Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøkelsesleir?!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jul 2005 14:59
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
Spøkelsesleir?!
Jeg fikk høre av ei venninne at noen hun kjente som var på rideleir en sommer hadde prøvd spiritisme (med sånn oujia-brett). De hadde vært kanskje 10 stykker eller noe, og alle speil og vinduer som var i rommet hadde blitt dekket til. Det var visst ingen som hadde visst at de hadde forlatt den stua de satt sammen med lederne om kvelden. Sammen hadde altså de 10 gått opp til den overnattinghytta som skulle pusses opp. Lederne hadde unnskyldt rotet og satt opp et forbud om å gå dit. Men likevel gjorde de det. Jeg vet ikke, men jeg har aldri vært på den rideleiren. Men ifølge venninnen min så var på grunn av at folk hadde sagt det spøket der, ridelederne bestemte seg for å pusse opp og gjøre det lysere og lettere der oppe, for å døyve ryktene og få opp stemningen.
Hvertfall, så hadde jentene hatt med seg et oujiabrett opp dit. De hadde slått av mobiltelefonene sine slik at lederne ikke kunne få tak i dem, så hadde de begynt. Ingenting hadde skjedd, har jeg blitt fortalt, helt til en av dem ble irritert og mente det var overtro. Likevel hadde de fortsatt. Etter en stund hadde glasset flyttet på seg, dørene hadde blåst opp og mobilene hadde blitt slått på og begynt å ringe på samme tid (de var jo slått av). Jentene hadde løpt ut av hytta og siden skal det ha seg til, at ingen har vært der siden.
Noen andre som har hørt historia?!
Hva tror dere om dette?!
Jeg vet ikke hva jeg skal tro på..
Hvertfall, så hadde jentene hatt med seg et oujiabrett opp dit. De hadde slått av mobiltelefonene sine slik at lederne ikke kunne få tak i dem, så hadde de begynt. Ingenting hadde skjedd, har jeg blitt fortalt, helt til en av dem ble irritert og mente det var overtro. Likevel hadde de fortsatt. Etter en stund hadde glasset flyttet på seg, dørene hadde blåst opp og mobilene hadde blitt slått på og begynt å ringe på samme tid (de var jo slått av). Jentene hadde løpt ut av hytta og siden skal det ha seg til, at ingen har vært der siden.
Noen andre som har hørt historia?!
Hva tror dere om dette?!
Jeg vet ikke hva jeg skal tro på..
Antall ord: 281
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Jul 2005 02:09
- 19
- Lokalisering: Arendal
Går alltid magne historier om folk som har spilt spirtisme...
Jeg trur mange har opplevd mye rart i slike situasjoner, men mange historier er nok bare tull dah...
Jeg trur mange har opplevd mye rart i slike situasjoner, men mange historier er nok bare tull dah...
Antall ord: 29
† Yesterday’s sorrows, won’t be gone with tomorrow †
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Jeg aner ikke, jeg.. Det er bare en merkelig historie som jeg håper kan bli bekreftet/avkreftet. Spiritisme er jo spennende uansett da. Og om dette er sant, det har jeg jo ikke sagt Meeeen - hvis noen har opplevd lignende, så fortell da
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
jeg har en spookey historie... Veninna mi fortalte om Veninna si!
Ikke vett jeg om det er sant, men historien går slik:
Veninna hennes og fire andre hadde sittet og spilt spiritisme m moras brett. De hadde fått svar også... Til slutt så spurte denne jenta spørsmålet man ikke skal spørre... "når skal jeg dø?"
Svaret hun fikk var ikke særlig koselig... hun skulle dø dagen etter i en bilulykke... Selvfølgellig turte ikke jenta gå ut dagen etter i fare for å bli påkjørt... så hun satt barnevakt for sin lillebror isteden...
Vaffal så hadde lillebroren begynt å skrike...så hu løp ned trappa for å se til han... så hadde hu snubla i en lekebil i trappa og brekt nakken
Hehe om man vil tru på er opp til hver enkelt... ekkel historie vaffal:D
Veninna hennes og fire andre hadde sittet og spilt spiritisme m moras brett. De hadde fått svar også... Til slutt så spurte denne jenta spørsmålet man ikke skal spørre... "når skal jeg dø?"
Svaret hun fikk var ikke særlig koselig... hun skulle dø dagen etter i en bilulykke... Selvfølgellig turte ikke jenta gå ut dagen etter i fare for å bli påkjørt... så hun satt barnevakt for sin lillebror isteden...
Vaffal så hadde lillebroren begynt å skrike...så hu løp ned trappa for å se til han... så hadde hu snubla i en lekebil i trappa og brekt nakken
Antall ord: 144
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
uæh.. ekkelt! Men jeg har hørt at man aldri skal spørre "Når vil jeg dø?", "Hvordan vil jeg dø?" og "Kan du vise deg for oss?" under spiritisme. Stemmer dette?!
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Det er det dem sier.
Det er liksom regler det da... Ikke spørre om når/hvordan man selv eller noen andre skal dø!
Jeg hadde iallefall aldri spurt om slikt... Sier vel enkli seg selv.
Går sinnsykt mange skrekkhistorier om det ass!
Kameraten til tanta mi gikk rundt i to år og ventet på å dø LilleJulaften.
Det året han skulle dø(ifølge spiritisme) så tok han sitt eget liv... Selvfølgelig på lille julaften:D
Vett ikke helt på om jeg trur på det heller... men men...
Mange historier... Jeg hadde ikke spurt om det vaffal:D
Det er liksom regler det da... Ikke spørre om når/hvordan man selv eller noen andre skal dø!
Jeg hadde iallefall aldri spurt om slikt... Sier vel enkli seg selv.
Går sinnsykt mange skrekkhistorier om det ass!
Kameraten til tanta mi gikk rundt i to år og ventet på å dø LilleJulaften.
Det året han skulle dø(ifølge spiritisme) så tok han sitt eget liv... Selvfølgelig på lille julaften:D
Vett ikke helt på om jeg trur på det heller... men men...
Mange historier... Jeg hadde ikke spurt om det vaffal:D
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Nei! Aldri.. Herregud.. Vil helst slippe å vite når jeg skal dø Men det er spennende dette da.. Noen som vet mer om dette med spiritisme?!
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jul 2005 17:48
- 19
- Lokalisering: Kristiansund
Du kan jo lese det som står har på siden da om du ikke har lest det?;)
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Har nok ikke lest det. Hvor finner jeg det?! *er ny her*
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2005 13:23
- 19
- Lokalisering: Nærøy
- Blitt takket: 1 gang
asså,de har ikke ``spillt`` spiritsme...spiritsisme er en religion... spillt ouija mener du vel?
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Oujia, men på min dialekt blir d hetende "spiritisme".. Beklager "trykkleif'en" Hehehe...
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 17:56
- 19
- Kjønn (valgfri): konemor
- Lokalisering: In My Mind
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
Man "spiller" ikke ouija, man har en session.
Dette er ikke et spill what so ever.
Antall ord: 16
We make a living by what we get, we make a life by what we give.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
I know..
Men det må jo være lov til å teste ut ting da... Eller hva?!?!
Men det må jo være lov til å teste ut ting da... Eller hva?!?!
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2005 13:23
- 19
- Lokalisering: Nærøy
- Blitt takket: 1 gang
jeje,poenget mitt var at spiritisme er en religion..trodde du skjønte det...Pusejenta skrev:Man "spiller" ikke ouija, man har en session.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Des 2007 00:30
- 16
- Lokalisering: Akershus
Åja, ja, en venn av meg kjenner broren til kusina til fettern til hun der.Noxious skrev:jeg har en spookey historie... Veninna mi fortalte om Veninna si!
Også kjenner han naboen til broren til en venn av en kar som det også skjedde med!
Gah.
Antall ord: 179
Spiste loff til frokost i dag - Jævla digg!
Hide post links |