot ikke merker på kroppen min.. beskjeder, advarsler etc kan komme i mange former, drømmer er en av måtene.

Må nok innrømme at jeg ikke tror det er en form for stigmata, men nå er jeg ikke vel bevandret innen stigmatakunnskapen.. ;) Men tenk litt på om du pleier å gjøre ting når du sover, kan hende det er lurt å få sjekket søvnmønsteret ditt.. selv om allmennleger og det paranormale ikke alltid er gode venner, er det mye legen kan bidra med å forklare.. :)
Antall ord: 316
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 345
Startet: 04 Mai 2005 13:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Blåmerker kan komme "av seg selv" på kvinner,spesiellt bena.
Det er hormonelt har legen min sagt,jeg får sånn stadig vekk.
Så det trenger ikke være noe paranormalt over det ihvertfall.
Antall ord: 36
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

mystica skrev:Blåmerker kan komme "av seg selv" på kvinner,spesiellt bena.
Det er hormonelt har legen min sagt,jeg får sånn stadig vekk.
Så det trenger ikke være noe paranormalt over det ihvertfall.
Og noen, har jeg funnet ut er fæle til å få seg blåmerker og sår uten at de oppdager :lol: Har ei veninne som er ekstrem sånn he he...
Antall ord: 69
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Umulig for oss å gjette oss til hva som er foregått i forbindelse med merket på armen din.

Min maniske deprisive x-kjæreste var SVÆRT aktiv mens han sov. Hadde blåmerke over øyet en gang, da han en natt sto på alle 4 i sengen og skallet i sengestolpen (skulle hoppe unna et tog som kom kjørende - i søvne).

Kan ikke helt forstå uttalelsene om at du VET hva du driver med i søvne? Stemmer det? Vet du alltid hvordan du ligger og hva du gjør i søvne?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Ikke bra for hverken sinn eller kropp å sove så lite. Det burde du egentlig jobbet med for å få et mer søvnfullt liv. På sikt er det ingen som klarer å fungere 100% når man ikke får slappet av.

Var du slik før du fikk diagnosene dine også? Eller kom dette i forbindelse med medisineringen? Ikke det at jeg er noen doktor, men kansje du mangler melatonin i kroppen? Finnes søvnsentre her i Norge som kanskje kan utrede slik at du slipper lange utmattende netter.

Hilsen
en som nesten ikke sov før
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Spiritual Quest skrev: Jeg sover lite og ingenting, og når jeg slukner, så sover jeg veldig lett, så ingenting skal til for å vekke meg. Jeg våkner også hver gang jeg beveger meg så ja jeg vet stort sett alt som skjer i søvne.
Det vil jeg si er et absolutt ikke normalt søvnmønster og som Octopuzzy sier, i lengden ikke bra for kropp eller sjel...
Antall ord: 70
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

snuppedilla viss du har Epilepsi så er det ikke vanlig å våkne opp med merker på seg dagern etterpå, med unntak av viss du skraper deg selv når du sover. Det er ikke noe paranormalt med det, men det er det viss du ikke vet om det selv, at du skraper deg altså. Skraper du deg i søvne så er ikke det en handling, verken fra Jesus, eller annen, men fra deg selv.Men det finnes nok dem som ikke kan forklare hvorfor di plutselig begynner å blø.
Et eks er noen som får strek merker, med blod fra, meget skjelden, og som regel er det en sykdom. Tror ikke det stammer verken fra en jesus handling eller noe sånt. Men man vet jo aldri...
Har Epilepsi selv, så vet hva jeg snakker om.
Sist redigert av Tachiko på 30 Jul 2005 19:47, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

zZzZzZ

Innlegg av Tachiko »

Sjelen trenger hvile, hjernen kobler ikke alltid av, og da er man i en våken tilstand. Når hjernen slapper av kobles søvnen inn, og man drømmer. Men alle trenger sin dose med søvn.
Vi trenger minst 8 timer med søvn, viss man ikke får sove i det hele tatt, kan man i noen tilfeller også se ting.
Så få i deg søvnmedisin fra legen, og forklar hva som har skjedd. Viss man ikke får sove hjelper sikkert meditasjon her i dette tilfellet også. Får man ikke sove blir du rar inni deg, jeg har heldigvis et godt sovehjerte, noe jeg er veldig takknemelig får. :lol:
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

kan jo hende du går i søvne. jeg fikk blåmerker og litt når jeg gikk i søvne før. går vel fortsatt litt av og til. men er for det meste snakking nå :P
Antall ord: 39
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Shikaru~ skrev:kan jo hende du går i søvne. jeg fikk blåmerker og litt når jeg gikk i søvne før. går vel fortsatt litt av og til. men er for det meste snakking nå :P
Hehe, husker brodern, han gikk mye i søvne før, da gikk han ut i stua og skulle pisse på telefonen, trodde han var på do, heehe
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Det gjorde storebroren min en gang. men da skulle han pisse i klesskapet :P
Antall ord: 13
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

snakke i søvne

Innlegg av Tachiko »

jeg snakker en del i søvne selv for tiden, det går som regel så hardt for seg at jeg våkner av det. Som regel fordi jeg har bedt noen dra til ¤%#¤#
da våkner jeg opp av at det går litt over styr.Irriterende fordi man sover så godt da.Litt urolig noen ganger, men men.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 11 Jul 2005 13:03
18

Innlegg av hellyjelly »

Dette har skjeddmed meg også en gang... fikk fingermerker og kloremerker i ansiktet... :shock:
Antall ord: 13
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links