Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLier

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Anne L
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 29 Jan 2005 12:05
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord- trønderlag

Lier

Innlegg av Anne L »

Hallo folkens, på Mandag reiser jeg og familien min til Mjøndalen for å besøke min mor og samboeren. Jeg har veldig lyst til å ta turen innom Lier mental sykehus.

Jeg har slektninger både i Krokstadelva, Konnerud og Solbergelva. Hvor sånn ca ligger sykehuset i forhold til disse plassene. Takker fint for både svar og veibeskrivelser.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
>wiz

Re: Lier

Innlegg av >wiz »

Anne L skrev:Hallo folkens, på Mandag reiser jeg og familien min til Mjøndalen for å besøke min mor og samboeren. Jeg har veldig lyst til å ta turen innom Lier mental sykehus.

Jeg har slektninger både i Krokstadelva, Konnerud og Solbergelva. Hvor sånn ca ligger sykehuset i forhold til disse plassene. Takker fint for både svar og veibeskrivelser.
Fra Mjøndalen. Kjør til Drammen gjennom solbergelva. Den siden av elva for å si det sånn. Før du kommer til Drammen sentrum tar du ned i tunnelen. Det står skiltet oslo og drøbak tror jeg. Rundkjøring inne i tunnelen, ta til venstre. Ut av tunnelen ta til venstre( rundkjøringen ved osram). Hold venstra hele veien og ligg i venstrefila skiltet drøbak og sverige. Følg veien helt til du kommer til essostasjon på venstrehånd( amtmannsvingen). Ta til venstre i rundkjøringen. Følg veien. Du passerer da under E18. Rundkjøring-rett frem. Følg veien. Rundtkjøring- høyre. Følg veien-rundtkjøring rett frem. Noen hundre meter etterpå vil du få Lier e-verk på venstrehånd. Der skal du inn til høyre. Hvis du begynner på noen lange oppoverbakker har du kommet for langt. Så når du har tatt av til høyre kjører du et par tre hundre meter helt til du må ta til høyre eller venstre. Ta til høyre. Parker. Da er du inne på det området som er oppe i dag. Du vil se en gangvei som går oppover. Den er sperret av med bom så den er lett å se. Gå et par hundre meter. Framme.

Alternativt ta motorveien fra mjøndalen( E134). Etter tunnelen inn til Drammen legg deg i høyra og opp på motorvei brua. Skiltet Oslo. Fra motorvei brua kruser du ca 5 km. Ta av ved shell ved kjellstad. Det er første avkjørsel etter motorveibrua. Ta inn mot shell. Så til høyre og så til høyre. Da kommer du under E18 på samme sted som beskrevet over. Følg instruksene derifra.
Antall ord: 356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anne L
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 29 Jan 2005 12:05
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord- trønderlag

Innlegg av Anne L »

Takker for kjapt svar, Wiz.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mareth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 20 Jul 2005 00:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Mareth »

Såvidt jeg vet så er det fint mulig å kjøre helt opp og parkere rett utenfor B-bygget (Det store grønne som er inngjerdet).
Det er essuten også mulig å parkere rett foran et røde, nedlagte bygget som også er inngjerdet. Hvor det siste er aner jeg ikke. Noen som kan forklare meg det forresten? Brunt murbygg såvidt jeg vet.

(På forhånd takk)
Antall ord: 67
Angels fly because they take themselves lightly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links