Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkraper og sår som plutselig dukker opp

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Caramba

Re: Skraper og sår som plutselig dukker opp

Innlegg av Caramba »

Spiritual Quest skrev:Ja det har jeg hatt de siste månedene. Og det begynner å skremme meg litt. Det seneste jeg har fått er idag. Jeg våkna opp med en 8 cm lang skrape på venstre overarm. Når jeg nå nettopp så meg i speilet hadde jeg fått en til, ca 8 cm tvers over den andre så det lager en X. jeg har ikke merket noe til disse kuttene. De ser ut som sånne du får når du tar strekprøvene på skolen. Vanskelig å forklare. Strekene er helt beine. Jeg har ingenting jeg kan ha kutta meg på. Ikke har jeg negler som kan skrape. Det er såpass dypt at det ene blør pittelitt. Jeg har fått på beina, jeg har fått på fingerne overarmene, underarmene. Ja.Kort fortalt.

Noen som har snøring!?!?!For jeg har ikke.
Skremmende likt forskjellige alien bortføringer jeg har lest om.
Hva er ditt forhold til aliens?
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

Jeg har også ofte skrapemerker og blåmerker på meg selv når jeg våkner.

Jeg tenker da har jeg skrapet meg selv opp, klødd i søvne, og klasket ben eller armer i noe jeg har i nærheten.
Kan det være treet i sengen?
Kan det være noe på veggen?

Noe er det iallefall, for i mange år har jeg hatt slike uforklarlige merker.

Men noe Aliens, nei det har ikke jeg noen erindringer om.
Antall ord: 81
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Maya skrev:
Men noe Aliens, nei det har ikke jeg noen erindringer om.
Veldig få har det. :) Men man kan jo ikke utelukke muligheten for det. :?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

Mulighetene er der ja, men så lenge man ikke kan huske, søker man først etter en naturlig forklaring, og finner man ikke den, så leter man vidre i den ukjente - teorien :D
Antall ord: 33
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Wow! Håper du finner svaret på gåten din da. Merkelig er det jo :roll:
Antall ord: 15
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

Ja det er nettopp slike merker jeg også får, ennå er ikke neglene mine lange nok til å lage slike merker.
Blåmerkene blir ømme når de treder frem, men alikevel så håper jeg det er en logisk forklaring på dette.

Men jeg vet ærlig talt ikke, men akkurat like merker har jeg også på min kropp.
Antall ord: 59
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

Høres ikke godt ut, det er en tanke som aldri har slått meg.
Stigmata er jo sår som kommer i påsketiden og det er jo lenge til påske ennå.
Men jeg skal følge med mine egne også.

Kjempeflott at du tok opp dette, for jeg har kun tenkt på dette som noe merkelig, men ikke noe å legge ut om.

Men når du sa at du også hadde det samme da slo min tanke inn her, Hei jeg er jo ikke alene :lol:
Antall ord: 88
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

Jepp jeg skal holde øye med dem, jeg også.

Det høres ut som om dette er viktig å gjøre.

Er det stigmata og det fortsetter er det jo et tegn på at man skal tenke seg godt om, hvilken tro man skal tilhøre eller???????????????????????
Antall ord: 46
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Hum... Når jeg tenker meg om så får jeg ofte sår og blåmerker, uten at jeg har merket at jeg har slått meg... ALdri egentli tenkt over det før! Bare tenkt at jeg er klumsette menne.... Uff! TRENGER jo ikke være noe paranormalt?


Stigmata? Hvem/hva er det? :shock:
Antall ord: 55
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Spiritual Quest skrev:
*Velvet Vamp* skrev:Hum... Når jeg tenker meg om så får jeg ofte sår og blåmerker, uten at jeg har merket at jeg har slått meg... ALdri egentli tenkt over det før! Bare tenkt at jeg er klumsette menne.... Uff! TRENGER jo ikke være noe paranormalt?


Stigmata? Hvem/hva er det? :shock:
Stigmata er sår, kutt osv som dukker opp på folk. De knyttes ofte til Jesu og Jesu lifelser under korsfestelsen. Derfor er det ofte "piskemerker", sår rundt hode etter krone, sår i håndflate og på føttene der naglene har vært.

Det trenger ikke være noe paranormalt, og det er jo forskjell fra sak til sak og person til person. Jeg har saumfart alle mulige logiske forklaringer, og finner ikke en eneste en som duger.
Jammen... Stigmata, det er ikke farlig da?
Antall ord: 149
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Kjente ei jente en gang som etter at hun våknet fant sår og blåmerker på seg, det viste seg at hun hadde epilepsi og hun skadet seg selv under nattlige anfall, men dette er et logisk svar på hva årsaken kan være...

kan være mange årsaker uansett :)
Antall ord: 52
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jeg har fått store blåmerker på lårene uten at jeg har merket noe vondt. har ikke skjønt helt hvorfor jeg ikke kan huske å ha slått meg.... men men.... litt ekkelt ihvertfall. :?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Da jeg leste overskriften var stigmata det første som slo meg....selv om jeg er veldig skeptisk til det. Men stigmata skal vel strengt tatt bare opptre i pannen, i siden, på hender og føtter, m.a.o. på de stedene Jesus hadde sår. Dessuten skal det vel være sår og ikke skrammer?
Nei, ikke vet jeg hva det er, men det er utrolig lett å få skrubbsår og risp nå om sommeren da, uten at en tenker over det. Mange ganger merker en ikke smerte før en blir bevisst på at en har skadet seg...så du kan kanskje ha kommet borti noe uten at du har merket det. Går du i søvne, kanskje??
Antall ord: 123
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Spiritual Quest skrev:
snuppedilla skrev:Kjente ei jente en gang som etter at hun våknet fant sår og blåmerker på seg, det viste seg at hun hadde epilepsi og hun skadet seg selv under nattlige anfall, men dette er et logisk svar på hva årsaken kan være...

kan være mange årsaker uansett :)
Jeg går på epilepsimedisiner faktisk, jeg er bipolar 2. Manisk depressiv med vekt på den depressive. Epilepsi og bipolar sitter samme plass så derfor har de begynt å bruke samme medisiner.
Kanskje det er en ide å snakke med din fastlege om det? Han kan evntuelt henvise deg så du kan observeres om du faktisk har anfall iogmed du går på epilepsimedisin som virker inn på en annen lidelse..?
kanskje også lurt å finne ut om tidsperioden du har hatt det slik er sammenfallende med den type medisin du går på. Også om du kanksje driver med selvskading der du ikke er bevisst hva du gjør? Hjernen er et like stort mysterium og mange uoppdagede momenter som det paranormalet..
Antall ord: 177
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Spiritual Quest skrev:
snuppedilla skrev:
Spiritual Quest skrev:
snuppedilla skrev:Kjente ei jente en gang som etter at hun våknet fant sår og blåmerker på seg, det viste seg at hun hadde epilepsi og hun skadet seg selv under nattlige anfall, men dette er et logisk svar på hva årsaken kan være...

kan være mange årsaker uansett :)
Jeg går på epilepsimedisiner faktisk, jeg er bipolar 2. Manisk depressiv med vekt på den depressive. Epilepsi og bipolar sitter samme plass så derfor har de begynt å bruke samme medisiner.
Kanskje det er en ide å snakke med din fastlege om det? Han kan evntuelt henvise deg så du kan observeres om du faktisk har anfall iogmed du går på epilepsimedisin som virker inn på en annen lidelse..?
kanskje også lurt å finne ut om tidsperioden du har hatt det slik er sammenfallende med den type medisin du går på. Også om du kanksje driver med selvskading der du ikke er bevisst hva du gjør? Hjernen er et like stort mysterium og mange uoppdagede momenter som det paranormalet..
Snakke med fastlegen? Er du gal? :knegg: Det er IKKE aktuelt. Tidsperioden stemmer ikke fordi jeg begynte på medisinene i begynnelsen av desember. Jeg driver IKKE med selvskading, der er jeg veldig bevisst. Jeg har tenkt tanken mange ganger, men da har jeg satt meg ned og hatt musikk eller noe på øret slik at jeg skal voerdøve den tanken. Og ja, hjernen er et stort mysterium. :nemlig:
Hender at jeg får opp ting innimellom.. og nå dukket dette opp: du kommer til å få et svar på dette :) Så kos deg som best du kan i livet som er et mysterium til tider og vær glad i deg selv :)
Antall ord: 294
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links