Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerNoen som hvet åssen man får kontakt med åndeverden

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Kristian 16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 23 Jun 2005 23:39
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Noen som hvet åssen man får kontakt med åndeverden

Innlegg av Kristian 16 »

Hei jeg lurer på åssen man får kontakt med ånde verden jeg skal kjøpe en bok som heter silva metoden :D og den er ganske bra kan man komme i gjenom meditasjon (ånde verden)?
Antall ord: 35
Mvh. meg Kristian husk på dette lev hver dag som det skulle vert den siste!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nei, meditasjon er bare til avslapning.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Ulike former for meditasjon kan fint brukes til å innhente "informasjon" fra den andre siden, men det krever trening, mye trening.

Foreslår at du trener på å meditere og visualisere i første omgang :wink:

Ellers kan jeg anbefale bøkene:

"Mitt liv med åndene" og "Stemmer fra en annen verden" av Marion Dampier-Jeans

"Mellom to verdener" av Sylvia Browne

"Ditt klarsynte jeg" av Sherron Mayes

Dette er alle bøker som tar for seg hva det vil si å ha kontakt med den andre siden og inneholder dessuten også flotte øvelser.
Antall ord: 90
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristian 16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 23 Jun 2005 23:39
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Kristian 16 »

Hei og hå takk for svar jeg mediterer ofte og det er ganske deilig det det er noe man må nyte
Antall ord: 21
Mvh. meg Kristian husk på dette lev hver dag som det skulle vert den siste!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Kristian14 skrev:Hei og hå takk for svar jeg mediterer ofte og det er ganske deilig det det er noe man må nyte
Godt å høre at du mediterer, fortsett med det :wink:

Hva er det som gjør at du ønsker kontakt med åndeverdenen da?
Antall ord: 45
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Faktisk har jeg rett mener jeg. Meditasjon er et nyttig redskap, men ikke alltid nødvendig. Jov kan ha rett, men det spørs da hvordan vi definerer meditasjon.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

jovian skrev:Ettersom man pr i dag ikke helt vet hva åndeverdenen er, eller om den er en faktisk dimensjon i det hele tatt, så kan man ikke si dette sikkert, at meditasjon kobler deg til ånder.

Det som er fakta er at Meditasjon setter sinnet ditt en avslappende tilstand hvor hjernen jobber mye mer nøyaktig og konsentrert. I denne tilstanden mener mange også at man kommer i kontakt "med noe", altså "åndeverdenen". Dette er derimot IKKE fakta, men teorier.

Allikevel kan ikke wiz være så bestemt i sitt svar, at meditasjon kun kan benyttes til avslapning - fordi indikasjoner kan tyde på at det finnes "noe" som enkelte mennesker kommer ikontakt med. Vi vet bare ikke hva (om det er fantasi eller virkelige "ånder") - men, de vitenskapelige og objektive bevisene finnes ikke.
Her er vi nok uenige, skjønt jeg er enig i at meditasjon ikke er lik åndekontakt.
Antall ord: 151
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:Faktisk har jeg rett mener jeg. Meditasjon er et nyttig redskap, men ikke alltid nødvendig. Jov kan ha rett, men det spørs da hvordan vi definerer meditasjon.
? Spørsmålet er vel hvorvidt man kan oppnå åndekontakt under meditasjon, ikke om det er nødvendig? Eller er jeg helt på jordet nå?
Antall ord: 56
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Man kan ikke være uenig med Jov. Bevisene eksisterer ikke. Det nærmeste vi kommer er at forskerer nå tror at sinnet vår er koblet sammen. Det har de indikasjoner på gjennom målestasjoner som er plassert rundt på jorden. Disse målestasjonene registerer forandringer under store tragedier som 9/11. Selv illustrert vitenskap har innrømmet at det er noe i det.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Irmelena Sara Sol skrev:
>wiz skrev:Faktisk har jeg rett mener jeg. Meditasjon er et nyttig redskap, men ikke alltid nødvendig. Jov kan ha rett, men det spørs da hvordan vi definerer meditasjon.
? Spørsmålet er vel hvorvidt man kan oppnå åndekontakt under meditasjon, ikke om det er nødvendig? Eller er jeg helt på jordet nå?
Tja. Ingen av de jeg sitter i coven med bruker meditasjon til åndekontakt. Men hva er meditasjon? Mulig vi bruker det, men at vi kaller det noe annet. Me meditasjon er ikke en absolut nødvendighet. Men jeg vil anbefale det uansett for det gir mye.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:Man kan ikke være uenig med Jov. Bevisene eksisterer ikke. Det nærmeste vi har er at forskerer har nå tror at sinnet vår er koblet sammen. Det har de indikasjoner på gjennom målestasjoner som er plassert rundt på jorden. Disse målestasjonene registerer forandringer under store tragedier som 9/11. Selv illustrert vitenskap har innrømmet at det er noe i det.
Man kan fint være uenig med Jovian. Selv om bevisene ikke lar seg måle i en "vitenskaplig målestokk", mener jeg en reeding med et dyktig medium er beviser nok. Hvordan vil du ellers forklare at man overbringer detaljerte budskaper og opplysninger mellom to dimensjoner? At vedkommende er ansatt av NASA?
Antall ord: 121
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:
Irmelena Sara Sol skrev:
>wiz skrev:Faktisk har jeg rett mener jeg. Meditasjon er et nyttig redskap, men ikke alltid nødvendig. Jov kan ha rett, men det spørs da hvordan vi definerer meditasjon.
? Spørsmålet er vel hvorvidt man kan oppnå åndekontakt under meditasjon, ikke om det er nødvendig? Eller er jeg helt på jordet nå?
Tja. Ingen av de jeg sitter i coven med bruker meditasjon til åndekontakt. Men hva er meditasjon? Mulig vi bruker det, men at vi kaller det noe annet. Me meditasjon er ikke en absolut nødvendighet. Men jeg vil anbefale det uansett for det gir mye.
Nå vet ikke jeg hva en coven er, men personlig trenger jeg å meditere for å komme i riktig modus før jeg begynner å jobbe. Tror ikke jeg er alene om det :wink:
Antall ord: 138
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristian 16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 23 Jun 2005 23:39
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Kristian 16 »

Har tenkt og kjøpe silva metoden er det noen her som ambefaler den boka? har hørt at den er ganske bra :)
Antall ord: 23
Mvh. meg Kristian husk på dette lev hver dag som det skulle vert den siste!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Irmelena Sara Sol skrev:
>wiz skrev:Man kan ikke være uenig med Jov. Bevisene eksisterer ikke. Det nærmeste vi har er at forskerer har nå tror at sinnet vår er koblet sammen. Det har de indikasjoner på gjennom målestasjoner som er plassert rundt på jorden. Disse målestasjonene registerer forandringer under store tragedier som 9/11. Selv illustrert vitenskap har innrømmet at det er noe i det.
Man kan fint være uenig med Jovian. Selv om bevisene ikke lar seg måle i en "vitenskaplig målestokk", mener jeg en reeding med et dyktig medium er beviser nok. Hvordan vil du ellers forklare at man overbringer detaljerte budskaper og opplysninger mellom to dimensjoner? At vedkommende er ansatt av NASA?
Selvfølgelig er et dyktig medium et bevis. Jeg har vært så heldig å få se Tone Nilsen transfigurere. Det to kaka for meg. Men en vitenskapsmann kan ikke ta min historie som bevis. Dessverre har medier feilet mye under testing. Jeg tror det finnes bevis, men det er hemmeligholdt av forsvaret i mange land. Det er militæret som har størst erfaring med å teste medier.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Kristian14 skrev:Har tenkt og kjøpe silva metoden er det noen her som ambefaler den boka? har hørt at den er ganske bra :)
Har ikke lest den, men ekstremt mange anbefaler den.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links